جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه شورای معاونان در منزل آیت الله اعرافی

حوزه/ اتاق خیلی بزرگ نبود. معاونان، مسئولان مراکز و مدیران خیلی صمیمی و کنار هم نشسته بودند. پیرمردها روی صندلی و جوان‌ترها و البته کسانی که قدری دیرتر آمده‌ بودند، روی زمین.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، طبق معمول روزهای یکشنبه جلسه شورای معاونان مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد. البته این جلسه تفاوت‌هایی با جلسات قبل داشت.

جلسه به جای سالن آیت الله حائری، در منزل آیت الله اعرافی برگزار شد. اتاق خیلی بزرگ نبود. معاونان، مسئولان مراکز و مدیران خیلی صمیمی و کنار هم نشسته بودند. پیرمردها روی صندلی و جوان‌ترها و البته کسانی که قدری دیرتر آمده‌ بودند، روی زمین.

مدیر جلسه آیت الله اعرافی بود. اما متفاوت‌تر از شیخ علی‌رضا اعرافی همیشه. هنوز حال ایشان کاملا خوب نشده. گاهی اوقات آثار درد در چهره او نمایان می‌شد. طبق توصیه پزشک هر نیم ساعت باید از روی صندلی بلند می‌شدند و روی تخت کناری می‌رفتند. البته استراحتی درکار نبود. روی تخت هم دراز کشیده برنامه‌های معاونت‌ها و دستور جلسات پی‌گیری می‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی که گویا اخیرا تجربه کمردرد را داشته، غیر از اوقاتی که جلسه را ترک می‌کرد، توصیه‌هایی به آیت الله اعرافی داشت و تجربیات خود را بازگو می‌کرد.

موضوع جلسه برنامه‌های معاونت‌ها و مراکز برای سال آینده بود. اینجا شورای معاونان نبود؛ اتاق فرماندهی عملیات بود. انگار سربازان حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، مشق عهد جانان می‌کردند و از مدیری که نه خستگی و نه بیماری مانع جهادش نمی‌شود، روحیه می‌گرفتند.

در جلسه حرف از نمی‌شود نبود، همه امید بودند و آرزو و برنامه‌هایی برای کار و تحول. گلایه از حجم کار و مسئولیت نبود، همه با ایده‌هایی جدید و جدی از فرمانده، اجازه عملیات می‌خواستند و او سعی می‌کرد برنامه‌های سال آتی را براساس مطالبات مقام معظم رهبری و مراجع عظام، چشم‌انداز حوزه، مصوبات شورای عالی و به‌ویژه انتظارات طلاب و اساتید عزیز هماهنگ و راهبری کند تا ضمن توجه به رسالت حوزه‌های علمیه در قبال مردم و نظام اسلامی، قدری از آلام و رنج‌های طلاب عزیز کاسته شود و دغدغه‌های معیشتی وی هم مورد توجه قرار گیرد.

مباحث مختلفی در عرصه های پژوهش، تبلیغ، تهذیب، بین‌الملل، نخبگان و... مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و موارد دیگر هم به جلسه بعد موکول شد.

از حضار در جلسه‌ای که مصادف با اعیاد رجبیه بود، با شیرینی سنتی یزدی پذیرایی شد.

جلسه امروز یکی از ده‌ها جلسه‌ای بود که در ایام بیماری آیت الله اعرافی در منزل وی برگزار شده است. این یعنی برای حوزه و روحانیت تعطیلی معنا ندارد، اینجا چون همیشه تاریخ مکتب اهل بیت علیهم السلام، خادمان حوزه‌های علمیه اعتکاف جهاد کرده بودند و عزم خدمت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha