سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مصلح

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: ۴۴ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد، این انقلاب پدیده‌ای الهی و مبارک بود که در اواخر قرن بیستم، جهان را به لرزه درآورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد، اکنون پس از گذشت چهار دهه از عمر گران‌مایه‌ این شجره‌ پر امید، نیکوست به بازخوانی برخی دستاوردهای آن پرداخته شود تا در حفظ آن کوشاتر باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با تبریک ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی و ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: امروز بیشترین تحرّک دشمنان علیه ما بیش از تحرّکات امنیتی و اقتصادی، تحرکات تبلیغاتی و جنگ نرم و تبلیغات رسانه‌ای است و برای اینکه بر افکار عمومی مردم مسلّط شوند، مبالغ هنگفت هزینه می‌کنند.

امام جمعه برازجان افزود: دشمنان فکرهای بسیاری را در مجموعه‌های فکری برای این کار استخدام می‌کنند تا بتوانند با جنگ روانی، با تبلیغات گوناگون، افکار عمومی کشورها در اختیار بگیرند، وقتی افکار عمومی یک ملّت در اختیار بیگانه قرار گرفت، حرکت آن ملّت هم طبعاً طبق میل آن بیگانه پیش خواهد رفت.

امام جمعه برازجان با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، یادآور شد: خاطره دهه فجر بزرگترین خاطره ملت ما بعد از ورود اسلام به ایران است، دهه فجر مقطع رهایی ملت ایران است و آیینه‌ای است که خورشید اسلام در آن درخشید و به ما منعکس شد، دهه فجر دهه تجدید قوای نیروهای انقلابی و تجدید میثاق ملت با انقلاب است.

حجت الاسلام مصلح با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، ابراز داشت: ۴۴ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد، این انقلاب پدیده‌ای الهی و مبارک بود که در اواخر قرن بیستم، جهان را به لرزه درآورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد، اکنون پس از گذشت چهار دهه از عمر گران‌مایه‌ این شجره‌ پر امید، نیکوست به بازخوانی برخی دستاوردهای آن پرداخته شود تا در حفظ آن کوشاتر باشیم.

وی افزود: این انقلاب عظیم، دستاوردهای فراوانی در داخل و خارج از کشور داشته و سال‌ها طول می‌کشد تا همه‌ آثار و نتایج این پدیده‌ الهی آشکار و مورد تحلیل قرار گیرد.

امام جمعه برازجان با ذکر دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سلامت و بهداشت اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی تاکنون ۲۱ سال متوسط عمر ایران افزایش داشته است، امروز از ۵۳ کشور جهان برای درمان به جمهوری اسلامی ایران می‌آیند، در ۲۷ رشته تخصص نیرو تربیت می‌کنیم، در ۱۹ هزار ۷۳۹ روستای کشور ۳۵ هزار بهورز به‌عنوان پیشگامان نظام سلامت فعالیت دارند.

حجت الاسلام مصلح با محکوم کردن اقدام مذبوهانه در اهانت به قرآن کریم اظهار داشت: اهانت به کتاب آسمانی بالغ بر یک میلیارد مسلمان جهان موجبات انزجار و خشم و عصیان پیروان آخرین دین الهی یعنی اسلام مبین و قرآن کریم را فراهم ساخت، متأسفانه برای چندمین بار این حرکت غیرمنطقی و ضدحقوق بشری در کشور سوئد که مدعی رعایت احترام به حقوق بشر است، صورت پذیرفت.

امام جمعه برازجان گفت: این اقدام توهین آمیز در پی حرکت بی‌شرمانه اخیر آن نشریه بدنام و مزدور فرانسوی در توهین به ساحت ولی امر مسلمین جهان و مرجعیت عالی شیعه که حاکی از استیصال استکبار جهانی و صهیونیسم جنایتکار بین المللی در مقابله با اسلام و مسلمانان جهان است.

حجت الاسلام مصلح ابراز داشت: ما این اقدام موهن را شدیداً محکوم می‌کنیم و آن را در جهت ترویج اسلام ستیزی، اشاعه تنفر و تفرقه بین جوامع و انسان‌ها تلقی می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha