پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 1065909
۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
تصاویر/ دیدار جمعی از مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی با رهبر معظم انقلاب

حوزه/ آقا با دقت گزارش‌ها را شنیدند و از آقا مهدی دادمان خواستند چند دقیقه از حوزه هنری گزارش دهد و برای همه جالب بود که خود را از مؤسسین سازمان تبلیغات اسلامی معرفی کردند و فرمودند «در حوزه هنری هم حضور می‌یافتم».

خبرگزاری حوزه - تهران/ حجت الاسلام روح الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در یادداشتی با اشاره به دیدار اخیر با مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت: دیدار مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری انقلاب اسلامی که بعد از حدود ۲۵ سال برگزار شد، حاوی محورهایی است که اگر درست روایت شود، می‌تواند افق‌های جدیدی پیش‌روی جریان جوان جهاد فرهنگی تبلیغی بگشاید.

دیدار آکنده از محبت و نشاط بود و آقا همان ابتدا هنگامی که حاج‌آقا قمی ضمن اشاره به درخواست دستگاه‌ها و دعوت از مدیران سازمان تحت عنوان خواستگاری، مطایبه فرمودند: به هر کس ندهید!

آقا با دقت گزارش‌ها را شنیدند و از آقا مهدی دادمان خواستند چند دقیقه از حوزه هنری گزارش دهد و برای همه جالب بود که خود را از مؤسسین سازمان تبلیغات اسلامی معرفی کردند و فرمودند «در حوزه هنری هم حضور می‌یافتم».

پای درس تفسیر رهبر نشستن هم صفای دیگری داشت، خصوصا آن‌گاه که خشیت را به‌معنای ملاحظه نکردن و مراقبت کردن از روی زمین نماندن حرف خدا دانستند.

اینکه رهبر امت از نسل جوان انقلابی توقع دارند ملاحظه جنجال و هیاهو و متهم‌شدن به ارتجاع را نکنید، علامت حیات و خلوص این نسل است و امید به آینده را مضاعف می‌کند.

توجه به اقتضائات تبلیغ و دانستن زبان تبلیغ و لسان قوم خصوصا تنوع مخاطب از نوجوان و جوان تا جاهل و غافل و معاند و حتی مخاطب ساکن خارج از کشور از دیگر نکات راهبردی مدنظر ایشان بود و حلاوت سخن در این بود که فرمودند: خوشبختانه همه جوانید و لازم نیست سفارش کنیم و طلب کردند که حتی در تعیین اولویت‌ها به من کمک کنید.

تولید فکر که ایشان آن‌ را رکن تمدن‌سازی می‌دانند، مطالبه سنگینی است که لزوم عرضه محصولات نو فکری به بازار مصرف آن‌را سنگین‌تر می‌کند. خصوصا که همین‌جا معلوم شد عضویت اندیشمندی مثل آیت‌الله سید علی خامنه‌ای در سازمان تبلیغات بوده و حوزه هنری سطح توقع اندیشه‌ورزانه چه‌قدر بالاست.

موضوع توجه به نیروی انسانی که در نگاه ایشان رکن دیگر تمدن‌سازی است و تصریح به ناکافی دانستن حضور حدود ۲۰۰ مدیر جوان انقلابی در پیکره سازمان تبلیغات اسلامی، هم خیالمان را بابت درستی مسیر طی‌شده راحت کرد و هم بار دیگری بر دوشمان گذاشت، خصوصا که از ادبیات استفهام انکاری استفاده کردند: ۲۰۰ نفر بس است؟ احتیاج به اشخاص داریم.

تربیت، تعالی و پایش مستمر نیروی انسانی به‌عنوان دغدغه جدی این سال‌های ما نیز مهر تأیید گرفت آنجا که فرمودند: هر چه می‌توانید نیرو از بیرون تربیت کنید و بیاورید، اما نیروهای خوب داخل سازمان را حفظ کنید.

ماجرای دانشگاه سوره و تلاشی که در این سال‌ها برای مبارزه با سکولاریسم آشکار و پنهانش صورت گرفت به نتیجه نشست و ایشان مجوز تغییرات اساسی این دانشگاه را صادر کردند که امیدواریم دولت هم همکاری کند. ایشان تصریح کردند دانشگاه سوره برای تربیت نیروی متعهد و کارآمد تشکیل شد.

مراقبت از نیروها، اهمیت مقهور نشدن جوانان در مقابل حرفه‌ای‌ها، مراقبت از بروز ناخالصی در برون‌سپاری‌ها، توجه به حفظ شادابی، سرزندگی، خشنودی و خوشحالی مردم از طریق برپایی جشن‌های بزرگ از دیگر توصیه‌های راهبردی آقا بود، خصوصا که مجدد از جشن باشکوه غدیر به‌عنوان یک رویداد متنوع و شیرین یاد کردند و با استفاده از تعبیر شیرین‌کاری، خستگی را از تن آقای مداحی و همکاران ایشان درآوردند و بررسی امکان برپایی مستمر این جشن‌ها در اعیاد رجب و شعبان با توجه به سردی هوا مطالبه کردند.

سفارش‌های نصیحت‌گونه ایشان هم که در فضای صیانت از این حرکت پویا ارائه شد جاذبه این جلسه را افزود. ایشان با گلایه و تعجب از جناح‌گرایی برخی مجموعه‌های حزب‌اللهی فرمودند: مراقب باشید به دام جناح‌گرایی نیفتید.

همچنین نسبت به کارهای صرفا ویترینی و آثار خنثی تحذیر دادند و برخی کتب شعر تولیدشده توسط عناصر حزب‌اللهی را به‌عنوان مثال ذکر کردند.

در پایان بعد از حدود یک ساعت بحث متراکم فرمودند: در خصوص سازمان تبلیغات حرف زیاد دارم. کارهای بزرگ و وظایف مهم بر دوش شماست، که این کلام امید به دیدارهای دیگر را در دل همه ایجاد کرد. خصوصا که در پاسخ به سؤالات حاج‌آقا قمی وعده دادند: پاسخ به بعضی از این سؤالات برعهده من است و جواب بعضی دیگر را خودتان پیدا کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بینده خدا IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    1 56
    حضرت آقا واقعا نایب امام زمان و‌درواقع امام مکان هستن،خداوند حفظشون کنه
    • فاطمی IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      88 0
      همه ی فقها و مراجع جامع‌الشرایط شیعه به تعبیری نواب عام امام معصوم علیه‌الصلاة والسلام محسوب می‌شوند و در غیبت کبرای امام زمان و مکان، ولی‌الله الاعظم حضرت حجت‌بن الحسن العسکری عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف، «نایب خاص» نداریم. ارادت و علاقه به بزرگان دینی ممدوح اما عنوان‌تراشی غیرعالمانه و غیر مستند مذموم است. والله اعلم
    • ثُمَّ إِلَيَّ مَرْجِعُكُمْ! CA ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      0 33
      ﷽ 🔸فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ ۝ مُنِيبِينَ إِلَيْهِ وَاتَّقُوهُ وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَلَا تَكُونُوا مِنَ الْمُشْرِكِينَ ۝ مِنَ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ [از كساني كه دين خود را پراكنده ساختند و به دسته‏ ها و گروه‏ ها تقسيم شدند و (عجب اينكه) هر گروهي به آنچه نزد آنهاست (دلبسته و) خوشحالند] 🔸 كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ! رهبر عزیز با گلایه و تعجب از جناح‌گرایی برخی مجموعه‌های حزب‌اللهی فرمودند:«مراقب باشید به دام جناح‌گرایی نیفتید.» حاج قاسم اهل هیچ خط و حزب و جناح نبود! هیچ خطی جز خط امام، هیچ حزبی جز حزب خدا، و هیچ جناحی جز ذوالجناح! حضرت آقا گفتند (۹۸/۱۰/۱۸):«در مسائل داخل کشور اهل حزب و جناح و مانند اینها نبود، لکن بشدّت انقلابی بود. انقلاب و انقلابیگری خطّ قرمزِ قطعیِ او بود؛ ذوب در انقلاب بود. پایبند به خطّ مبارک و نورانیِ امام راحل(ره) بود.» از آمریکا پیروی نکنیم! از هوای نفس پیروی نکنیم! از خط (و ✍) و خطوات شیطان تبعيت نکنيم! وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ! تو حزب خدایی ثبت نام کنیم! آیت الله حسینی بوشهری در خطبه نماز جمعه ۲۲ مهر مصلای قدس قم گفتند:«کسانی که تو حزب شیطان ثبت نام کردند، نه تو حزب الله ثبت نام کردند، اینها هم تو دنیا خسارت میبینند و هم در آخرت. یکی از آثار و پیامدهای گناه این است که انسان از ولایت الله خارج می شود و تحت ولایت طاغوت و شیطان قرار می گیرد.» أَلَا إِنَّ حِزْبَ الشَّيْطَانِ هُمُ الْخَاسِرُونَ! أَلَا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ!🇮🇷🇵🇸 آیت الله مصباح یزدی گفتند:«کسانی که واقعاً تابع امام بودند و خط امام را دقیقاً دنبال کردند، عده ای کمی بودند. بسیاری ار کسانی که اول انقلاب طرفدار انقلاب بودند، بعد کم کم سست شدند و حتی کسانی که اسم پیروی امام را روی خودشون گذاشتند بعد آنها هم خیلی پابرجا نبودند، وفادار نبودند.نباید تعجب کنیم چرا افراد کامل و ممتاز کم هستند.» از آيت الله خامنه اي تبعيت کنيم، مثل مصباح!:«من به‌صورت جدّی و با تمام وجودم ایشان را نائب امام زمان(عج) می‌دانم و وقتی که اصرار می‌کنم تا دست ایشان را ببوسم، گویی دست امام زمان را می‌بوسم. این یک رابطه دوستانه و از روی رفاقت نیست بلکه اظهار ارادت و موّدت به نایب امام زمان و ولی امر مسلمین است.» ثُمَّ إِلَيَّ مَرْجِعُكُمْ فَأَحْكُمُ بَيْنَكُمْ فِيمَا كُنتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ!
  • محمد IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    55 0
    روایتی کاملا فرمایشی و به عکس از جلسه ارائه کردند. اگر راست میگویید به جای این روایت بزک شده، اصل جلسه را بدون سانسور منتشر کنید. والله العالم
  • هنر IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    0 53
    خداوند حضرت آقا حفظ کنند... بی شک نگاه موشکافانه و اطلاع جامع و کافی از اقدامات فرمالیستی در کنار اقدامات اصولی در این زمان حساس به چشم می آید... انشالله حوزه هنری به خود بیاید و رسالت نیروهای انقلابی را در تولیدات و کادرسازی اصولی حفظ نماید...
    • هنر آنست CA ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      0 44
      سلام يا مهدي! يا وعدنا الصادق يا صادق الوعد! رهبر عزیز گفتند باید پیام شهدا را به دنیا برسانیم و «با هیچ زبانی غیر از زبان هنر هم نمیشود اینها را گفت.» گفتند:«مداحی، میراث شیعه و یک هنر مرکّب است که از ترکیب صدای خوش، شعر خوب، آهنگ مناسب و محتوای فاخر ایجاد می‌شود و باید همچون سایر متون ارزشمند دینی همه ارکان آن زیبا باشد.» فرزندان شهدا، ميراث دار ارزش ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي هستند! مثل فرزند شهید طلبه مجید عسگری جمکرانی (https://defapress.ir/274838)! و مداحی زیبای او به یاد پدر...و زینب(س)! مَا رَأَیْتُ إلّا جَمِیلاً؛ چیزی جز زیبایی ندیدم! سلام حاج عسگری! پسر پاکِ شما نا بینا نیست ... این ما هستیم که نهایت بی امکاناتی و صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ در مرتبه ی را داریم تجربه می کنیم. پیام رسانهای دشمن (چه انسان یا دستگاه) گوشمون را سنگین میکند! حالا پیام رسان پیامبر اسلام چه و که خواهد بود؟ از نظر حاج قاسم، جبهه یک مکتب بود و رزمندگان در آن پیام‌گیران و پیام‌دهندگانی بودند که سخن و عمل‌شان از اوج معارف دینی و انسانی آنان حکایت داشت. آوینی مرد خدا بود! 🔸«هنر تجلي شيدايي است /و شيدايي هر چه هست در عشق است /مسيحاي عشق است که /روح شيدايي در پيکر هنر مي دمد /و شيدايي جان هنر است /اي شقايق هاي آتش گرفته /دل خونين ما شقايقي است که داغ شهادت شما را بر خود دارد /آيا آن روز نيز خواهد رسيد /که بلبلي ديگر در وصف ما سرود شهادت بسرايد /هنر آنست که بميري پيش از آنکه بميرانندت /مبدأ و منشأ حيات آنانند که چنين مرده اند» 🔸باید پیام و هنر امام و شهدا را به دنیا برسانیم، با پیام رسان شهدا! مهمترین هنر امام خمینی از نگاه شهید سلیمانی را بدانیم!🔹«بدانید که میدانید مهمترین هنر خمینی عزیز این بود که اوّل اسلام را به پشتوانه ایران آورد و سپس ایران را در خدمت اسلام قرار داد.اگر اسلام نبود و اگر روح اسلامی بر این ملت حاکم نبود، صدام چون گرگ درنده ای این کشور را میدرید؛آمریکا چون سگ هاری همین عمل را میکرد، اما هنر امام این بود که اسلام را به پشتوانه آورد؛عاشورا و محرّم، صفر و فاطمیه را به پشتوانه این ملت آورد.انقلاب هایی در انقلاب ایجاد کرد. به این دلیل در هر دوره هزاران فداکار جان خود را سپر شما و ملت ایران و خاک ایران و اسلام نموده اند و بزرگترین قدرتهای مادی را ذلیل خود نموده اند. عزیزانم، در اصول اختلاف نکنید.»🔹🇮🇷🇵🇸
  • وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ CA ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    0 27
    حاج قاسم هم حافظ قرآن بود، هم حافظ امام! گفت:«والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه دلی و قلبی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را در دست گرفته. در قیامت خواهیم دید.» سردار جلالی گفتند:«پلتفرم‌های خارج پایه علیه امنیت ما کار می‌کنند و دیده‌ایم که از یک طرف تصاویر سردار سلیمانی را حذف می‌کنند...» قرآن و قاسم را که نمیشود حذف کرد! میلیونها سلیمانی را که نمیشود سانسور کرد! مستکبران از تکثیر سلیمانی وحشت دارند! و به پاکی حسّاسیت دارند... در این زمان حسّاس! همان طور که آرمان عزیز گفت، آقا نور چشم ما است! ما دانش‌آموزان مبارز، مجاهد و مقاوم سراسر کشور 🇮🇷 (https://khl.ink/f/51292) و جهان🌏! پدیده ی عجیب زیاد داریم! مثل آن جشن میلیونی غدیر تهران! «این جشن غدیر در تهران خیلی چیز عجیبی بود! نمیدانم شما دیدید یا خیر؛ من خودم در تلویزیون نگاه کردم دیدم؛ بعضی‌ها هم که رفته بودند، آمدند برای ما تعریف کردند. دیدید چه جوری در این جشن میلیونی، همه جور آدمی شرکت کردند؟ اینها طرف‌دار دینند، اینها دوست دارند دین را (https://khl.ink/f/50684)». سلام فرمانده! این جشن میلیونی غدیر تهران را دیدیم! از مغرب زمین هم دیدیم! آقا جان! واقعاً دشمن ما میلیونها سلیمانی را در سرا سر جهان نمیبینند؟دست قدرت خدا را نمیبینند؟ صدای ملت امام حسین را نمیشنوند؟ «صدای رعدآسای ملّت در سیزدهمِ آبانِ امسال بلند شد؛ شنیدید؟ شما صدای ملّت را بشنوید. مگر از تشییع جنازه‌ی شهید سلیمانی چقدر گذشته؟ آن جمعیّت عظیم صدای ملّت ایران بود، آن تشییع جنازه‌ی ده‌میلیونی یا شاید به یک معنا بیش از ده‌میلیونی صدای ملّت ایران بود. امروز تشییع جنازه‌ی شهدا صدای ملّت ایران است. تا یک نفر در اصفهان،در شیراز،در مشهد،در کرج، در هر جای دیگر شهید میشود، خیلِ جمعیّتِ مردم راه می‌افتند شعار میدهند علیه تروریست، علیه اغتشاشگر؛ صدای ملّت این است؛ شما چرا صدای ملّت را نمی‌شنوید؟ (https://khl.ink/f/51425)». به صدای شیطان گوش ندهیم! با شیطان-که جز فریب به شما وعده نمی‌دهد-مشارکت نکنید! وَ اسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِکَ وَ أَجْلِبْ عَلَیْهِمْ بِخَیْلِکَ وَ رَجِلِکَ وَ شارِکْهُمْ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ وَ عِدْهُمْ وَ ما یَعِدُهُمُ الشَّیْطانُ إِلَّا غُرُوراً. «وای به حال کسانی که عدیل قرآن را نشناسند و نسبت به آنها کورباطن باشند، که قطعاً نسبت به قرآن هم کورباطن خواهند بود» (در محضر بهجت، ج٢، ص٢٨۴).