پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صلح میرزایی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین صلح میرزایی از اجرای طرح «خوانش دقیق بیانیه گام دوم» در ۵۲۰ مدرسه علمیه کشور خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین عید صلح میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، با بیان اینکه مقدمه دستیابی به ایران قوی و پیشرفته استفاده از ظرفیت جوانان است، اظهار داشت: یکی از اتفاقاتی که باید در کشور برای رسیدن به ایران قوی و پیشرفته رقم بخورد، به میدان آوردن همه مردم به خصوص جوانان است.

وی با اشاره به اینکه زمانی صحبت از پیشرفت می‌کنیم منظور پیشرفت در همه ابعاد است، افزود: اگر بخواهیم چنین اتفاق مبارکی رقم بخورد و جوانان بخواهند بار مسئولیت را بر دوش بگیرند، این مسئله احتیاج به یک منشور دارد که این منشور را رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم بیان فرمودند.

مسئول دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم با تأکید بر لزوم تأثیرگذاری و تبیین بیانیه گام دوم در لایه‌های مختلف جامعه، تصریح کرد: در لایه اول، عموم مردم و جوانان قرار دارند و برای این که این لایه با حرکت انقلاب همراه شود، به تعبیر رهبر انقلاب نیاز است صاحبان ذهن فعال و دارای زبان گویا وارد عمل شوند، که بهترین افراد در این زمینه طلاب علوم دینی هستند.

وی اضافه کرد: برای اینکه این گفتمان در بین طلاب شکل بگیرد و سپس به مردم منتقل شود، یک محتوای ثابت برای هفت روز غیر تعطیل ایام دهه فجر در همه مدارس علمیه کشور توسط اساتید بومی همان حوزه‌ها تدریس خواهد شد.

دبیر ستاد بیانیه گام دوم در حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به روند اجرای این طرح در مدارس علمیه، عنوان کرد: هر مدرسه علمیه یک استاد معرفی کرده و از قم یک استاد برای آنها اعزام می‌کنیم و در یک کارگاه یک روزه محتوایی که مقرر است، ارائه می‌شود و در نهایت از ۱۲ بهمن به مدت ۷ روز در همه مدارس علمیه این محتوا برای طلاب ارائه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: محورهای محتوایی این کارگاه، اهمیت هم افق شدن با ولی، چیستی و چرایی صدور بیانیه، چگونگی محقق کردن اهداف بیانیه و در نهایت خوانش و مباحثه دقیق بیانیه توسط طلاب است و در نهایت هر طلبه هفت ساعت آموزش خواهد دید.

صلح میرزایی از اجرای این طرح در ۵۲۰ مدرسه علمیه ذیل مرکز مدیریت حوزه های علمیه خبر داد و افزود: طرح خوانش دقیق بیانیه گام دوم توسط ستاد پیگیری تحقق بیانیه گام دوم در حوزه‌های علمیه با پیگیری و پشتیبانی آیت الله اعرافی در دست اجرا است.

وی افزود: در این طرح با اساتیدی که سال‌ها بر روی اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب کار کرده‌اند و خود دارای تألیفاتی در این رابطه هستند، همکاری می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha