پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ماموستا خدایی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بانه گفت: اهانت به قرآن را باید توهین به مبانی دینی تمامی آیین‌های آسمانی دانست، توهینی که به قرآن شد می‌تواند زمینه‌ای برای عادی شدن هتک حرمت داشته‌های همه ادیان الهی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی امروز در درس اخلاق طلاب اهل سنت شهرستان بانه، اظهار داشت: زندگی در این عصر تنها با احترام متقابل به همدیگر قابل استمرار است.

امام جمعه شهرستان بانه گفت: در مقابل هم قرار گرفتن افراد و ملت چیزی جز بدبختی و جنگ و آوارگی برای مردم به دنبال ندارد، بنابراین می‌طلب که زندگی مسالمت آمیز با هم داشته باشیم.

وی عنوان کرد: با این وجود باید اذعان کرد افراد و گروه‌هایی هستند که امروز به دنبال ایجاد جدایی بین انسان، ملت‌ها و ادیان هستند.

وی در ادامه با محکوم کردن اهانت و آتش زدن قرآن کریم به دست عده‌ای بی‌دین در برخی از کشورهای اروپایی، گفت: اهانت به قرآن را باید توهین به مبانی دینی تمامی آیین‌های آسمانی دانست، توهینی که به قرآن شد می‌تواند زمینه‌ای برای عادی شدن هتک حرمت داشته‌های همه ادیان الهی شود.

ماموستا خدایی عنوان اظهار کرد: کسانی که اقدام به عمل بسیار زشت و شیطانی آتش زدن قرآن می‌کنند، افرادی عقده‌ای، بی‌دین و دین ستیز هستند که در خلاء عقیدتی و ایمانی به بن بست رسیده‌اند.

امام جمعه شهرستان بانه گفت: همه مسلمین انتظار دارند که این دست از حرکات که توهین به مقدسات و معنویات جهان اسلام است متوقف شود، زیرا استمرار این روند غیرانسانی می‌تواند آینده بدی برای برای دنیا رقم بزند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha