جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتاب

حوزه/ کتاب "بر مدار مزار" به قلم فروغ زال مشتمل بر روایت‌هایی از زائران مزار شهید حاج قاسم سلیمانی است که به همت انتشارات راه یار به زیور طبع آراسته شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این اثر که تحقیق آن برعهده سیدسجاد جلینی و علیرضا اشرفی‌نسب بوده، در ۱۶۰ صفحه و با شمارگان هزار نسخه عرضه شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «یکی از روزهایی که نوبت خادمی‌ام بود، پدری نوزادش را لای پتو به گلزار شهدا آورد و روی مزار حاج قاسم گذاشت. بعد از اینکه حمدی خواند و از نوزادش روی مزار حاجی عکس گرفت، بغلش کرد و رفت. به نظرم آمد روزهای اول تولد نوزاد باشد چون مادرش حال خوبی برای بالاآمدن از پله‌های گلزار نداشت و پدر به‌تنهایی آمده بود. فرصت نکردم با آن پدر گفت‌وگو کنم اما روزی که پدر و مادری نوزادهای دوقلویشان را به گلزار آوردند و یکی را روی مزار حاج قاسم و دیگری را روی مزار شهید حسین پورجعفری گذاشتند، نزدیک‌تر رفتم تا ببینم دلیل کارشان چیست. پدر و مادر نذر کرده بودند اگر خدا پسری به آن‌ها داد اسمش را قاسم بگذارند. حالا که دوقلوی پسر داشتند، نام یکی را «قاسم» و نام دیگری را به‌خاطر شهید پورجعفری، «حسین» گذاشته بودند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha