جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست ائمه جمعه آذربایجان غربی با محوریت زلزله خوی

امام جمعه خوی گفت: انتظار حضور مردم در منازل کم آسیب دیده انتظار به جایی نیست زیرا این امر زمانی محقق می شود که زلزله قطع شود درحالی که از مهر ماه خوی می لرزد و طی ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۶۰ زلزله و پس لرزه در منطقه رخ داده است.

حجت الاسلام حجت قاسم‌خانی امام جمعه شهرستان خوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، ضمن تشکر از عنایت های نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی که در اولین روز زلزله در منطقه حضور یافت، گفت: روحانیت همیشه در کنار مردم بوده و همراه آنان است.

امام جمعه خوی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل اینکه شهرستان خوی روی گسل بوده از قدیم الایام این شهرستان زلزله خیز بود ولی شدت این زلزله ها کم بود.

وی ادامه داد: از زلزله سال ۹۸ منطقه قطور به نظر می رسد گسل ها فعال شده اند. در مهر امسال نیز زلزله نسبتا شدیدی در شرق شهرستان اتفاق افتاد. از ۲۰ روز گذشته تعداد زلزله ها بیشتر شده و آسیب های زیادی به شهرستان مخصوصا بخش فیرورق وارد کرده و متاسفانه زلزله ۵/۹ ریشتر روز شنبه که در ۶کیلومتری خوی به عمق ۷ کیلومتر اتفاق افتاد و پس لرزه های بسیار زیاد آن به خود شهرستان نیز آسیب های زیادی وارد کرده است.

امام جمعه خوی با بیان اینکه پس لرزه ها همچنان در حال وقوع است، گفت: علاوه بر شهر خوی ۷۰ روستا در حومه خوی آسیب دیده اند و به دلیل استمرار پس لرزه ها، مردم امکان سکونت در منازل تخریب شده خود را ندارند و نیاز مبرم به چادر برای اسکان است.

وی ادامه داد: امروز انتظار حضور مردم در منازل کم آسیب دیده انتظار به جایی نیست، زیرا این امر زمانی محقق می شود که زلزله قطع شود درحالی که از مهر ماه خوی می لرزد و طی ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۶۰ زلزله و پس لرزه در منطقه رخ داده است.

امام جمعه خوی ضمن تقدیر از حضور نماینده ولی فقیه در استان، وزیر کشور و استاندار آذربایجان غربی در همان لحظات اولیه زلزله، بیان کرد: امروز نیاز اصلی مردم خوی، نان، غذای گرم، چادر و وسایل گرمایشی برقی است.

حجت الاسلام قاسم‌خانی با تشکر از زحمات مسئولین و شخص استاندار و مجموعه های مختلف امدادرسانی و گروه های مردمی و طلاب جهادی، بیان کرد: با توجه به اینکه موکب های مختلفی اعلام آمادگی کرده اند به لطف خدا از ظرفیت موکب ها استفاده می‌شود و حضورشان در مناطق زلزله زده بسیار مفید خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha