پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / دیدار وزیر کشور با آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند: ما نمی خواهیم مطلبی بگوییم که سبب تضعیف دولت گردد، اما مردم دچار مشکلات و گرفتاری اقتصادی هستند و انتظار دارند تا گامی جهت حل مشکلات آنان برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار دکتر وحیدی وزیر کشور با اشاره به اهانت مجلۀ فرانسوی گفتند: کشورهای غربی تابع هیچ قانون اخلاقی نیستند، بدترین اهانت ها را می کنند، اما نه دادگاهی به آنها رسیدگی می کند و نه از سوی دولت خودشان و نه دیگر دولت ها محکوم می شوند.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و مردم افزودند: ما نمی خواهیم مطلبی بگوییم که سبب تضعیف دولت گردد، اما مردم دچار مشکلات و گرفتاری اقتصادی هستند و انتظار دارند تا گامی جهت حل مشکلات آنان برداشته شود.

ایشان با اشاره به حوادث اخیر خاطر نشان کردند: باید میان کسانی که نسبت به مسائل و مشکلات اقتصادی اعتراض دارند با کسانی که در پی تخریب و آتش زدن و یا تبلیغ مسائل ضد فرهنگی هستند و یا عوامل خارجی اند، تفاوت قائل شد و با هر کدام رفتار متناسب داشت.

معظم له افزایش نرخ دلار را از عوامل نگرانی و ناراحتی مردم دانسته و تأکید کردند: معلوم نیست بازیگر و گردانندۀ بازار ارز کیست؟ آیا دولت سبب افزایش آن می شود یا عرضه و تقاضا و یا عوامل خارجی و خارج نشینان؟ لذا باید عامل اصلی بازار ارز مشخص شود و جلوی این مسائل گرفته شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به افزایش فروش نفت و درآمدهای ارزی حاصله از آن و همچنین تفاوتی که در نرخ ارز اتفاق افتاده، گفتند: باید آثار و نتیجۀ آن در زندگی و سفرۀ مردم آشکار شود، در حالی که چنین چیزی احساس نمی شود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم بانک ها، قاچاق کالا، عدم تأمین مناسب کالاهای اساسی، مسکن، اشتغال و ازدواج جوانان را از دیگر مشکلات مردم برشمرده و گفتند: مشکلات اخلاقی همچون طلاق نیز در حال گسترش است که باید نسبت به آن تدبیری اندیشیده شود.

ایشان به بیشتر شدن فاصلۀ طبقاتی میان قشر کارگر و کارمند با اقشار مرفه جامعه اشاره کرد و گفت: کارگران و کارمندان بیشترین مشکلات را دارند، چرا که حقوق آنها ثابت بوده ولی اجناس مدام گران تر می شوند و آنها نمی توانند هزینه های زندگی خود را با آن مطابقت دهند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه دولت باید خود در مسألۀ حجاب پیش قدم شود و حجاب را در مجموعۀ کارکنان و ادارات خود آغاز کند، افزودند: در این زمینه باید کار فرهنگی صورت گیرد و مسألۀ حجاب را از مدارس ابتدایی به دختران تعلیم داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • هرمز IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    1 0
    قراربود با یکدست شدن حاکمیت جلوی خیانت ها و دزدی ها گرفته بشه و رفاه آسایش و مهارتورم برای ملت رقم بخوره ولی متاسفانه نه تنها اتفاقی نیفتاد بلکه وضعیت از هرنظر از اقتصاد گرفته تا سیاست داخلی و خارجی روز به روز بدترشده،دیگه حتی عراق و چین و روسیه هم که تا دیروز برگ برنده جمهوری اسلامی بودن هرروز با یه حرکت و سخنی درجهت تضعیف جمهوری اسلامی گام برمیدارن وعلت همه اینها دولتی ناکارامد و بی کفایت هست وگرنه این دشمنان چهل ساله هستن وبه نظرم چهارصدساله وجوددارن این تدبیر حاکمانه که کید دشمنان را نقش برآب میکنه وخوشا به حال ملتی که حاکمان باتدبیر دارن و خوشا به حال امارات و ژاپن و کره جنوبی و......