پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 1067772
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳
دهه فجر

حوزه / رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: دستورالعمل تشکیل ستاد دهه فجر به تمام ارگان‌ها ابلاغ شده و در مدارس، مساجد، روستاها و مراکز تولیدی این برنامه‌ها در حال برنامه ریزی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه در اصفهان، غلامرضا رضایی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری ۵۰ عنوان برنامه در ایام بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهر اصفهان خبر داد و اظهار داشت: فراگیر بودن برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی یکی از ویژگی‌هایی است که امسال در رابطه با برنامه‌ها در نظر گرفته شده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: دستورالعمل تشکیل ستاد دهه فجر به تمام ارگان‌ها ابلاغ شده و در مدارس، مساجد، روستاها و مراکز تولیدی این برنامه‌ها در حال برنامه ریزی است.

رضایی با تأکید بر اهمیت واگذاری نقش به مردم و تشکل‌های مردمی در اجرای برنامه‌های دهه مبارک فجر، تصریح کرد: در همین راستا با دستگاه‌های مختلف صحبت شد تا از تشکل‌های مردمی حمایت کنند و این تشکل‌ها برنامه ها را برگزار نمایند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهمی که به دستگاه‌ها سپرده شده این است که از فضاهایی که مردم می‌توانند در آن نقش آفرین باشند، استفاده شود و در تصمیم گیری‌ها و اتاق‌های فکر از حضور مردم استفاده گردد.

مسئول ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان اصفهان، به بُعد نشاط و امیدآفرینی برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر اشاره کرد و گفت: از دیگر ویژگی‌هایی که در برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی بر آن تأکید شده، نشاط و امیدآفرینی و بیان دستاوردها است، با توجه به اینکه دشمن به طور دائم به دنبال القاء ناامیدی به جوانان و نوجوانان است، لذا باید در این برنامه‌ها امیدآفرینی مدنظر باشد.

وی همچنین ضمن درخواست از اصحاب رسانه برای حرکت در مسیر مطالبه‌گری به ویژه در ایام دهه فجر، عنوان کرد: مهم‌ترین وجه مطالبه گری از مسئولین و دستگاه‌های حاکمیتی بر عهده اصحاب رسانه است و اکنون بهترین فرصت است تا از همه مسئولین در هر رده این مطالبه‌گری صورت پذیرد که آیا به تکالیف خود در برابر مردم و انقلاب و شعارها، ارزش‌ها و آرمان‌ها عمل کرده‌اند؟

رضایی خاطر نشان کرد: بیان دستاوردها و پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلف یکی از اقداماتی است که به ویژه در این ایام باید روی آن تأکید شود، به عنوان نمونه در شرکت‌های دانش بنیان اصفهان دستگاه‌هایی تولید می‌شود که تنها ۴ یا ۵ کشور در دنیا صاحب آن هستند.

وی به استعداد و نبوغ جوانان ایرانی اشاره کرد و یادآور شد: این دستاوردها به دست جوانان ما انجام شده و لذا باید این مسئله را بیان کرد که به استعداد ایرانی در این انقلاب فرصت داده شده است، همانند شهید حسن باقری به عنوان مغز متفکر عملیات‌ها که در هنگام شهادت تنها ۲۷ سال داشت.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه با تشریح فهرست برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در استان اصفهان، گفت: اولین برنامه در ۱۲ بهمن با اجرای برنامه‌های متنوعی در گلستان شهدای اصفهان و همزمان با آغاز برنامه‌های دهه فجر با حضور مدیران ادارات در حدود ۵۰ مدرسه و به صدا در آمدن زنگ انقلاب در مدارس خواهد بود.

وی اضافه کرد: حرکت تیم‌های ورزشی از نقاط مختلف شهر اصفهان به سمت گلستان شهدا، اجرای برنامه‌هایی در فرودگاه، راه آهن و کارخانجات بزرگ تولیدی، تجلیل از خانواده شهدای انقلاب و امنیت، اجرای برنامه‌های فضاسازی و نورافشانی به ویژه در محلات، برنامه مهمانی لاله‌ها و عطر افشانی و غبارروبی از مزار مطهر شهدای انقلاب، اجرای برنامه در ۸۰ مسجد از مساجد شهر اصفهان، برگزاری اردوی راهیان پیشرفت برای مدارس و اجرای برنامه پیشگامان انقلاب بخشی از برنامه‌های شهر اصفهان در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان از اجرای برنامه غبارروبی حرم حضرت امام(ره) با همکاری ستاد دهه فجر اصفهان و با همت مردم کاشان نیز خبر داد و گفت: علاوه بر این برنامه‌ها، در روز ۲۲ بهمن غرفه‌هایی جهت ارائه دستاوردهای دستگاه‌ها و محصولاتی که با فناوری برتر می‌باشند در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: ۲۱ کمیته جهت برگزاری برنامه‌های ستاد دهه فجر فعال بوده و جلسات آنها تشکیل شده است که در این راستا برنامه‌های متعدد نیز در حوزه‌های هنری و فرهنگی تدارک دیده شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha