پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مظاهری

حضرت آیت الله مظاهری از برگزارکنندگان هفتمین همایش چهره ماندگار تبلیغی اصفهان تقدیر کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حضرت آیت‌الله مظاهری در پیامی به هفتمین همایش چهره ماندگار تبلیغی استان اصفهان(نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ اسدالله جوادی) آورده اند:

بسْمِ اللهَ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

قال الله سُبحانه و تَعالی :«إِنَّمَا یَخْشَی اللهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ إِنَّ اللهَ عَزِیزٌ غَفُورٌ»

اکنون که با عنایت خداوند متعال، هفتمین همایش چهرۀ ماندگار تبلیغی استان اصفهان به همّت و تلاش دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و در ایّام مبارک دهۀ فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، اوّلاً: از اهتمام برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان گرامی در این همایش تشکّر و تقدیر می‌کنم و ثانیاً: نسبت به شخصیّت گرانقدری که این نشست، در تکریم و نکوداشت از ایشان برپا شده است اداءِ احترام می‌نمایم. عالم بزرگواری که علاوه بر مراتب علمی و عملی حائز شرافت «ابوالشّهید» بوده و فرزند عزیزشان را در راه خداوند و برای احیاءِ ارزش‌های الهی در دفاع مقدّس، به اسلام و قرآن اهداء نموده‌اند.

ویژگی ممتاز این عالم وارسته، مردمی بودن و ارتباط وثیق ایشان با مردم و حضور اجتماعیِ مفید و راهگشا در راستای تبلیغ و ترویج دین و ارشاد و دستگیری متدیّنین است که در طیّ سال‌ها و دهه‌های متمادی به‌ویژه در منطقه غرب اصفهان، مایه خیر کثیر و منشأ برکات فراوان و موجب حفظ و ارتقاءِ موقعیّت دینی و مذهبی آن منطقه بوده است و از این جهت باید این عالمِ مسئولیّت‌شناس را مصداقِ سخنِ والای امام صادق«سلام‌الله‌علیه» دانست که فرمودند: «عُلَمَاءُ شِیعَتِنَا مُرَابِطُونَ فِی الثَّغْرِ الَّذِی یَلِی إِبْلِیسُ وَ عَفَارِیتُهُ یَمْنَعُونَهُمْ عَنِ الْخُرُوجِ عَلَی ضُعَفَاءِ شِیعَتِنَا»: علمای شیعیان ما مرزبانانی هستند که در لبه مرز شیطان و لشکریان او مانع از حمله و هجوم بر شیعیان هستند.

یکی دیگر از خصائل این عالم عامل، مقام اخلاقی ایشان است که باعث جذب مردم و در حقیقت «دعوت عملی به دین و ارزش‌های دینی» است و از این‌رو باید این عالم با اخلاص را مصداقِ «کونُوا دُعَاةَ النَّاسِ بِأَعْمَالِکمْ وَ لَا تَکونُوا دُعَاةً بِأَلْسِنَتِکمْ» دانست.

از خداوند تعالی طول عمر قرین به تأئیدات و توفیقات عالیه را برای معظّم‌له مسألت می‌کنم و سخن را با این دعای بلند امام صادق«سلام‌الله‌علیه» به پایان می‌برم: «رَحِمَ اللّه قَوماً کانوا سِراجاً وَ مَناراً، کانوا دُعاةً إلَینا بِأعمالِهِم وَ مَجهودِ طاقَتِهِم». والسّلام‌علیکم و رحمة‌الله و برکاته.

حسین المظاهری
۱۱ / رجب‌المرجب / ۱۴۴۴
۱۳ / بهمن‌ماه / ۱۴۰۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha