جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه چهاربرج

حوزه/ حجت الاسلام جلالی به اقدام موهن علیه مقدسات اسلام و توهین به قرآن کریم در سوئد اشاره کرد و گفت: اسلام‌هراسی راهبرد دائمی استکبار در سال های پس از انقلاب اسلامی بوده و تبدیل به سیاست مستمره صهیونیزم جهانی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام اصغر جلالی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به دشمنی های دشمنان علیه انقلاب اسلامی، اظهار کرد: یکی از حربه های جبهه معاند تلقین مقایسه وضعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی با کشورهای غربی و اروپایی است و با این کار می خواهند، افکار عمومی، نظام را ارزیابی کند.

امام جمعه چهاربرج افزود: برای ارزیابی کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران باید وضعیت کنونی ایران را با گذشته مقایسه کرد نه آن را با کشورهای دیگری که سیر تحولات، اهداف و امکانات متفاوتی با کشورمان دارند.

وی ادامه داد: اگر گذشته ایران را در نظر نگیریم و به کشور به صورت منقطع از گذشته نگاه کنیم، ممکن است سیر تحولات این کشور و دستاوردهای نظام سیاسی حاکم بر آن را چندان مطلوب ارزیابی نکنیم اما اگر آن را در ادامه ایران گذشته در نظر بگیریم و به عبارتی وضعیت کنونی را با وضعیت گذشته مقایسه کنیم، کشوری را مشاهده می‌کنیم که تحولات آن در سیر منطقی خود قرار گرفته و دستاوردهای بی‌شماری را کسب کرده است.

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: نظام سیاسی هر کشوری را محصول تاریخ آن کشور می‌دانند و به طور طبیعی برای ارزیابی کارآمدی و دستاوردهای هر نظام سیاسی منطقی‌تر آن است که وضعیت کنونی آن کشور با گذشته خودش مقایسه شود.

امام جمعه چهاربرج اظهار کرد: مقایسه‌ منطقی و صحیح آن است که ۴۰سال انقلاب اسلامی را با ۴۰ سال دیگر کشورها مقایسه شود و اغلب کشورهای پیشرفته مانع خارجی در برابر خود نداشتند و همچون جمهوری اسلامی با این میزان از توطئه و تحریم که هر کدام از آن می‌تواند یک حکومت را از جای بَرکَند، مواجه نبوده‌اند.

وی افزود: بسیاری از گزارش‌هایی که از این کشورهای به ظاهر پیشرفته می‌رسد و یا در فیلم‌های سینمایی نمایش داده می‌شود یا واقعیت ندارد، یا بزرگ‌نمایی است و یا اینکه بدون اشاره به نقاط ضعف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی این کشورها است .

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه دیدن تنها یکی از پیشرفت‌ها و ندیدن عقب ماندگی‌های این جوامع ، منطقی و عقلایی نیست، گفت: توسعه کشورهای آمریکا و اروپایی مانند انگلیس، فرانسه و آلمان و...عمدتا یا با تاراج و استعمار سایر کشورها، یا مبتنی بر تجارت‌های غیرمشروع همچون برده فروشی، فروش تسلیحات نظامی، مواد مخدر و... شکل گرفته و توسعه کشورهایی مانند ژاپن، مالزی و... نیز مبتنی بر «توسعه وابسته» است که در جای خودش حرف و حدیث بسیاری درباره نافرجامی چنین توسعه‌ای وجود دارد.

امام جمعه چهاربرج افزود: ایام الله دهه فجر، بهار جهاد تبیین است که باید به این مسائل پرداخته شده و وضعیت ایران در دوران ستم شاهی با دوران طلایی نظام مقدس جمهوری اسلامی مقایسه شود.

وی با بیان اینکه تقلیل مسائل انقلاب اسلامی به مسائل اقتصادی، و تقلیل مسائل اقتصادی به برخی مشکلات بالفعل در نحوه اداره کشور از سوی برخی مسئولین، درست نیست، اظهار کرد: وضعیت نامطلوب معیشت کنونی، تمام انقلاب و جمهوری اسلامی نیست، بنابراین باید تمام ابعاد را دید و با همه شرایط ملاحظه کرد و در دام تقلیل‌گرایی یعنی فروکاستن یک پدیده بزرگ به یک پدیده کوچک و تک علت دیدن پدیده‌ها و قلّت دادن موضوعات کلان به اجزاء نیفتاد.

حجت الاسلام جلالی گفت: مشکلات و مسائل را باید به طور جامع دید و تحلیل کرد و همه تلاش کنیم یعنی دقیقا همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به مسائل نگاه می‌کنند و راهبرد و راهکار ارائه می‌دهند.

امام جمعه چهاربرج تصریح کرد: طبیعی است که همه‌ بخش‌های نظام، با یک شتاب و سرعت، به فعالیت نمی‌پردازند و ممکن است در برخی موارد، ناکارامدی‌های بخشی وجود داشته باشد که تسری دادن آن موارد به کل نظام، می‌تواند باعث مغفول ماندن کارامدی کلی نظام شود.

وی به اقدام موهن علیه مقدسات اسلام و توهین به قرآن کریم در سوئد، اشاره کرد و افزود: اسلام‌هراسی راهبرد دائمی استکبار در سال های پس از انقلاب اسلامی بوده و تبدیل به سیاست مستمره صهیونیزم جهانی شده است.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه در سال های اخیر و خصوصا پس از رشد و بالندگی اسلام گرایی و بویژه گفتمان مقاومت، اقدامات دشمنان در این عرصه بیشتر شده است، تصریح کرد: تکرار اهانت به مقدسات توسط شارلی ابدو در فرانسه و تکرار قرآن‌سوزی در سوئد قطعاتی از جورچین همین فعالیت‌ها است.

امام جمعه چهاربرج اظهار کرد: نگاهی ریشه‌ای به آنچه در سوئد و کشورهای غربی روی می‌دهد نشانگر آن است که ساختار فرهنگی معیوب آنها موجب شده تا درک ناصحیحی از آزادی بیان در این جوامع حاکم باشد.

وی گفت: همراهی دولت سوئد با این هتاکی‌ها را می‌توان ادامه روند رفتارهای ضد اسلامی و نژادپرستانه حاکم بر ساختار لیبرال دموکراسی و نظام سرمایه‌داری در کشورهای غربی دانست.

جلالی تصریح کرد: سران غرب از جمله دولت‌مردان سوئد در حالی از آزادی بیان دم می زنند که در این کشورها حمایت از اسلام و مسلمانان و یا سوال درباره هولوکاست و یا زیر سؤال بردن ارزش‌های غربی جرم تلقی شده و با شدیدترین برخوردها و محکومیت‌ها همراه می‌شود.

امام جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه حذف پست‌های اسلام‌گرایانه و یا حتی تصاویر سرداران مقاومت در شبکه‌های مجازی همچون توییتر و اینستاگرام نیز نمودی از این استبداد فرهنگی و مخالف آزادی بیانِ ادعایی است، افزود: به نظر می‌رسد بخشی از اهداف غربی ها در استمرار این اقدامات موهن، سنجش حساسیت مسلمانان و عادی‌سازی و هنجارسازی این‌گونه اقدامات است، لذا ضروری است تا واکنش‌های متناسب و هوشمندانه و قاطعانه با این اقدامات دین‌ستیزانه توسط نهادهای دینی و دولت های مسلمین و مردم مسلمان جهان صورت پذیرد.

وی گفت: ما نماز گزاران جمعه ضمن محکوم کردن چنین حرکتهای پست و موهن کشورهای استکباری اعلام می کنیم که دولتمردان سوئدی و نیز حامیان آنها حتماً از مسلمانان سیلی خواهند خورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha