جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
درس اخلاق مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمدی با تأکید بر این که برای درک بهتر زیارت باید زنگارهای روح را بزداییم، گفت: برای درک لذت زیارت باید آداب آن را بجا بیاوریم که توبه کردن، غسل، با قدم آهسته به حرم رفتن، کمتر حرف زدن، استغفار و ذکر گفتن از مهم ترین آداب زیارت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین صفدر محمدی شامگاه سه شنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه که در آستانه اعزام آنان به زیارت حرم حضرت معصومه (ع)، در حسینیه این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که به شهر مقدس قم ارزش و قداست داده است وجود مبارک حضرت معصومه (س) است و هر جایی امام یا امامزاده وجود دارد حوزه علمیه نیز آن جا دایر است؛ گویا این قبور مطهر، علما را آنجا کشانده اند؛ علمای بزرگ مسائل علمی را در کنار حرم حضرت معصومه (س) حل می‌کردند.

وی با بیان این که ملاصدرا یک مسأله فلسفی را نتوانست حل کند و به حرم حضرت معصومه(س) رفت و آن را حل کرد، افزود: ملا صدرا بعد از زیارت حرم حضرت معصومه (س) در قم مسأله و مشکل فلسفی را حل کرد. اگر پای صحبت های تمام طلاب که به طلبگی و آرمان آن پایبند بودند، بنشینیم می بینیم که یک عنایتی از این بانوی مجلل بدان ها شده و حضرت پشت و پناه همه است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به فضائل زیارت حضرت معصومه (س) بیان داشت: شما طلابی که عازم زیارت حرم مقدس حضرت معصومه (س) هستید باید این را قدر بدانید. برای زیارت حرم مقدس کریمه اهل بیت(س) باید آدابی که از حضرات معصومین وارد شده است را رعایت کنیم؛ اهل بیت(ع) در حرم حاضر هستند و وقتی کنار قبر مطهر حضرت معصومه (س) می ایستیم روح و روان از این مکان مقدس تأثیر می پذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با تأکید بر این که برای درک بهتر زیارت باید زنگارهای روح را بزداییم، گفت: برای درک لذت زیارت باید آداب آن را بجا بیاوریم که توبه کردن، غسل، با قدم آهسته به حرم رفتن، کمتر حرف زدن، اسغفار و ذکر گفتن از مهم ترین آداب زیارت است.

وی تاکید کرد: هر طلبه آرزویش رسیدن به بعضی موفقیت هاست منتها راه دارد، باید یاد گرفت و راه میانبر که روش اصلی است، استفاده از تجربیات دیگران می باشد؛ هر یک از علما رمز و راز موفقیتشان را که در طول ده ها سال بدان رسیده در چند جمله کلیدی بیان می کنند و لذا از فرصت حضور در قم برای استفاده از محضر علما استفاده کنیم.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم مطالعه زندگی نامه و احوال علما و بزرگان، گفت: باید زندگانی بزرگان دین را مطالعه کنیم تا مسیر طلبگی را یاد بگیریم و با سختی راه آشنا باشیم.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha