شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام صالحی / خمیر

حوزه / یکی از ائمه جمعه هرمزگان گفت: بیداری اسلامی در جای جای جهان در حال شکل گیری است و دشمنان قرآن و دین افول قدرت خود را تماشا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام شعیب صالحی امام جمعه شهرستان بندر خمیر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجد جامع فاطمه زهرا(س) برگزار شد، اظهار داشت: وجه اشتراک پر مفهوم و مهم مولود حضرت امیرالمؤمنین(ع) و پیروزی انقلاب اسلامی، ایجاد مسیری برای رسیدن به منویات و شکل گیری شبکه‌ای منسجم برای گم نشدن معارف قرآن و دین است.

وی افزود: هم در مولود کعبه خدای رحمان دل‌های مؤمنان را با وجود او محکم می‌کند و هم در پیروزی انقلاب اسلامی که به تأسی از اهل بیت(ع) بود این امر اتفاق افتاد.

خطیب جمعه بندر خمیر گفت: عظمت انقلاب اسلامی و کارکرد موفق آن بر همه معلوم است تا آنجا که حتی دشمنان اسلام را به اعتراف وادار نموده است.

حجت الاسلام صالحی بیان کرد: بیداری اسلامی در جای جای جهان در حال شکل گیری است و دشمنان قرآن و دین افول قدرت خود را تماشا می‌کنند.

وی اظهار کرد: امروز علاوه بر تلاش در عرصه‌های مختلف، نباید از اثرگذاری جهاد تبیین نیز غافل بود.

امام جمعه بندر خمیر با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه توانمندی های داخلی، یادآور شد، مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند، رفاه عمومی و بهبود معیشت مردم در گرو توسعه و رشد ملاحظات و پایه‌های شکل دهنده یک اقتصاد است.

حجت‌الاسلام صالحی ادامه داد: در این بین نگاه ویژه به دانش بنیان شدن تولیدها، تقویت تولید داخلی، قطع ارتباط مستقیم اثر منابع ارزی از بازار داخلی و توجه به مسئولیت‌ها و تولیدی‌های خرد از ضرورت‌های رشد اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مقام معظم رهبری بر نصب نشان ساخت ایران بر محصولاتی که صادر می‌شود تأکید کردند و به تولید کنندگان نیز برای توجه به کیفیت محصول و رقابت پذیر شدن آن توصیه کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بندر خمیر یادآور شد: اینکه رهبر معظم انقلاب برای همه اصناف در این مسیر بزرگ نقش تعیین کننده‌ای را تعریف می‌کنند، نشانه همان تلاش همه جانبه فرهنگی ایران برای نشر معارف اسلامی در مقابل با تلاش ترکیبی دشمن است.

حجت‌الاسلام صالحی اضافه کرد: نمونه بارز جهاد تبیین که نقش فرا ملیتی را دنبال می‌کند، توجه به ضرورت‌های حیات بشری است و توجه به تولید داخلی با نشان ساخت ایران یکی از رسانه‌های موثر در ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی است.

وی در بخش دیگر به ایام اعتکاف به عنوان فرصتی خاص که خداوند برای بندگان خود جهت فرار از افسردگی‌های دنیوی قرار داده اشاره کرد و گفت: باید از این زمان اختصاصی که خداوند برای خلوت کردن بنده‌ها با خالق خود قرار داده به درستی بهره برد.

خطیب جمعه بندر خمیر، با اشاره به ١۵ ماه رجب وفات حضرت زینب(س)، خاطرنشان کرد: عظمت این بانوی بزرگوار در دایره فراتر از اسلام به بصیرت و اوج بصیرت آن بانو نسبت به ولی الله است و آن حضرت(س) نمونه برجسته تاریخ است که با عظمت، حضور یک زن در یکی از مهم‌ترین مسائل تاریخ را نشان می‌دهد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha