جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صفری امام جمعه موقت دلوار

حوزه/امام جمعه موقت دلوار گفت: سابقه غرب نشان می‌دهد که هر زمان وضعیت داخلی این کشورها وارد بحران می‌شود، با ایجاد فضای حاشیه‌ای به دنبال انحراف افکار عمومی از داخل و هدایت آن به سمتی ورای مطالبات اقتصادی و سیاسی مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام اصغر صفری امام جمعه موقت بخش دلوار در خطبه‌های امروز نمازجمعه این شهر با تبریک ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی و ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: آتش زدن قرآن به صراحت می‌تواند به عنوان بخشی تروریسم دولتی و تروریسم پروری دانست و به نظر می‌رسد بخشی از اهداف غربی‌ها در استمرار این اقدامات موهن، سنجش حساسیت مسلمانان و عادی سازی و هنجارسازی این گونه اقدامات است، از همین جهت ضروری است تا واکنش‌های مناسب و هوشمندانه و قاطعانه با این اقدامات دین ستیزانه توسط نهادهای دینی و دولت‌های مسلمین صورت پذیرد.

امام جمعه موقت دلوار افزود: روزهای سرنوشت ساز ملت ایران از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ است، مردم ایران ایام دهه فجر و سالروز استقلال و آزادی خود از چنگال استکبار جهانی را که مرهون خون‌های مطهر شهیدان و مجاهدت‌های ملت ایران و رهبری امام خمینی(ره) بود هر ساله جشن می‌گیرند، جشن‌های امسال باید باشکوه‌تر و کیفی‌تر برگزار شود، خصوصا اینکه دشمن یکی از اصلی‌ترین راهبردهای خود را دو رویکرد کتمان و تحریف در برابر عظمت واقعه انقلاب اسلامی قرار داده است، از این رو ذکر ایام الله و جهاد تبیین دو راهبرد مقابله در برابر دشمن است.

وی بیان کرد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی طی سال‌های گذشته درباره ذکر ایام الله و بزرگداشت روزهای خدایی خصوصا دهه مبارکه فجر رهنمودهای راه گشایی را بیان کرده‌اند و فرمودند راهبرد جریان باطل، کتمان ایام الله یا کمرنگ کردن این گونه حوادث است.

حجت الاسلام صفری افزود: دشمنان از همان روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز تلاش کرده‌اند تا با روش‌های مختلف نقاط قوت نهضت انقلابی مردم ایران از جمله ایام الله را کتمان و انکار کنند.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه وضعیت کشور در زمان رژیم پهلوی گویای این است که با تدوام رژیم محمدرضا شاه، اوضاع کشور در سطح کلان و اقتصاد و معیشت مردم در سطح خرد نه تنها بهبود پیدا نمی‌کرد بلکه وخیم‌تر هم می‌شد.

امام جمعه موقت دلوار ادامه داد: باتوجه به این نکته، ضروری است که پیشرفت هر کشوری در سایه خودباوری و خود شکوفایی میسر است و در شرایطی که رژیم شاه با تقلید کورکورانه از غرب در صدد بود تا در خودآگاه و ناخودآگاه ایرانیان، ما نمی‌توانیم و برتری فرهنگ تمدن و تکنولوژی غرب را حک کند، انقلاب اسلامی در حالی پیروز و موفق به تشکیل و پایداری نظام سیاسی شد که کشور این گونه وضعیتی داشت، با وجود این با گذشت بیش از چهل سال از پیروزی این انقلاب اکنون می‌توان کارآمدی آن را در حوزه‌های مختلف بررسی کرد.

وی ابراز داشت : دستاوردها و کارآمدی انقلاب در حوزه‌های دفاعی، توسعه عمق راهبردی و علم و فناوری درخشان و متمایز و در حوزه اقتصادی به ترمیم و توجه بیشتری نیاز دارد و در حوزه فرهنگی هویتی با وجود تحولات عمیقی که در اثر انقلاب اسلامی در این حوزه رخ داده، اما با چالش‌های متعددی مواجه است.

حجت الاسلام صفری یادآور شد: تقلیل مسائل انقلاب اسلامی به مسائل اقتصادی و برخی مشکلات در نحوه اداره کشور از سوی برخی مسئولین درست نیست، وضعیت نامطلوب معیشت کنونی تمام انقلاب جمهوری اسلامی نیست، تسری دادن ناکارآمدی برخی از بخش‌ها به کل نظام نوعی مغالطه و بی‌انصافی است.

وی اظهار کرد: موانعی پیش روی نظام اسلامی وجود دارد و طبیعی است که همچون هر نظام سیاسی نتواند به تمام اهداف خود برسد و در زمینه‌هایی دچار نارسایی یا عدم موفقیت باشد.

امام جمعه موقت دلوار عنوان کرد: دشمن و ایادی مزدور او با پررنگ کردن نقاط ضعف و خلاء ها در پی این هستند که پیشرفت‌ها و موفقیت‌های نظام را در چشم مردم کمرنگ کنند، نقاط قوت متعددی برای جمهوری اسلامی وجود دارد و به مدد جوانان مؤمن و با انگیزه توانسته است پیروزی‌ها و موفقیت‌های فراوانی را به دست آورد که در برخی از آن موارد همچون قدرتمندی سیاسی در منطقه و جهان، صنعت موشکی، غنی سازی اورانیوم، پیشرفت‌های دانش بنیان و موارد بسیاری دیگر جزو معدود کشورهای جهان است، حال که دشمن نمی‌تواند این پیشرفت‌ها را انکار کند و تلاش می‌کند با تلقین هزینه دار بودن این موارد آن‌ها را از نقاط قوت به چالش تبدیل کند.

وی خاطرنشان کرد: اسلام هراسی، راهبرد دائمی استکبار در سال‌های پس از انقلاب اسلامی بوده و تبدیل به سیاست مستمره صهیونیزم جهانی شده است، در سال‌های اخیر و خصوصا پس از رشد و بالندگی اسلام گرایی و به ویژه گفتمان مقاومت، اقدامات دشمنان در این عرصه بیشتر شده و تکرار اهانت به مقدسات توسط شارلی ابدو در فرانسه و تکرار قرآن سوزی در سوئد قطعاتی از جورچین همین فعالیت‌هاست.

حجت الاسلام صفری افزود: این اسلام ستیزی آشکار و تجاوز به حقوق اولیه دیگر انسان‌ها که با نادیده گرفتن اندیشه‌های مخالف همراه بود، با اعتراض و محکومیت گسترده دولت‌ها و ملت‌های جهان مواجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: سران غرب از جمله دولت مردان سوئد در حالی از کلید واژه تهی شده از معنای آزادی بیان بهره می‌گیرند که در این کشورها حمایت از اسلام و مسلمانان و یا سوال درباره هولوکاست جرم تلقی شده و با شدیدترین برخوردها و محکومیت‌ها همراه است، حذف پست‌های اسلام گرایانه و یا حتی تصویری از سرداران مقاومت در شبکه‌های مجازی نمودی از این استبداد فرهنگی و مخالف آزادی بیان ادعایی است.

امام جمعه موقت دلوار تأکید کرد: سابقه غرب نشان می‌دهد که هر زمان وضعیت داخلی این کشورها وارد بحران می‌شود، با ایجاد فضای حاشیه‌ای به دنبال انحراف افکار عمومی از داخل و هدایت آن به سمتی ورای مطالبات اقتصادی و سیاسی مردم است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha