پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
استادبندانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: دو یادگار از امام هادی(ع) برای ما مانده است که یکی زیارت جامعه کبیره و دیگری زیارت غدیریه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین بندانی نیشابوری شامگاه سه شنبه در مراسم شهادت امام هادی(ع) در جمع عاشقان و منتظران امام زمان(عج) در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه دوران زندگی امام هادی (ع) با هفت حاکم ظالم عباسی مصادف بود، اظهار کرد: از میان اینها متوکل عباسی شدیدترین ستم ها را در حق شیعیان روا داشت و فقط ۱۷ بار در دوران حکومتش مقبره امام حسین(ع) را خراب کرد.

وی ادامه داد: دوران امام هادی(ع) فتنه ها زیاد بود ولی شیعیان کمتر درباره ایشان می دانند و یکی از گرفتاری های ما در دوران غیبت عدم شناخت و معرفت درست و عمیق نسبت به پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در دوران ایشان صوفی گری اوج گرفت، ابزار کرد: امام هادی(ع) بارها درباره این فرقه در نامه ها و پیام هایشان روشنگری کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری با بیان اینکه مسئله دیگر در زمان امام هادی (ع) موضوع ایجاد آمادگی جامعه برای غیبت امام زمان(عج) بود، گفت: ایشان وکلای مختلفی به شهرهای مختلف کشورهای اسلامی فرستادند و از لحاظ مالی کمک های زیادی به شیعیان کردند در حالی که در حصر بودند و امکان ارتباط مستقیم با مردم نداشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دو یادگار از امام هادی(ع) برای ما مانده است که یکی زیارت جامعه کبیره است و دیگری که آیت الله مرعشی نجفی سفارش می کردند حداقل روزی یک صفحه از آن را بخوانید؛ زیارت غدیریه است که محبان و پیروان حضرت باید این دو یادگار را بخوانند و مفاهیم و مضامین عالی آن درک کنند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha