پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
موسیقی از اعتراض تا انقلاب

حوزه/ نشست تخصصی «موسیقی از اعتراض تا انقلاب» با حضور حجت الاسلام مجتبی فلاحتی پژوهشگر و مدرس حوزه علمیه در سالن آسمان حوزه هنری استان قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست تخصصی «موسیقی از اعتراض تا انقلاب» با حضور حجت الاسلام مجتبی فلاحتی پژوهشگر و مدرس حوزه علمیه در سالن آسمان حوزه هنری استان قم روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش: در تشریح سرفصل‌های این نشست آمده: شاید در بدو امر اینگونه تصور شود که بین نهاد دین یا حاکمیت اسلامی و هنر موسیقی در سال‌های پس از انقلاب، همواره نوعی تضاد و یا کشمکش برای طرد یکدیگر وجود داشته، ‌در حالیکه با یک نگاه پدیدار شناختی و واقع‌گرایانه در می‌یابیم نه تنها تضادی در میان نبوده، ‌ بلکه از همان آغاز مساله مبتنی بر تعاملات بنیادین دو سویه بوده‌است.

همچنین در نشست «موسیقی از اعتراض تا انقلاب» نقش موسیقی در فتاوای فقه شیعه و غنای هنر انقلاب اسلامی بررسی می‌شود. از دیگر سرفصل‌های این نشست؛ چگونگی بالندگی موسیقی در دوران جمهوری اسلامی و نسبت موسیقی‌دانان با اعتراض و انقلاب در طول عمر ۴۴ ساله جمهوری اسلامی است.

حضور در این نشست برای عموم مخاطبان آزاد است و علاقمندان می‌توانند برای حضور در این نشست ساعت ۱۳ روز ۱۸ بهمن ماه در سالن آسمان حوزه هنری استان قم به نشانی: خیابان چهارمردان، انتهای کوچه ۱۷ حضور یابند.

۳۱۳۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha