شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سیدحسین مؤمنی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که خداوند متعال در یاری دینش محتاج هیچ بشر و گروهی نیست، گفت: متأسفانه عده‌ای با توجیهات مختلف تمام تلاش و همت خود را برای حفظ سست عنصران به کار می‌گیرند؛ در عین توجه به جذب حداکثری و دفع حداقلی، هیچ‌گاه نباید نگران ریزش‌ها بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسین مؤمنی، در مراسم جشن های دهه فجر انقلاب اسلامی در حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن اشاره به بعثت پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله در جامعه‌ای که از ارزش‌های انسانی بی‌بهره بود، مؤلفه‌های جامعه جاهلی را موردتوجه قرارداد و اذعان داشت: ارزش‌های حقیقی و واقعی را زیر بیرق دین و با شعار « قولوا لا إله إلا الله تفلحوا» برای مردم تبیین و توضیح دادند.

سخنران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت علیهم‌السلام بابیان این‌که در سایه‌سار این بیرق الهی کمر کفر و جاهلیت شکست و بساط ابوسفیان‌ها جمع گردید و خانه خدا از لوث بتان پاک‌شده ارزش‌های حقیقی در جامعه حاکم گردید، اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی نیز اموری متداول بود که آن‌ها را می‌توان با مؤلفه‌های جاهلی تطبیق داد.

وی افزود: در زمان حیات رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله عده‌ای وقتی دیدند دین در جامعه حاکم شده و خبری از طاغوت و کفر نیست، به تزلزل و تردید افتادند؛ چراکه امورات دوران پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله، اصلاً قابل‌مقایسه و تطبیق با دوران جاهلیت نبود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی با اشاره به این‌که تجلی حقیقی شعار زن، زندگی، آزادی را دقیقاً در زمان بعث رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله می‌توان مشاهده نمود، خاطرنشان ساخت: آزادی که اسلام به زن بخشید، آزادی متین، معقول و درخور شخصیت ریحانه، زنی است که رکن جامعه و اصلی‌ترین ارکان تربیتی جامعه انسانی است.

وی با تأکید بر این‌که جز در شریعت الهی اسلام و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام، هیچ دین و اندیشه‌ای واقف به جایگاه ارزشمند و والای زن نیست، یادآور شد: خالق و رب ما این‌قدر برای بانوی بافضیلت و باکرامت ارزش قائل است، وقتی جبرئیل خدمت خاتم انبیا(ص) نازل می‌شوند، سلام و درود خداوند متعال به خدیجه کبری سلام‌الله علیها را ابلاغ می‌کنند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر تصریح کرد: این‌که امریکا و وهابیان توطئه‌ها و دسیسه‌های شومی را مبتنی بر سرمایه گزاری های هنگفت در پیش می‌گیرند، نشان‌دهنده تأثیر اندیشه اهل‌بیتی انقلاب اسلامی در خانه به خانه توطئه افکنان علیه اسلام راستین است.

وی ضمن اشاره به فرازهایی از آیه ۵۴ سوره مائده در رابطه با برانگیختن گروهی از مؤمنان جهادگر و مقتدر در مقابل کفار خاطرنشان ساخت: آیه شریفه در مقام تهدید سست ایمان‌ها و مرتد شدگان است و تأکید دارد که هیچ‌گاه نباید نگران ریزش‌های حقانیت دین بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی با تأکید بر این‌که ریزش‌های سست عنصران، تجلی‌بخش رویش‌های مقاوم و استوار است، تصریح کرد: در روایتی پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله مصداق آیه شریفه ۵۴ سوره مائده را هم‌وطنان سلمان فارسی معرفی نموده، می‌فرمایند؛ اگر ایمان در ثریا باشد، عده‌ای از ایرانیان آن ایمان را به دست خواهند آورد.

وی بابیان این‌که بر اساس سنت الهی اگر قدردان و شاکر امانت‌های الهی نباشیم، توفیقات از ما گرفته خواهد شد، یادآور شد: علی‌رغم تمام سختی و مشکلات و کمبودها و کاستی‌ها، اعتقاد داریم که نباید اصل، اساس و ریشه ایمان به امانت الهی مخدوش شود، چراکه اگر امانت‌دار خوبی نباشیم این موهبت الهی از ما گرفته خواهد شد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این‌که خداوند متعال در یاری دین الهی محتاج هیچ بشر و گروهی نیست، خاطرنشان ساخت: متأسفانه عده‌ای با توجیهات مختلف تمام تلاش و همت خود را برای حفظ سست عنصران به کار می‌گیرند؛ در عین توجه به جذب حداکثری و دفع حداقلی، هیچ‌گاه نباید نگران ریزش‌ها بود.

وی در اشاره به فرازهایی از آیه شریفه «…وَإِنْ تَتَوَلَّوْا یَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَیْرَکُمْ ثُمَّ لَا یَکُونُوا أَمْثَالَکُمْ»[۱] با تأکید بر این‌که روی برگرداندن توفیق را از انسان سلب می‌کند، خاطرنشان ساخت: اگر نسبت به نظام اسلامی که قطعاً عنایت الهی و نظر خاص حجت بن الحسن(عج) را با خود همراه داشته، مردمی محکم و استوار نسبت به آرمان‌های الهی دارد، شک و تردید داشته، قدردان این نعمت نباشیم، توفیق الهی از ما گرفته خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی در بخش پایانی سخنان خود، ویژگی‌های مؤمنان جهادگر و مقتدر مورداشاره آیه ۵۴ سوره مائده را موردتوجه قرارداد و اذعان داشت: اینان محب خدا هستند و خداوند محب ایشان است و چیزی غیر خدا در وجودشان نیست، در مقابل مؤمنین فروتن و متواضع و نسبت به کافران سرافراز هستند، اهل مجاهده در راه خداوند متعال هستند، مقاوم در مقابل تهاجم بوده، هیچ زخم‌زبان و توهینی نمی‌تواند مانع راهشان گردد.


[۱] – آیه ۳۸ سوره محمد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha