پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسینی همدانی در دیدار با مدیرمسئول و جمعی از اعضای خبرگزاری حوزه و افق حوزه

حوزه/ امام جمعه کرج با تأکید بر اینکه امروز در یک جنگ تمام‌عیار فرهنگی و رسانه‌ای قرار داریم، گفت: متأسفانه بسترهای انتشار و بازنشر محتوا در جبهه خودی بسیار ضعیف است و با وجود تولید محتوای قوی و با کیفیت، اما سکوهای مناسبی برای نشر وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، در پی افتتاح دفتر نمایندگی خبرگزاری رسمی حوزه در استان البرز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا برته سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه به همراه سردبیر و جمعی از دبیران خبرگزاری حوزه و حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق خوئینی مدیر حوزه علمیه البرز و جمعی از مسئولان حوزوی و رسانه‌ای استان با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در این جلسه با تأکید بر اینکه امروز عرصه، عرصه حکمرانی بین‌المللی در فضای مجازی است، اظهار داشت: دشمن در این عرصه فضا را به دست گرفته و حکمرانی می‌کند و ما نیز باید در مقابل این حکومت، حکومت تشکیل داده و حکمرانی کنیم.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه افق مرکز ملی فضای مجازی کشور باید جهانی باشد، گفت: دولت و مجلس و بعد شورای عالی فضای مجازی باید نگاه حکمرانی جهانی به این مقوله داشته باشند تا بتوانند کار اثرگذاری در این حوزه انجام دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه با اشاره به عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان، بیان داشت: مسیری که برای رسیدن به این عمق استراتژیک طی شد باید در عرصه فضای مجازی و رسانه‌ای نیز طی و ایران اسلامی یکی از قدرت‌های این حوزه در دنیا شود.

وی با تأکید بر اینکه اگر به سمت تشکیل تمدن نوین اسلامی در حال حرکت هستیم، باید حاکمیت جهانی در عرصه‌های مختلف را در نظر داشته باشیم، گفت: تمام طرح و برنامه‌های ما در حوزه‌های مختلف علی‌الخصوص فضای مجازی و رسانه باید با این دید باشد و از هرگونه حرکت منفعلانه در این مسیر خودداری کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری به مقایسه رسانه امروز با اوایل انقلاب پرداخت و گفت: شهید مطهری به عنوان یک شخصیت تراز انقلاب اسلامی، یک رسانه مستقل بود که در زمان مناسب به تشخیص درست مطلب می‌پرداخت و آن را برای مردم ارائه می‌کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با طرح این پرسش که آیا رسانه‌های امروز در واکنش به اقدام رسانه‌های معاند و بیگانه عکس‌العمل به‌موقع و درست دارند، خاطرنشان کرد: رسانه‌های انقلاب باید با ایجاد ساختار و تشکیلات برای ایجاد روایت اول در «جنگ روایت‌ها» برنامه‌ریزی و طرح داشته باشند.

وی با اشاره به ساختارهای ضعیف اشاعه خبر و محتوا، یادآور شد: متأسفانه بسترهای انتشار و بازنشر محتوا در جبهه خودی بسیار ضعیف است و با وجود تولید محتوای قوی و با کیفیت، اما سکوهای مناسبی برای نشر وجود ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه به رسانه رسمی حوزه اشاره کرد و گفت: این رسانه باید به‌صورت تخصصی در سه محور «اسلام‌شناسی»، «جریان شناسی»، «دشمن‌شناسی» به اطلاع‌رسانی، تولید خبر و محتوا بپردازد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه امروز در یک جنگ تمام‌عیار فرهنگی و رسانه‌ای قرار داریم، گفت: اگر موقعیت جنگ است، پس اقدامات و تمهیدات ما نیز باید جنگی باشد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در این جنگ نیروی اطلاعات و عملیات نداریم، گفت: متأسفانه جبهه خودی نسبت به طرح‌ها و اقدامات و استعدادهای دشمن اطلاعات و آگهی لازم را ندارد، لذا نمی‌تواند بازدارندگی به‌موقع و مناسب را نیز داشته باشد.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه با تأکید بر لزوم ورود جدی حوزه و رسانه رسمی حوزه به این فضا، اظهار داشت: حوزه باید ضمن گردآوری نیروهای حزب‌اللهی و ارزشی برای انجام کار اساسی در این محور طرح و برنامه‌ریزی کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در خاتمه با تأکید بر لزوم توجه به زبان و ذائقه مخاطب در امر فرهنگی و رسانه، گفت: خوب است برای پرداختن تخصصی به این موضوع یک مدرسه یا مرکز به‌صورت تخصصی و حرفه‌ای به این امر بپردازد.

در ابتدای این جلسه نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا برته سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و مدیرمسئول خبرگزاری حوزه به ارائه گزارش عملکرد و تشریح برنامه‌های پیش رو پرداخت و حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق خوئینی مدیر حوزه علمیه البرز نیز به اهمیت این مرکز رسانه‌ای در استان اشاره کرد.

در انتهای این جلسه کارت عضویت خبرنگار افتخاری و تندیس خبرگزاری رسمی حوزه به‌رسم یادبود به امام جمعه کرج تقدیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha