پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قرآن و زندگی

حوزه/ حسینی واعظ با بیان این که توجه به خداوند و گام برداشتن با یاد و محبت الهی، راه‌گشای بسیاری از مشکلات است، تأکید کرد: تقویت تفکر توحیدی در ابعاد مختلف و درک این حقیقت که مؤثر اصلی تنها خداوند است، برای حل و هموارشدن بسیاری از مشکلات زندگی کارساز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، سید مصطفی حسینی واعظ در نشست اخلاقی با موضوع «قرآن و زندگی» که از سوی مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان برگزار شد، بیان کرد: در سبک زندگی اسلامی و قرآنی فرد در هر شرایط، موقعیت و مکانی همزمان با اشتغال به کار و تلاش، غرق در عبادت باشد.

وی افزود: انسان برای تأمین نیازمندی زندگی خود و خانواده‌ فعالیت‌های سختی انجام می‌دهد که با نیت الهی به تمامی اعمال و فعالیت‌های خود رنگ خدایی می‌دهد و از این بستر، خود را به مبدأ قدرت و عظمت و رحمت متصل می‌کند.

استاد دانشگاه، هدف از عبادت را نزدیکی و قرب انسان به خداوند متعال و ایجاد ارتباط با او دانست و تصریح کرد: با انگیزه الهی و توجه به رضایت خداوند در همه امور، می‌توان هر عملی را به عبادت تبدیل کرد.

حسینی واعظ با اشاره به این که مهارت نیت، علم کیمیای دین است، افزود: نیت درست و اصولی، کارهای بی ارزش را به با ارزش تبدیل می‌کند و این علم نیاز به مهارت دارد.

وی با بیان این که انجام هر عملی، یکی از دو هدف الهی و غیرالهی را دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: کار برای غیر خدا، نتیجه جاودان و ابدی نخواهد داشت؛ اگرچه انسان به طور موقت به هدف مورد نظر خود برسد.

فعال فرهنگی، اخلاص در نیت را محصول شناخت اصولی از هستی و خداوند دانست و تأکید کرد: علم و شناخت به این که خداوند مهربان‌ترین فرد به انسان و آگاه از همه نیازهای او است و همه قلب‌ها تحت اراده و اختیار خداوند قرار دارد، موجب می‌شود انسان در تمامی کارها اخلاص داشته باشد و برای غیر خدا کاری انجام ندهد.

حسینی واعظ با بیان این که توجه به خداوند و گام برداشتن با یاد و محبت الهی، راه‌گشای بسیاری از مشکلات است، تاکید کرد: تقویت تفکر توحیدی در ابعاد مختلف و درک این حقیقت که مؤثر اصلی تنها خداوند است، برای حل و هموارشدن بسیاری از مشکلات زندگی کارساز است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha