پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دانش طلب

حوزه / مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) خراسان شمالی گفت: ما برای بنای یک زندگیِ نو، باید از توحید مدد بگیریم و لازمه بنای یک زندگیِ نو با مدد از توحید، رفع چالش‌های جدّی مباحث توحیدی است.

حجت‌الاسلام موسی دانش‌طلب مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، اظهار داشت: متأسفانه بسیاری در زمینه شناخت معارف اسلامی از قرآن دور افتاده‌اند و یا به پندارهای عامیانه، سُست، بی‌اساسی، بی‌بنیان و توأم با خرافات و پندارهای باطل سرگرم شده‌اند.

وی با بیان اینکه بسیاری به استدلالات خشک، بی‌روح، بی‌اثر و بی‌مسئولیت در زمینه توحید سرگرم هستند، گفت: این افراد صدها سال به‌صورت خشک، به‌صورت فریبنده از لحاظ ظاهر و بی‌مغز از نظر باطن، به‌صورت مجرد، فارغ از ارتباطات با دنیای واقعیت و خارج، بحث کردند.

وی با تأکید بر اینکه برای بنای یک زندگی نو باید از توحید مدد بگیریم، یادآور شد: لازمه بنای یک زندگی نو با مدد از توحید، رفع چالش‌های جدی مباحث توحیدی است.

حجت‌الاسلام دانش‌طلب با تحلیل پیشرفت‌های مادی در نظام طاغوت، تصریح کرد: ناتوانی در مقابل موج‌های مادی‌گری و بی‌ارتباطات با دنیای واقعیت و خارج در واقع باعث قدرت یافتن نظام‌های طاغوتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: هرچند در قرون دوم و سوم و چهارم هجری، عالَم اسلام پیشرفت‌های علمی چشمگیری داشت و به تعبیر مستشرقین، این قرون دوران تشعشع اسلام و ظهور و بروز تمدن عظیم اسلامی بوده است، اما همه این نشاط‌ها و فعالیت‌ها در نهایت به سود جامعه اسلامی و انسانیت تمام نشد، چرا که از لحاظ اخلاق اجتماعی آن‌قدر ضعیف بودند که اختلاف طبقاتی آن‌ها هنوز هم جزو افسانه‌های تاریخ به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام دانش‌طلب افزود: برای جامعه اسلامی بعد از ۱۰ قرن چیزی از آن میراث و ثروت علمی و فرهنگی نمانده و این به خاطر این بود که آن‌همه نشاط و فعالیت، اگرچه فعالیت انسانی بود، اما زیر نگین طاغوت بود.

وی اضافه کرد: وضع تمدن عظیم اسلامی در قرون دوم، سوم و چهارم، عیناً مثل تمدن غرب در دنیای معاصر ماست، قدرت‌های بزرگ جهان به اکتشافات و اختراعات علمی و فناوری خود می‌بالند، اما از لحاظ انسانی، اخلاقی و عدالت اجتماعی و رفع طبقات اجتماعی هنوز در دوران هزاران سال پیش تاریخی که دارند زندگی می‌کنند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) خراسان شمالی گفت: قدرت‌های بزرگ جهان اگر به‌جای این‌همه فعالیت علمی اجازه می‌دادند که حکومت علوی(ع) سرِ کار بیاید، تمام این فعالیت‌ها و پیشرفت‌های علمی به‌صورت مضاعف و چندین برابر آن‌هم در سایه انسانیت و اخلاق و عدالت محقق می‌گشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha