پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: برخی تحت تاثیر رسانه‌های بیگانه قرار گرفتند یا مشاوران خوبی نداشتند و گمان کردند انقلاب به پایان راه خود رسیده و مسیر خود را عوض کردند تا سابقه‌ای برای آن‌ها باشد و این مسیر در گذشته نیز تجربه شده که بن بست است و باز به مسیر انقلاب بازخواهند گشت.

به‌ گزارش خبرگزاری حوزه از زاهدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی محامی نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان در در همایش سران طوایف، معتمدین و ریش سفیدان استان، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) و تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و حضور پر شور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به قرائت و تفسیر آیات پایانی سوره توبه پرداخت و گفت: خداوند در آیات پایانی سوره توبه می فرماید "أَوَلَایَرَوْنَ أَنَّهُمْ یُفْتَنُونَ فِی کُلِّ عَامٍ مَّرَّةً أَوْ مَرَّتَیْنِ ثُمَّ لَایَتُوبُونَ وَ لَا هُمْ یَذَّکَّرُونَ وَإِذَا مَا أُنْزِلَتْ سُورَةٌ نَظَرَ بَعْضُهُمْ إِلَی بَعْضٍ هَلْ یَرَاکُمْ مِنْ أَحَدٍ ثُمَّ انْصَرَفُوا صَرَفَ اللَّهُ قُلُوبَهُمْ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا یَفْقَهُونَ لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِیَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ" آیا نمی‌بینند که آنان در هر سال یک یا دو بار آزمایش می‏‌شوند امّا نه توبه می‏‌کنند و نه پند می‏‌گیرند و چون سوره‏ ای نازل شود بعضی از آنان به بعضی دیگر نگاه می کنند سپس مخفیانه از حضور روی بر می‏گردانند زیرا آنان گروهی هستند که نمی‏ فهمند، قطعا برای شما پیامبری از خودتان آمد که بر او دشوار است‏ شما در رنج بیفتید به هدایت شما حریص و نسبت به مؤمنان دلسوز و مهربان است، پس ای پیغمبر اگر روی برتافتند بگو خدا مرا بس است هیچ معبودی جز او نیست بر او توکل می‌کنم که او پروردگار عرش بزرگ است.

امام جمعه زاهدان افزود: مردم ما از قبل انقلاب و در طول ۴۴ سال گذشته چنین امتحاناتی داشته‌اند و در برابر این امتحان‌ها برخوردها هم متفاوت بوده است و عموم مردم سربلند بیرون آمدند و ارادت دو جانبه امام و امت، رهبری و مردم و شناخت دو جانبه آن‌ها سبب شده تا پا به پای هم در انقلاب باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی بیان کرد: شناخت مردم و رهبر طرفینی است و عموم مردم پای کار انقلاب بودند و نمونه آن راهپیمایی ۲۲ بهمن بود که شرایط امسال ویژه بود از این جهت که با تبلیغات وسیع دشمن و بزرگنمایی اغتشاشات روبرو بودیم و در مقابل وضعیت سخت اقتصادی، معیشتی و گرانی نیز مردم را تحت فشار قرار داده و هیچکس گمان نمی‌کرد با این همه مشکل و فشار مردم پای کار بیایند اما رهبر انقلاب اسلامی به خوبی شناخت داشته و چنین صحنه‌ای را پیش بینی نمودند که به واقعیت پیوست.

وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان شرایط متفاوت‌تر بود و با وجود مشکلات و تبلیغات گروهای خاص در داخل و خارج استان و نیز خیمه دشمنان در نوار مرزی و انواع توطئه‌ها باز هم مردم حضور پر شوری داشته و از امتحان پیروزمندانه بیرون آمدند که چنین چیزی یک نعمت است و جای شکرگذاری دارد و باید خداوند متعال را شاکر و از مردم عزیز، شریف، نجیب و صبور استان قدردانی کنیم.

امام جمعه زاهدان با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) در نهج‌البلاغه عنوان کرد: امیرالمؤمنین(ع) بیان فرموده‌اند: "إِذَا وَصَلَتْ إِلَیْکُمْ أَطْرَافُ النِّعَمِ، فَلَا تُنَفِّرُوا أَقْصَاهَا بِقِلَّةِ الشُّکْرِ" هر گاه مقدمات نعمت‎ها به شما رسید نهایت آن را با کمی شکر از خود مرانید.

وی گفت: ما نعمت انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و مردم خوب را دارا هستیم که باید شکرگزار این نعمت‌ها باشیم زیرا کفران نعمت و کم شکری سبب گرفته شدن نعمت‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی اظهار کرد: شما سران طوایف، ریش سفیدان و معتمدین نیز از همین مردم هستید و از حیث شخصیت حقوقی که در میان جامعه از آن برخوردارید مخاطب این جمله بوده و باید هر چقدر می‌توانید به این مردم خدمت کنید، زیرا مردم ما شایسته خدمات بیشتر و بهتر هستند و ما بدهکار و مدیون مردم هستیم و باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

نماینده مقام معظم رهبری در استان گفت: در سیستان و بلوچستان با حوادث و اتفاقات ناگواری روبرو بودیم و این اتفاقات برای همه مردم و مسئولان یک امتحان بود و به نظر می‌رسد که افراد و گروه‌های مختلف نمره‌های متفاوتی کسب کرده‌اند، به گونه‌ای که جنایت کنندگان نمره مردودی گرفتند و مسئولان باید برخورد سریع و قاطع می‌داشتند که چنین چیزی صورت نگرفت هر چند سیستم قضایی اقداماتی را با تاخیر انجام داد و فرد متخلف با حکم ۱۵ ماه حبس، انفصال از خدمت و ۹۹ ضربه شلاق روبرو شد اما در این جهت باز اطلاع رسانی به درستی صورت نگرفت و ضعیف بود و دستگاه‌های مختلف نمره‌های متفاوتی کسب کردند.

وی ادامه داد: در قضیه زاهدان یک نفر تخلف می‌کند و افرای کشته می‌شوند که بنده عرض کردم کشتن نمازگزار در عیدگاه به عنوان دفاع از کلانتری نبوده و تخلفی آشکار است و در این جهت نیز کسی که تخلف کرده، کسی که شاهد بوده و کتمان می‌کند، کسی که شهادت خلاف و دروغ می‌دهد، کسی که صادقانه پیگیر احقاق حق مردم بوده از مسئول تا مردم همه امتحان شدند و نمره‌های مختلف کسب کردند.

امام جمعه زاهدان اظهار داشت: در رابطه با اتفاقات استان دو جهت گیری وجود داشت ابتدا اینکه با نگاه و اعتقاد به انقلاب و نظام اسلامی از این انقلاب باید حمایت و دفاع کنیم و با تخلف و فساد مبارزه و احقاق حق کنیم تا انقلاب اسلامی را از انحراف صیانت کنیم.

وی ادامه داد: جهت گیری دوم ضربه زدن به انقلاب است که متضاد جهت قبلی است، به گونه‌ای که اگر جهت گیری اول بود مسئولین و مردم باید به دنبال بررسی دقیق، جامع، منصفانه، برخورد بازدارنده و پیشگیرانه با متخلف و احقاق حق همه اطراف قضایا می‌بودند و بعد کمیته حقیقت یاب تشکیل و به پیگیری برای برخورد با خاطی می‌پرداخت اما برخی گروه‌ها در استان در این جهت همراهی نکردند و مسیر دیگری را دنبال کردند، اما بنده معتقد بودم و از روز اول پیگیری کردم و به درخواست دفتر مقام معظم رهبری گزارش هایی را نیز به تهران ارائه کردم و کار به شورای عالی امنیت ملی ارجاع شد و مطالبات ما را تصویب و سپس توسط مقام معطم رهبری تایید و ابلاغ شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی گفت: به دوستان در استان عرض کردم که بیاید همه متفق شویم جهت پیگیری و اجرای مصوبات زیرا با آشوب احقاق حق مردم صورت نخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری شخصا پیگیر کار بودند و هنگام حضور هیئت در استان نیز با آزادسازی ۱۰۰ نفر از افرادی که تحت تاثیر تبلیغات اقدام هیجانی انجام داده بودند مورد عفو قرار گرفته و آزاد شدند و ۱۰۰ نفر دیگر نیز منع تعقیب شدند و در روزهای اخیر این تعداد بیشتر هم شد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: در خصوص افراد خسارت دیده کار تا حدودی پیش رفته اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده و از دوستان در استان گلایه‌مند و پیگیری کردیم که چرا روند اجرای مصوبات کند است ولو اینکه برخی به عنوان‌ شهید معرفی شده‌اند و همچنان روند کار در حال انجام است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی بیان کرد: مقام معظم رهبری ابراز لطف کرده و فرمودند دستگاه‌ها کار خود را انجام دهند و در کنار آن هیئتی را هم به استان فرستادند تا شنونده حرف مردم باشند و اگر به دنبال احقاق حق مردم و حل مشکل بودیم بهترین راهکار استقبال از هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری بود تا به بیان مطالبات خود می‌پرداختیم و در مقابل برخی تحت تاثیر رسانه‌های بیگانه قرار گرفتند یا مشاوران خوبی نداشتند و گمان کردند انقلاب به پایان راه خود رسیده و مسیر خود را عوض کردند تا سابقه‌ای برای آن‌ها باشد و این مسیر در گذشته نیز تجربه شده که بن بست است و باز به مسیر انقلاب بازخواهند گشت.

امام جمعه زاهدان گفت: ما از عنایت مقام معظم رهبری برخوردار بودیم و امیدواریم با پیگیری مسئولان کار با قوت و سرعت بیشتر صورت گیرد و دلجویی کامل تحقق یابد.

وی ادامه داد: هر کدام در هر جایگاهی که هستیم باید ببینیم در برابر این امتحان الهی چه کرده ایم و آیا به وظیفه عمل می‌کنیم و در کدام یک از دو جبهه حق و باطل هستیم، زیرا مردم متفاوت هستند عده‌ای در جبهه ایمان و عده‌ای در جبهه کفر قرار دارند هر چند برخی‌ نیز فضای بینابین را انتخاب کرده‌اند و هر کدام در هر جایگاهی هستیم آیا در برابر این امتحان وظیفه مان را انجام داده ایم یا خیر و آیا شکر نعمتی که در اختیار ما قرار گرفته را به درستی انجام داده‌ایم یا خیر.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مصادیق شکر عملی در برابر نعمت انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و مردم خوب این است که فضای استان را آرام نگه داریم هم برای مقابله با دوقطبی سازی دشمن و هم حمایت از مردم محرومی که اگر امینت مختل شود شرایط برای آن‌ها سخت تر خواهد شد و دچار آسیب می‌شوند.

وی ادامه داد: یکی از مصادیق بارز شکر عملی در برابر انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و مردم خوب این است که برای حفط اتحاد، انسجام، آرامش و تقویت امنیت پایدار تلاش کنیم تا رشد و پیشرفت با سرعت بیشتر پیش برود.

امام جمعه زاهدان اذعان داشت: در جلسات گذشته هشدار دادم که برخی خبرها از تحرکات نامناسب عده‌ای به گوش می‌رسد و شما مراقبت کنید تا قطار سازندگی در استان از حرکت نایستد که متاسفانه این اتفاق افتاد و پیام‌ و تصویر بدی مخابره شد و دشمن نیز در این جهت سنگ تمام گذاشت. شما باید اتحاد عملی، حصور در صحنه و انسجام خود را به رخ کشیده و در برابر بوق‌های استکباری واقعیت استان را به تصویر بکشید که صدا و سیما در این جهت می‌تواند سهم ویژه ایفا کند و این جهاد باید با همراهی همه مردم و همکاری همه مسئولان ادامه یابد و تلاش شود واقعیت صحنه به مردم در سراسر کشور مخابره شود و فضای آرام برای هر گونه فعالیت نشان داده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha