پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معصومه نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش

حوزه/ معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از تشکیل ۱۲ هزار حلقه ۱۰ نفره معلمان در کل کشور به نام شهید همت با شعار "همت والای معلمان با دعای شهید همت " خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، معصومه نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، اظهار داشت: یکی از رویکردهای ما در دوره ابتدایی رویکرد تربیتی است و فرزندان ما این قدر ظرفیت وجودی وسیعی دارند که با کارهای تربیتی آنها را رشد دهیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: گفتمان تربیتی ما با معاونان آموزش ابتدایی در استان ها میثاق نامه است و نگاهمان این است که همه افرادی که در بحث آموزش مانند قرآن و اقامه نماز و سایر موارد لازمی که امضا کردند با تمام جان ورود کنند و تنها اجرای بخشنامه ای نباشد.

وی افزود: در بحث تربیتی و کار روی باورها و نگرش ها شاهد تاثیرگذاری هم روی خود افراد در پیکره اداری آموزش ابتدایی هستیم و هم نتایج آن در مدارس می بینیم.

نجفی پازوکی با بیان اینکه طرح های اجرایی را با گفتمان سازی و گره زدن به نام شهیدان انجام می دهیم، گفت: در حوزه آموزش معلمان به طور مثال ۱۲ هزار حلقه ۱۰ نفره معلمان در کل کشور به نام شهید همت با شعار "همت والای معلمان با دعای شهید همت " تشکیل شده است.

وی ادامه داد: جشنواره هایی مثل عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم دو ماه گفتمان رایج تمام مناطق آموزشی کل کشور بود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: الان بستر برای پذیرش غفلت هایی که در زمینه پرورش و مسائل تربیتی در گذشته شده بود، فراهم است.

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی ما کیفیت آموزش است، تاکید کرد: متاسفانه در دوره ابتدایی همه مولفه های موثر از معلم گرفته تا ناشری که کمک آموزشی چاپ می کند تا والدین همه به کار سطحی انتقال دانش اکتفا کرده اند که عمقش یک میلیمتر هم نیست.

نجفی پازوکی بیان داشت: باید نگاه ها و رویکردها را عوض کنیم تا دانش آموزان در دوره ابتدایی بتوانند شایستگی های پایه مانند تفکر، ارتباطی و فناوری و ... را در خود تقویت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در دوره ابتدایی فاصله وضع مطلوب و موجود این قدر زیاد است که نیازمند یک عزم ملی است که این اتفاق را رقم بزنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha