جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: در کنار وارد آمدن آسیب به بیت المال و ضربه به امنیت و اقتصاد کشور، مطالبات به حق مردم نیز به حاشیه رفت و لذا باید بدانیم که با اغتشاشات و آشوب نه تنها مشکل کشور برطرف نمی‌شود، بلکه بیشتر نیز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، با اصول مورد تأکید حضرت زهرا(س) در خطبه فدک اشاره کرد و اظهار داشت: در سیره حضرت زهرا(س) بین سیاست و دیانت ارتباط دو طرفه وجود داشت و لذا برای پیوند دین و سیاست حضرت زهرا(س) در صحنه حاضر شدند.

وی با بیان اینکه در خطبه فدک، حضرت زهرا(س) حاکمیت ولی خدا در جامعه را مطرح کردند، گفت: سیاست در اسلام یعنی تدبیر وحیانی و عقلانی در جامعه، نه قدرت طلبی و سلطه جویی.

امام جمعه همدان افزود: در خطبه فدک، حضرت زهرا(س) هشدار دادند که حذف امیرالمومنین(ع) به عنوان نماد دین از عرصه سیاست و ولایت، برای جامعه خسارت بار است.

وی از اصول دیگر خطبه فدکیه را قاطعیت حضرت زهرا(س) در برابر مستکبران و دفاع از حق دانست و یادآور شد: امروز وظیفه شاگردان مکتب حضرت زهرا(س)، فریاد زدن در جایی است که حق، ناحق و تضییع می‌شود و حمایت از حق است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه با اشاره به اغتشاشات ایام اخیر در کشور، خاطرنشان کرد: امروز این سوال باید پاسخ داده شود که اغتشاشات اخیر برای کشور چه آورده‌ای داشته است؟

وی تصریح کرد: در کنار وارد آمدن آسیب به بیت المال و ضربه به امنیت و اقتصاد کشور، مطالبات به حق مردم نیز به حاشیه رفت و لذا باید بدانیم که با اغتشاشات و آشوب نه تنها مشکل کشور برطرف نمی‌شود، بلکه بیشتر نیز می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تأکید بر اینکه غالب مردم در ایام گذشته آسیب دیدند، گفت: امروز زمان آن است که نخبگان در حوزه جامعه شناسی اثرات منفی اغتشاشات در کشور را مورد مطالعه قرار دهند.

وی با بیان اینکه امروز لازم است در محیط‌های دانشگاهی و علمی فضای آزاد اندیشی و اظهار نظر دانشجویان ایجاد شود، مطرح کرد: کرسی آزاد اندیشی به عنوان یکی از مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب باید در دستور کار متولیان قرار گیرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مطالبات مردم در زمینه حفظ هنجارهای دینی و اجتماعی نشان داد اکثریت جامعه نسبت به این اصل تقید دارند، یادآور شد: این صدای مردم است که خواستار توجه و حفظ هنجارهای الهی هستند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • saeed IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    0 0
    اینکه چطور ملت به مرگ روزانه چندین نفر بخاطر کرونا،تصادف،آلودگی هوا،بیماریها و.... هیچ واکنشی نشان نمیدهن اما بخاطر مرگ مشکوک یک دختر نزدیک سه ما درکشور آشوب میشه و بخاطر اعدام یک اغتشاشگر دوباره در آتش فتنه دمیده میشه واقعا جای بررسی و حل ریشه ای مسئله داره،حالا متولی این کارکیه درکشور و وظیفه روشن نمودن ملت بعهده چه کسی هست که مردم هم ازش حرف شنوی داشته باشن جای سواله،اینکه یک ملت خیر و صلاح خودشو تشخیص نده و به سمت نابودی خودش قدم بزاره،به نظرم همه تریبون دارها و همه اونهایی که شنونده ای دارن باید دقیق و هوشمند و مداوم پای کاربیان،قابل قبول نیست که یکی مثل مصی علینژاد روزانه چندین استوری و سخنرانی و جلسه و مصاحبه بده بیرون در راستای اهداف شیطانی خودش اونوقت رئیس صدا و سیما و وزیر فرهنگ و امثالهم...ما حتی صحبت کردن بلد نباشن تا چه برسه به اینکه نفوذ کلامی در مردم داشته باشن ،چرا مهره چینی دشمن باید بسیار قوی تر و فعالتر و موثرتر از مهره چینی نظام باشه؟!واقعا چرا مسئولین و تریبون داران ما از مهره های دسته چندم دشمن ضعیفتر عمل می کنن؟!کجای کارایراد داره؟!!!