دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست خبری

حوزه/ در سال ۱۴۰۱ اولین برنامه ۵ ساله حوزه خواهران تصویب و اجرا شد و تعهد داریم که در سال ۱۴۱۴ بتوانیم حوزه خواهران را به مرجعیت علمی در بحث زن و خانواده برسانیم بنابراین همه تلاش و اهتمام سازمان و برنامه اول، دوم و سوم معطوف به این هدف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، مدیر حوزه های علمیه خواهران، امروز در نشست خبری آغاز پذیرش سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران که در سالن جلسات این مرکز در قم برگزار شد، گفت: آغاز پذیرش طلبه در سال جدید همزمان با مبعث نبی مکرم اسلام(ص) است و این تقارن را به فال نیک می‌گیرم زیرا می‌تواند انبعاث و مبعث جدیدی برای هر کدام از داوطلبان ورود به حوزه خواهران باشد؛ اگر پیامبر مبعوث شد تا پیام الهی را به بشر برساند و شروع آن با قلم و کتاب و خواندن و نوشتن بود امسال هم انبعاث جدیدی شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل گفت: در ۱۴۰۱ اولین برنامه ۵ ساله حوزه خواهران تصویب و اجرا شد و تعهد داریم که در سال ۱۴۱۴ بتوانیم حوزه خواهران را به مرجعیت علمی در بحث زن و خانواده برسانیم بنابراین همه تلاش و اهتمام سازمان و برنامه اول، دوم و سوم معطوف به این هدف است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: اگر قرار است خواهران در این عرصه به مرجعیت علمی برسند حداقل باید در سطح سه و چهار، سرمایه‌گذاری لازم صورت بگیرد و اهتمام هم بر این مسئله است. الان با سند و چشم‌انداز ۱۴۱۴ در حال برنامه‌ریزی هستیم و متناسب با آمایش سرزمینی شرایط جمعیتی آن روز و میران نیازها برنامه‌ریزی خواهیم کرد، بنابراین ارائه آمار برای آینده در وضع کنونی امکان‌پذیر نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل تاکید کرد: ما برای رسیدن به مرجعیت علمی برای سطح سه و چهار برنامه‌ریزی داریم تا با تقویت آن ثمرات مناسبی به دست آید البته پژوهش‌های زن و خانواده و ایجاد پژوهشکده زن و خانواده منجر به تربیت بانوان نظریه‌پرداز شده است ولی خروجی سطح چهار ما هنوز به سطح مطلوب نرسیده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه قریب به ۵۰۰ مدرسه در سطح دو در سراسر کشور مشغول فعالیت است، افزود: امسال در ۲۸ استان یعنی جز استان‌های خراسان این پذیرش انجام می‌شود و در برخی استان‌ها، ۱۷ رشته سطح سه و ۵ رشته سطح چهار که در نظام معادل‌سازی، معادل ارشد و دکتری است.

وی گفت: آغاز پذیرش طلبه در سال جدید همزمان با مبعث نبی مکرم اسلام(ص) در ۵۰۰ مدرسه علمیه و در سطوح دو، سه و چهار با ۱۷ رشته آغاز خواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه در حال حاضر قریب به ۱۴۰ هزار طلبه فارغ‌التحصیل و مشغول به تحصیل داریم، اظهار کرد: با برخی نهادها مانند جامعه الزهرا(س)هم تشریک مساعی داریم ولی نهادی مستقل محسوب می‌شوند که ساز و کارهای مربوطه خود را دارند.

وی در پایان تأکید کرد: اتفاقاتی که در ماه‌های اخیر رخ داد حوزه خواهران را به این سمت برده است که باید موضوعات جدیدی متناسب با نیاز زمان طراحی و اجرا شود زیرا افراد و ذائقه آنان به مرور در حال تغییر است و اصلا نیاز امروز به معنای نیاز دهه‌های آینده نیست و نمی‌توان ذائقه دو دهه قبل را به نسل امروز ارائه داد و این مسئله باید در محتوا و عناوین درسی لحاظ شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha