پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
تصاویر/ نشست طلاب و روحانیون شهرستان پلدشت با مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: امروز عده ای اراذل و اوباش به دنبال تطهیر پهلوی هستند؛ کسی که حتی یک اسب هم نداشت، چگونه صاحب ۷ هزار روستای حاصلخیز کشور شد؟؛ سران انگلیس، آمریکا و شوروی در ایران بدون اطلاع شاه مملکت جلسه می گذارند و وقتی شاه می رود تا به آن ها خوش آمدگویی کند، او را به جلسه راه نمی دهند و این را مقایسه کنید با ایران امروزی که خواب را بر آمریکایی ها و قدرت های غربی حرام کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام منصور امامی در جلسه ای با روحانیون پلدشت که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، اظهار داشت: این روزها در سالگرد کودتای انگلیس برای رسیدن به قدرت رضاخان قرار داریم؛ همه شاهان ایرانی با قدرت خود و یا ایل و تبارشان به سلطنت رسیدند و پهلوی تنها حکومتی بود که در ایران با کودتای انگلیس روی کار آمد و باید این خیانت ها برای مردم تبیین شود و رهبر انقلاب بیان می کنند که انقلاب اسلامی به سقوط و انحطاط تاریخی ایران پایان داد و ما باید تاریخمان را درست مطالعه کنیم.

وی افزود: در ۱۵۰ سالی که قاجار سر کار بود، حقیقتا کمر ایران شکست و حاکمیت بین شاهزاده ها و اشراف تقسیم می شد و مردم هم باید مالیات می دادند تا اشراف و شاهان زندگی شرافتمندانه ای داشته باشند و نقشی در تشکیل حکومت نداشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: در نقش ها و آثارهای باقی مانده از دوران شاهان قدیم نیز، به وضوح می شود دید که مردم هیچ جایگاه و نقشی نداشتند و انقلاب اسلامی تنها حکومتی بود که در ایران به مردم جایگاه و ارزش داد.

وی خاطرنشان کرد: شاهان قاجار برای عیاشی به دیگر کشورها می رفتند و چون نمی توانستند هزینه آن را بپردازند، مجبور می شدند منافع شیلات، حاکمیت شهرها و بنادر و ... را به غربی ها و بیگانگان می دادند و رضاخان ۷ هزار روستاهای حاصلخیز کشور را به نام خود سند زده بود ودیگر روستاها هم در دست سران رژیم پهلوی و خوانین بود و مردم نقشی نداشتند.

حجت الاسلام امامی تأکید کرد: امروز عده ای اراذل و اوباش به دنبال تطهیر پهلوی هستند؛ کسی که حتی یک اسب هم نداشت، چگونه صاحب ۷ هزار روستای حاصلخیز در کشور شد؟ در جنگ جهانی سران انگلیس، آمریکا و شوروی در ایران بدون اطلاع شاه مملکت جلسه می گذارند و وقتی شاه می رود تا به آن ها خوش آمدگویی کند، او را به جلسه راه نمی دهند و این را مقایسه کنید با ایران امروزی که خواب را بر آمریکایی ها و قدرت های غربی حرام کرده است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ابرقدرتها و قلدرهای تاریخ را له کرد و گفتمان غالب، اقتدار و قدرتی که انقلاب اسلامی دارد در تاریخ بی نظیر است و این یک موهبت الهی است که امام به ما ارزانی داشت. استقلال یک مملکت با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست؛ در جنگ تحمیلی با دستان خالی با ۳۵ کشور ابرقدرت نظامی جهانی مقابله کردیم، در حالی که قدرت ساخت یک فشنگ را هم نداشتیم امروز به صادر کننده پهپاد و موشک تبدیل شده ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تاکید کرد: عده ای که در اوج تحریم ها در آمریکا و انگلیس تحصیل کرده اند و امروز بر سر کار هستند، بخشی از این ها اعتقادی به نظام ندارند و دلشان در گرو غرب است و با وجود خائنین داخلی و فشارها و توطئه های خارجی توانسته ایم گفتمان انقلاب اسلامی را به دنیا عرضه کنیم که در نوع خود بی نظیر است و اگر در پیشبرد انقلاب کوتاهی کنیم نمی توانیم جواب بدهیم.

وی گفت: امروز که دشمن تلاش دارد همه را به فضای مجازی بکشد و با حکمرانی مجازی اذهان مردم را مشوش کنند، روحانیت باید در میدان جهاد تبیین فعال باشد؛ تبلیغ چهره به چهره، منبر و تبلیغ عملی و میدانی یکی از راه های مقابله با این توطئه دشمنان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha