جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ گردهمایی کودکان و نوجوانان پسر جهان اسلام با عنوان مجددالاسلام در حرم مطهر رضوی

حوزه / گردهمایی کودکان و نوجوانان پسر جهان اسلام با عنوان «مجدد الاسلام» در رواق غدیر با حضور ۲۰۰ کودک و نوجوان پسر مسلمان غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

مهدی محبوب کارشناس مسئول غرب آسیا در مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، در گفت‌وگوی با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، در حاشیه برگزاری گردهمایی کودکان و نوجوانان پسر از کشورهای مختلف با عنوان "مجدد الاسلام"، اظهار داشت: هم‌زمان با پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز تولد امام جوادالائمه، ۲۰۰ نفر از کودکان غیر ایرانی مسلمان از ۲۱ ملیت در این مراسم جشن شرکت کردند.

وی ادامه داد: هم‌زمان با آغاز جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در کشور، در حرم رضوی، بخش بین‌الملل برای اولین بار ویژه‌برنامه‌هایی برای کودکان غیرمسلمان برگزار کرده است.

مسئول غرب آسیا در مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی با بیان اینکه ۲۱ کشور مسلمان در این برنامه حضور دارند، افزود: کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در این گردهمایی و جشن بزرگ از کشورهای آذربایجان، هندوستان، پاکستان، افغانستان، قرقیزستان، تاجیکستان، عراق، سوریه، ماداگاسکار، گینه، الجزایر، نیجریه هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳ بهمن‌ماه نیز ویژه‌برنامه جشن تکلیف ویژه دختران از ۶ کشور عربی در رواق دارالرحمه برگزار می‌شود.

مسئول غرب آسیا در مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی یادآور شد: مدیریت امور زائران غیر ایرانی در دهه فجر انقلاب اسلامی ویژه‌برنامه‌های مختلفی برای اردو زبان‌ها در رواق غدیر، کشورهای حوزه خلیج‌فارس در رواق دارالمرحمه، کشور افغانستان رواق دارالرحمه، با حضور کارشناسان بین‌المللی و اجرای برنامه‌های متنوع برگزار می‌کند.

گفتنی است گردهمایی کودکان و نوجوانان پسر جهان اسلام با عنوان مجدد الاسلام با برنامه‌های تلاوت قرآن کریم، پخش کلیپ لحظه ورود امام خمینی(ره) به ایران، اجرای گروه سرود و مسابقه در رواق غدیر با حضور ۲۰۰ کودک و نوجوان پسر مسلمان غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی در سالروز میلاد امام جواد (ع) برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha