جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 1068102
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
خوی

حوزه/ اسکان ۲۴۰ خانوار در دانشگاه پیام نور، ترک‌خوردگی چندبنای تاریخی بر اثر زلزله، اقدامات سپاه عاشورا برای تسکین آلام زلزله زدگان خوی و پایان عملیات امداد و نجات زلزله مهم ترین اخبار کوتاه از شهرستان خوی بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ارومیه، صفرعلی زاده، ریس دانشگاه پیام نور خوی گفت: از اولین ساعات وقوع زمین لرزه شهرستان خوی، سالن ورزشی دانشگاه در اختیار زلزله زده های دانشجو، دانشگاه های فرهنگیان ، علوم قرآنی و عموم مردم شهرستان قرار گرفت.

رئیس دانشگاه پیام نور خوی افزود: این سالن مجهز به سیستم گرمایشی پیشرفته و امکانات رفاهی بوده و همکاران دانشگاه نیز به صورت شبانه روزی در حال امداد رسانی و کمک به این عزیزان هستند و ۲۴۰ خانوار در این سالن اسکان داده شدند.

ترک‌خوردگی چندبنای تاریخی در خوی

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان آذربایجان غربی گفت: بخش‌هایی از بازار و ساختمان تاریخی شورای شهر، موزه و چند بنای تاریخی دیگر در خوی بر اثر زلزله ترک خورده‌ و تخریب شده‌اند.

مرتضی صفری افزود: آرامگاه شمس تبریزی آسیب جدی در این زلزله ندیده است و فقط ترک‌خوردگی‌های جزئی در این بنا دیده شده است. و برای جبران خسارت‌های ناشی از زلزله‌های اخیر به اعتباری حدود پنج میلیارد تومان نیاز داریم.

اقدامات سپاه عاشورا برای تسکین آلام زلزله زدگان خوی

سردار اصغر عباسقلی زاده با بیان این که ۱۲۰ نفر از بسیجیان جهادی آذربایجان شرقی در قالب ۱۶ گروه از ساعات اولیه زلزله به خوی اعزام شده اند، گفت: روزانه سی هزار قرص نان توسط ناحیه تبریز و بسیج سازندگی به خوی ارسال می شود و سپاه ناحیه جلفا کمپ پخت دو هزار پرس غذا را در خوی ایجاد کرده و علاوه بر آن یک میلیارد کمک نقدی و غیر نقدی به مناطق زلزله زده ارسال کرده است

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی افزود: سه هزار تخته پتو نیز به همراه یک کامیون "فوم" برای استفاده به عنوان زیر انداز ارسال شده است و بسیج اصناف علاوه بر ارسال سه کاروان حامل موادغذایی، البسه و خوراک، چهارصد میلیون تومان کمک نقدی از بازار و اصناف به خوی ارسال کرده و سپاه استان تا رسیدن به شرایط عادی در کنار مردم خواهد بود.

کمک رسانی ارتش در مناطق زلزله زده خوی

۱۱ دستگاه (بیل مکانیکی، لودر، کمرشکن، کمپرسی و...) با اپراتور به منطقه زلزله زده و ۱۲ دستگاه آمبولانس تجهیز شده با کادر مجرب در پادگان خوی و ۸ دستگاه آمبولانس مجهز به منطقه وقوع زلزله توسط قرارگاه منطقه ای شمالغرب نزاجا اعزام شدند.

همچنین با دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش گروه کامل درمانی و جراحی شامل پزشک متخصص، جراح عمومی، پزشک جراح ارتوپد، پزشک متخصص بیهوشی، پزشک عمومی، تکنسینهای اتاق عمل و بیهوشی، پرستار، پزشکیار به مناطق زلزله‌زده خوی اعزام شدند و اتاق عمل سیار، در ساعات اول پس از وقوع حادثه از بیمارستان ۵۲۳ منطقه‌ای ارومیه جهت امداد رسانی به مصدومین زلزله به شهرستان خوی ارسال شد.

آسیب زلزله خوی به ۱۴ مدرسه در این شهرستان

علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد: بر اساس برآورده اولیه از ۴۲ آموزشگاه بازدید شده، ۱۴ مدرسه دچار آسیب شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: پیگیری های جدی و مستمر جهت تامین اعتبار ویژه برای بازسازی و تعمیرات مدارس مناطق زلزله زده و تکمیل تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای این مدارس مورد انتظار است و شهرستان خوی دارای ۵۶۰ واحد آموزشی با ۲۸۷۶ کلاس درس بوده که در آن ۷۰۱۵۴ دانش آموز مشغول تحصیل می باشند.

پایان عملیات امداد و نجات زلزله خوی

وحیدی، وزیر کشور اعلام کرد: کمپ‌های متعددی برای اسکان زلزله‌زدگان ایجاد شده و چادرهای زیادی هم بین مردم توزیع شده است.

وزیر کشور اضافه کرد: گروه‌های امداد و نجات بررسی‌های لازم را درخصوص وضعیت همه افراد در روستاهای آسیب دیده انجام داده‌اند و در حال حاضر، کسی زیر آوار باقی نمانده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha