پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار

حوزه/ برای گسترش صلح  و گفت‌وگو همه باید تلاش کنند و من بسیار خوشحال هستم در دانشگاهی حضور دارم که یکی از دغدغه‌های اصلی آن گسترش صلح در جهان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آقایـان دکتر کیم تئاسونـگ«دبیر کـل انجمن ادیان برای صـلح در کشور کره جنوبی» و دکتر پارک هیاندو «عضو انجمن ادیان برای صـلح در کشور کره جنوبی» که به دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات به ایران سفر کرده‌اند با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی تسخیری«معاون ارتباطات و امور بین الملل» دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که در محل دفتر مرکز صلح و گفت‌وگوی دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی تسخیری معاون ارتباطات و امور بین الملل با ارائه گزارشی از فعالیت‌های بین المللی دانشگاه ادیان و مذاهب بر لزوم همکاری‌های بیشتر علمی و فرهنگی بین ایران و کره جنوبی تاکید کرد.

معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به دیدار اخیر حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب با رهبر کاتولیک‌های جهان ادامه داد؛ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در دیدار اخیر خود با عالیجناب پاپ فرانسیس بر رسالت این دانشگاه در زمینه آموزش همه ادیان به جهت گسترش صلح و دوستی در جهان تاکید داشتند و به‌همین منظور هدف اصلی ما در تمام ارتباطات و همکاری‌هایمان این امر مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی تسخیری افزود: ما با همه‌ی بزرگان ادیان و مذاهب در سراسر جهان ارتباطات خوبی داریم و اکثر رهبران ادیان و مذاهب جهان نیز با فعالیت‌های دانشگاه ادیان و مذاهب آشنا هستند.

وی همچنین با اشاره به دیدار مسئولین دانشگاه ادیان و مذاهب با علامه خلیلی مفتی اعظم عمان گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب یک دانشگاه بین المللی است و ما هرساله میزبان هیئت‌های مختلفی از سراسر جهان در دانشگاه ادیان و مذاهب هستیم و معتقدیم همچنان که در قرآن آمده است که «یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَأُنْثَی وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ» این ارتباطات باعث می‌شود که اختلافات در بین انسان‌ها کم رنگ شود.

معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد؛ ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گفت: ما در منطقه حدود ۷ هزار میلیارد دلار هزینه کردیم و جز خرابی چیز دیگری ندیدیم. در آن روزی که ترامپ این حرف را زد بنده در کشور فرانسه بودم. در کنفرانسی در این کشور گفتم اگر مقدار محدودی از این پول را صرف هزینه‌های صلح در جهان می‌کردند جهان جای بهتری می‌شد.

وی ادامه داد: ما برای همکاری‌های دوجانبه می‌توانیم کارگاهای علمی در دانشگاه ادیان و مذاهب و و دانشگاه‌های کره جنوبی برگزار کنیم. همچنین برای همکاری‌های بیشتر و دید و بازدید اساتید و دانشجویان از آثار باستانی و معالم فرهنگی و صنایع دستی می‌توان اقداماتی را انجام داد. زیرا ما ارتباطات خوبی با سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایران و دیگر کشورهای منطقه داریم. همچنین با برخی دیگر از دانشگاه‌های کشورهای اروپایی نیز ارتباطات و همکاری‌های خوبی داریم.

معاون ارتباطات و امور بین الملل این مرکز علمی بر ایجاد کرسی‌های هم‌اندیشی و ایجاد کلاس‌هایی با زبان کره‌ای تاکیده نموده و گفت: همه این‌ها در صورتی امکان دارد که بتوانیم همکاری‌های طولانی و پایداری را ایجاد کنیم. ما ایرانیان صبور هستیم و دوست داریم کارهای‌مان را به‌صورت متقن انجام دهیم.

وی ادامه داد: اراده ایجاد همکاری با دانشگاه‌های کره‌ای در زمینه تحصیلات و دیگر همکاری‌ها بسیار جدی است. در کوتاه‌ترین فرصت امکان اعزام هیئتی به کره برای ما امکان دارد. همچنین ما پذیرای هیئت‌های شما از کره جنوبی هستیم تا بتوانیم این طرح‌ها را پیش ببریم. ایجاد مرکز صلح و گفت‌وگو در دانشگاه ادیان به این منظور است تا بتوانیم همکاری‌های لازم در این زمینه را نیز داشته باشیم. هم اکنون دکتر حسین مظفری در کشور ترکیه در کنفرانس اسلام هراسی شرکت و سخنرانی نموده‌اند. این کنفرانس در دانشگاه زعیم ترکیه در حال برگزاری است. دانشگاه زعیم جزو ده دانشگاه برتر در زمینه‌های و گفت‌وگوی صلح در بین کشورهاست.

دکتر کیم تئاسونـگ «دبیر کـل انجمن ادیان برای صـلح در کشور کره جنوبی» نیز در این دیدار با ابراز امیدواری جهت گسترش همکاری‌های علمی و فرهنگی دانشگاه‌های کره جنوبی با دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: برای گسترش صلح و گفت‌وگو همه باید تلاش کنند و من بسیار خوشحال هستم در دانشگاهی حضور دارم که یکی از دغدغه‌های اصلی آن گسترش صلح در جهان است.

وی با اعلام آمادگی برای ارتباطات علمی فرهنگی دانشگاه‌های کره جنوبی با دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: انجمن ادیان برای صـلح در کشور کره جنوبی از تمام توان خود برای ایجاد ارتباط بین مراکز علمی ایران با کره جنوبی استفاده خواهد کرد و در مواردی هم که خارج از حیطه این انجمن هست هم می‌توان از تجربیات و توان سفیر کره جنوبی در ایران کمک گرفت. زیرا ایشان بسیار ایران را دوست دارند و در مواقع تحریم تلاش بسیاری بر رفع این موانع داشته‌اند.

در ادامه جلسه دکتر پارک هیاندو «عضو انجمن ادیان برای صـلح در کشور کره جنوبی» نیز با اشاره به وجود رشته عرفان و تصوف در دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: کره‌ای‌ها عاشق صوفیه هستند، زیرا این مذهب شبیه به بوداست. یکی از علاقه‌مندی‌های من این است که بتوانم دانشکده زبان فارسی را در کره جنوبی ایجاد کنم. ما همچنین می‌توانیم کارگاهای علمی برگزار کنیم و در زمینه آموزش زبان کره‌ای و تفاهم‌نامه‌های علمی و تبادل اساتید همکاری داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha