جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه بردخون

حوزه/ امام جمعه بردخون گفت: هر کس مسئولیتی در هر جایگاهی پذیرفت، باید پاسخگوی مردم باشد و نمی‌توانیم و نمی‌رسیم، جواب نیست، بلکه باید پاسخگوی مشکلات مردم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر بردخون، اظهار داشت: مهمترین شعار مردم در روزهای قبل و بعد از پیروزی انقلاب، استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی بود و در این راه هزاران شهید و جانباز تقدیم اسلام کردند.

امام جمعه بردخون با بیان این که انقلاب وامدار فرهنگ عاشورایی و متصل به آن نهضت است، بیان کرد: انقلاب اسلامی و پیروزی آن از حماسه خونین کربلا نشأت گرفته است.

حجت الاسلام رکنی حسینی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران همانند زلزله‌ای بود که همه مناسبت‌های مادی استکبار جهانی را به هم ریخت و امروز ۴۴ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب می گذرد که شاهد توطئه‌های گوناگون توسط دشمنان هستیم که با رهبری امامین انقلاب خنثی شده است.

وی عنوان کرد: امروز همه ما مسئولیت سنگینی بر دوش خود احساس می‌کنیم، امروز دشمن از همه راه‌ها برای تجزیه کشور و براندازی ایران اسلامی استفاده می‌کند اما به نتیجه نرسیده است.

امام جمعه بردخون گفت: حوادث اخیر نشان داد که دشمن از همه راه‌ها مأیوس شده و جنگ ترکیبی را شروع کرده است.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه ما جهاد تبیین است، افزود: از مسئولین گرفته تا آحاد مردم همه وظیفه دارند در راستای این مسئله مهم تلاش کنند.

حجت الاسلام رکنی حسینی، گفت: حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات و تمامی سازمان‌ها و نهادهای تربیتی و پرورشی وظیفه دارند کوتاهی‌های خود را در گذشته جبران کنند.

وی ابراز کرد: باید اعتراف کنیم مجموعه‌های تربیتی و پرورشی در این چند سال گذشته، رسالت خود را درست انجام ندادند و اگر درست انجام داده بودند شاهد چنین وضعی در چند ماهه گذشته نبودیم، همه کوتاهی کردند و باید پاسخگو باشند.

امام جمعه بردخون خاطرنشان کرد: مخصوصا در این دوسال که ملت ایران درگیر کرونا بودند، همه چیز از تربیت و پرورش به فراموشی سپرده شد و همه ذهن‌ها و تلاش‌های مسئولین به سمت و سوی کرونا رفت و جوانان به سراغ فضای مجازی رفتند که شد آنچه نباید می‌شد.

وی گفت: مهمترین نقش در حوادث اخیر را فضای مجازی داشت که شب و روز مغز جوانان و نوجوانان ما و حتی بزرگسالان را هدف قرار داده و خیلی‌ها تبلیغات آنها را باور کردند.

حجت الاسلام رکنی حسینی تأکید کرد: مهمترین مسئله این است که همه ما احساس مسئولیت کنیم و مسئولیت‌ها را به نهاد خاصی واگذار نکنیم.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر تحقق جهاد تبیین، بیان کرد: مسئولان با مردم حرف بزنند و مسائل و مشکلات را با مردم در میان بگذارند.

امام جمعه بردخون افزود: در مقابل ملتی که برای احیای ارزش‌ها بهترین جوانانشان را دادند، امروز در خیابان‌های تهران و شهرستان‌ها، زنان و دخترانی با بی‌حجابی و بی‌بندوباری در خیابان می‌آیند و در واقع کشف حجاب می‌کنند.

حجت الاسلام رکنی حسینی، بیان داشت: اگر تبیین درست انجام شود، غرض ورزی غرض ورزان به جایی نمی‌رسد.

وی تاکید کرد: انتظار مردم از مسئولان و همه کسانی که در این نظام مسئولیتی دارند این است که هرچند وقت یکبار در رسانه ملی خدمات خود را برای مردم بیان کنند و کارهایی که کرده‌اند و یا نتوانسته‌اند انجام دهند و یا در آینده انجام می‌دهند را بیان کنند و گزارش صادقانه و بدون بزرگنمایی ارائه دهند.

حجت الاسلام رکنی حسینی خاطرنشان کرد: هر کس مسئولیتی در هر جایگاهی پذیرفت، باید پاسخگوی مردم باشد و نمی‌توانیم و نمی‌رسیم، جواب نیست بلکه باید پاسخگوی مشکلات مردم بود.

امام جمعه بردخون با بیان اینکه مسئولین مشکلات مردم را حل کنند، گفت: همه کارگزاران و مسئولین به قشر ضعیف جامعه توجه کنند چوم در شرایطی هستند که معیشت آنها سخت شده و مشکل دارند و گرانی و تورم فشار می‌آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha