جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهادت مولوی عبدالواحد ریگی

حوزه/ مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین(ع) خاش و از مولوی‌های شاخص سیستان و بلوچستان توسط افراد ناشناس ربوده و به شهادت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زاهدان، در بیانیه شورای تأمین سیستان و بلوچستان آمده است: بر اساس گزارشات اولیه مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین(ع) شهرستان خاش از مولوی‌های شاخص منطقه و استان سیستان و بلوچستان توسط افراد ناشناس ظهر روز پنجشنبه ربوده و به شهادت رسیده است.

این بیانیه می‌افزاید: گزارش‌های تکمیلی پس از بررسی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی به اطلاع هموطنان عزیز خواهد رسید.

جزئیات شهادت مولوی عبدالواحد از زبان دادستان

شمس‌آبادی دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان هم در رابطه با جزئیات قتل امام جمعه مسجد امام حسین(ع) خاش می گوید: مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه مسجد امام حسین(ع) خاش روز گذشته در مسجد حضور داشت که افراد ناشناس از درب پشتی مسجد او را صدا کرده و سوار یک خودروی پژو بدون پلاک می‌کنند.

وی ادامه داد: بعد اطلاع از ربوده شدن مولوی عبدالواحد با دستور دادستان شهرستان برای تحقیق روی پرونده بازپرس تعیین شده بود و تمام نیروها برای پیدا کردن مولوی عبدالواحد و شناسایی آدم‌ربایان مامور شده بودند که متاسفانه به نظر می‌رسد متهمان بعد از ربایش اقدام به قتل مولوی عبدالواحد کرده‌اند.

شمس‌آبادی اضافه کرد: امروز جسد مولوی عبدالواحد در یکی از جاده‌های فرعی شهرستان خاش در حالی که ۳ گلوله به سر او شلیک شده بود، کشف شد.

به گفته دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان، بازپرس ویژه قتل در محل حاضر و پرونده قضایی در مورد این موضوع تشکیل شده است و پلیس آگاهی نیز در حال بررسی موضوع برای شناسایی عوامل این حادثه است.

فیلم دیدار مولوی عبدالواحد با نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کوثر IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    1 0
    با سلام و تحیت خداوند او را مورد رحمت واسعه خویش قرار داده و با اولیاء محشورش فرماید. دشمنان او که مایه وحدت و همدلی بین شیعه و سنی بود را ،تاب نیاورده و به شهادت رساندند و این خود گواه روشنی بود در این عالم هستی. او به وظیفه خطیر خود واقف بود و قطعا میدانست اگر به ادای دین خود که همانا وحدت و همدلی در بین آحاد مردم این مرز و بوم اصرار داشته باشد قطعا به او رحم نخواهند کرد و در این راه شهد شیرین شهادت را سر کشید . خدایش رحمت کند و به خاندان مکرم ایشان تسلیت و تعزیت میگوییم . ولله الحمد
    • به قدر وُ به کوثر CA ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      0 0
      در دیدار آبان ماه با هیئتی از سوی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان، امام جمعه اهل‌سنت مسجد امام حسین(ع) خاش گفتند:«من در دوران ۸ سال دفاع مقدس در خط مقدم جبهه حضور داشتم و ما در طول انقلاب همواره در صحنه بوده‌ایم؛ از جمله در تمام دوره‌های انتخابات کشور و این افتخار ماست.»«کسی که از مرز خود دفاع نکند ناموس ندارد؛ شما بپرسید از مسجد امام حسین(ع) که من پیش‌نماز آن هستم حتی یکی نفر هم بعد از نماز جمعه به خیابان نیامد و در آشوب اخیر خاش حضور نداشت. گفتم کسی حق ندارد از مسجد بیرون برود چون می‌دانستیم منافقین بیرون هستند و می‌دانیم چه‌کار می‌کنند.»«ما مطلع هستیم که منافقان و دشمنان چه نقشه‌ها و طراحی‌هایی دارند. ما غیر از اسلام، نظام اسلامی، ایران و اخوت با شیعه، حرفی نداریم؛ باید تاریخ را بخوانید تا متوجه شوید ما اهل‌سنت سیستان و بلوچستان با برادران شیعه چه ارتباط نزدیکی داشته‌ایم.»«من حتی از جانب گروهک‌های معاند تهدید شده‌ام اما اینها تأثیری ندارد. ما شما برادران تشیع را به‌خاطر خدا دوست داریم وگرنه چیزی از شما نگرفته‌ایم که بگویند این دوستی به‌خاطر دنیاست.»«ما این مملکت را دوست داریم، رهبری دوست ما هستند؛ این مملکت بعد از این نظام اسلامی به درد ما، به درد دین و اسلام و حتی به درد ناموس مسلمین نمی‌خورد.» ما را که دردِ عشق کُشت، وصلِ دوست دوا کند! به طاها، به یاسین، به معراجِ احمد، به قدر وُ به کوثر، به رضوان وُ طوبی /به وحیِ الهی، به قرآنِ جاری، به توراتِ موسی وُ انجیلِ عیسی /بسی پادشاهی کنم؛ در گدایی! چو باشم، گدایِ گدایانِ زهرا /چه شب ها، که زهرا دعا کرده تا ما، همه شیعه گردیم وُ بی تابِ مولا ...» امام جمعه مسجد امام حسین (ع) بی تاب مولا بود. حاج قاسم یادم داد، اگه عشق باشه راحته عاشقی /حاج قاسم یادم داد، باید جون گذاشت بابت عاشقی /حاج قاسم یادم داد، یک و بیست بشه ساعت عاشقی. «هرگز حال آنکه از دور به آتش می‌نگرد با حال آنکه روی هیزم می‌سوزد یکسان نیست.» السلام علي الحسين و علي علي ابن الحسين و علي اولاد الحسين و علي اصحاب الحسين. خون حاج قاسم کلید فتح بیت المقدس است! سنصلي في القدس ان شاء الله! با قاسم! با شما!🇮🇷🩸🇵🇸
  • علی IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    1 1
    وظیفه سنگین حفاظت از علمای اسلام، شیعه یا سنّی نباید با اهمام کاری صورت پذیرد!
    • ! IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      0 0
      با وجود این که خودش در حضور هیئت عالی رتبه گفته که تهدبد شده اما ... راحت نسبت به امنیت شخصیتهای این چنینی ... خوب پالسی برای دیگران فرستاده می شود!
    • علی IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      0 0
      منظورم اهمال کاری بود
  • محمد IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    1 0
    در مرگ مهسا امینی غرب چه کرد ولی در قتل این مولوی اهل سنت چه بی تفاوت گذشت معنای ازادی و دمکراسی غربی را به نمایش گذاشت
  • حجاب امر خداست IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    1 0
    روحش شاد که از بسیاری شیعیان و اهل تسنن با معرفت تر و بصیرتر بود از تیغ زبان او و جبهه ی درستش در مقابل استکبار جهانی ترسیدند و او را از میان برداشتند اللهم العنهم جمیعا