جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمازجمعه قم

حوزه/ خطیب جمعه قم ضمن محکومیت توهین به قرآن، گفت: این توهین قلب افراد آزادی خواه را جریحه دار کرد و در بسیاری از کشورها راهپیمایی های عظیم برگزار شد و این توهین را محکوم کردند و همه خواستار این بودند که با این توهین برخورد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ که در مصلی قدس قم برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه رجب بیان کرد: رسول اکرم (ص) می فرماید «در بهشت الهی قصر و جایگاه رفیعی وجود دارد که مخصوص روزه داران ماه رجب است و غیر از روزه‌ داران ماه رجب، کسی وارد آن نمی‌شود.»

وی با تبریک ولادت امام جواد (ع) گفت: امام رضا (ع) در رابطه با ولادت امام جواد (ع) می فرمایند: این یک مولود معمولی نیست و برکتی بسیار بزرگ برای شیعیان دارد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: چون امام رضا (ع) سال‌ها صاحب فرزند نشدند، بسیاری از عوام و حتی خواص دچار لغزش شده بودند و ولادت امام جواد (ع) سبب شد شیعیان خود را بازیابی کنند و در دامن شک ها و تردیدها قرار نگیرند.

خطیب جمعه قم گفت: امام جواد (ع) می فرماید «اگر افراد جاهل سکوت کنند تنش در جامعه ایجاد نمی‌شود»؛ یعنی اگر افراد نسبت به ابعاد مسئله‌ای که اطلاع ندارند سکوت کنند و اجازه بدهند افراد آگاه صحبت کنند بسیاری از مشکلات ایجاد نمی شود

وی ادامه داد: امام جواد (ع) در حدیثی دیگر می فرماید: اگر کسی کار زشتی انجام داد اما تو انجام ندادی و فقط او را تشویق کردی در عقاب او شریک هستی؛ یعنی باید مواظب باشیم فقط کارهای خوب را تشویق کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر افراد به این دو حدیث عمل کنند جامعه نجات پیدا می کند، اظهار کرد: در قضایایی که رخ داد بسیاری از افراد حضور پیدا نکردند، اما کسانی که حضور داشتند را تشویق می کردند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ۱۲ بهمن بیان کرد: امام خمینی (ره) از استثناهای تاریخ است و شخصیتی خردمند، باهوش، متقی، داری اراده پولادین و گوش به فرمان تکلیف الهی بود.

وی ضمن محکومیت توهین به قرآن، تصریح کرد: این توهین قلب افراد آزادی خواه را جریحه دار کرد و در بسیاری از کشورها راهپیمایی های عظیم برگزار شد و این توهین را محکوم کردند و همه خواستار این بودند که با این توهین برخورد شود.

وی بیان کرد: دولت های غربی به ما که می‌رسند از آزادی بیان، حقوق بشر و صدور قطعنامه حرف می زنند، اما به خودشان که میرسد می گویند آزادی است؛ در حالی که اگر آزادی است چرا بیش از یک میلیارد انسان مسلمان را نادیده می‌گیرید؟

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این کار و کار نشریه فرانسوی و تحریم سپاه پاسداران طراحی شده همه دشمنان ما است.

وی افزود: سپاه قهرمان ما سپاهی است که در صحنه های مختلف خودش را به خوبی نشان داد و هم در داخل و هم در خارج در مبارزه با داعش خود را به خوبی نشان داد؛ حالا این سپاه که با داعش مبارزه کرد تروریست است یا مجموعه داعش که دست‌ساز شما است؟

امام جمعه قم عنوان کرد: مسئولین برای مشکلات اقتصادی و فرهنگی و آسیب های اجتماعی راه علاجی پیدا کنند؛ رهبر معظم انقلاب همیشه مردم را به آینده امیدوار کردند و توصیه کردند که همیشه امیدوار باشید. یکی از پایه های امید در جامعه ارائه کارهایی است که مشکلات روزمره زندگی مردم را حل کند.

آیت الله حسینی بوشهری در خطبه اول با اشاره به اینکه بهره‌مندی از تقوا باعث سربلندی در دنیا و آخرت می‌شود، بیان کرد: انسان ها همیشه خواهان فوز و رستگاری است و فطرت انسان به سمت خوشبختی و سعادت حرکت می کند.

وی با بیان اینکه سعادت به معنای فراهم بودند اسباب نعمت و خوشبختی و شقاوت به معنای فراهم بودن اسباب نقمت است، ادامه داد: در قرآن، ایمان و عمل صالح از اسباب فوز و رستگاری بیان شده است.

دبیر شورای عالی حوزه افزود: پایبندی به احکام و حدود الهی از دیگر عوامل رستگاری است و کسانی که به احکام الهی پایبند هستند رستگار می‌شوند و کسانی که به احکام الهی و حلال و حرم پایبند نیستند در دنیا و آخرت سعادت را تجربه نخواهند کرد.

خطیب جمعه قم پایبندی به عهد و امانت را از دیگر عوامل رستگاری و خوشبختی دانست و اضافه کرد: عهدها دامنه وسیعی دارند و عهدهای فطری و پیمان‌هایی که خداوند از انسان می‌گیرد از جمله آن‌ها است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در رابطه با پیمان عقلی گفت: پیمان عقلی به معنای این است که خداوند به انسان نعمت عقل داده است و انسان می تواند تدبر کند و پایبندی به این عهد یعنی انسان در امور تفکر کند.

وی با بیان اینکه عهد شرعی یعنی عمل به آنچه که خداوند و رسولش امر کردند، اظهار کرد: عهدی که بین انسان‌ها منعقد می شود از دیگر عهدها است و همه اقشار از اعم فروشنده، مشتری، علما و... عهد و پیمانی دارند همه افراد نسبت به خانواده، جامعه و.. عهد و پیمان دارند.

۶۲/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha