جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ضرب و شتم آمر به معروف در ورزنه

حوزه / امام جمعه ورزنه با تشریح جزئیات ضرب و شتم آمران به معروف و ناهیان از منکر در محوطه تفریحی و پارک این شهر از شناسایی همه ضاربان خبر داد.

خبرگزاری حوزه - اصفهان / روز گذشته کلیپی در فضای مجازی منتشر شده بود که دو تن از آمران به معروف و ناهیان از منکر به دلیل تذکر لسانی به هنجارشکنان در محوطه تفریحی و پارک شهر ورزنه مورد ضرب و شتم عده‌ای معلوم الحال قرار گرفتند.

ورزنه به دلیل وجود آثار و ابنیه قدیمی و تاریخی خاصه تپه‌های ماسه‌ای (کویر)، شهری گردشگر محور است و در ایام نوروز میزبان مسافران و گردشگران زیادی است. البته عده ای از گردشگران و مسافران هم بدون توجه به ضوابط قانونی و شرعی اقدام به هنجارشکنی و قانون شکنی می کنند و به تذکر لسانی آمران به معروف و ناهیان از منکر توجهی نمی کنند.

کلیپ ضرب و شتم آمران به معروف و ناهیان از منکر در ورزنه

توضیحات امام جمعه ورزنه درباره حادثه

حجت الاسلام محمد شیاسی امام جمعه ورزنه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان گفت: شهرستان ورزنه دارای آثار و ابنیه قدیمی و تاریخی خاصه تپه‌های ماسه‌ای (کویر) است به همین دلیل میزبان مسافران و گردشگران زیادی در ایام نوروز هستیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ورزنه افزود: امسال نیز با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان با ایام نوروز تقارن دارد، تصمیم گرفته شد در پارک‌ها و تفریحگاه‌های شهرستان برای حفظ حرمت ماه مبارک و با رعایت اخلاق اسلامی، تذکراتی به مسافران جهت صرف غذا در ملأ عام داده شود و مکانی محصور برای مسافرانی که روزه نیستند در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن در مورد تذکر به افراد بدحجاب یا بی حجاب نیز پایگاه فرهنگی با همت آمر به معروف و نهی از منکر برپا شده تا با احترام با این افراد صحبت شود.

امام جمعه ورزنه در ادامه به تشریح واقعه رخ داده روز گذشته و ضرب و شتم آمرین به معروف در این شهرستان پرداخت و گفت: یک عده از افراد بهانه گیر، دو نفر از بسیجیان فعال آمر به معروف و ناهی از منکر را مورد ضرب و شتم قرار دادند و عده‌ای افراد ناآگاه را نیز با خود همراه کردند، این در حالی است که نیروهای آمر به معروف و ناهی از منکر با رفتار بسیار خوب عمل کرده بودند و رفتار سوئی وجود نداشت و همه شایعاتی که در این باره مبنی بر برخورد تند آمرین معروف با مسافران در فضای مجازی وجود دارد، دروغ و کذب محض است.

وی اضافه کرد: پس از این اتفاق ناگوار، با دادستان و نیروی انتظامی و شورای تأمین شهرستان صحبت شد تا طبق قانون با افراد هنجارشکن برخورد شود و اگر نیروهای آمر به معروف و یا افرادی که آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند، هر یک از قانون تخطی داشته‌اند با آنها برخورد شود.

حجت الاسلام شیاسی خاطرنشان کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر که مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند نیز از نظر وضعیت جسمی دچار ضرب دیدگی و کوفتگی شده‌اند و در منزل بستری هستند.

شناسایی همه ضاربان

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر ورزنه با تأکید بر اینکه عوامل دخیل در این موضوع به طور کامل شناسایی شده‌اند و در دادگاه به صورت قانونی با آنها برخورد خواهد شد، یادآور شد: در ایام نوروز ۵۰ آمر به معروف و ناهی از منکر برادر و خواهر در شهرستان با ستاد امر به معروف همکاری می‌کنند و هم اکنون نیز در حال فعالیت هستند.

وی به همکاری دستگاه‌های دخیل در زمینه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: سپاه، بسیج، پلیس، دستگاه‌های اطلاعاتی، شورای تأمین شهرستان، فرماندار و دستگاه‌ قضایی در این زمینه با ستاد امر به معروف و نهی از منکر همکاری می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یاثارالله IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    11 21
    الهی بشکنه دستشون ، الهی خیر نبیینن ، الهی آقاابا عبدالله جوابشونا بده داعشی های وطن
  • مامان IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    5 9
    خدا آمران به معروف وناهیان از منکر را حفظ کنه وان شاءالله بصیرتی هم به اون هنجارشکنان بده.
  • ناشناس IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    5 3
    این وظیفه مسئولانی هست که ترسو هستن وجرات ندارن وچندتا بسیجی دارن فدا می شن
  • رضا IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    4 3
    ای کاش این خبر را مانند دیگر رسانه ها پخش نمیکردید به دلیل آنکه اول در آمران معروف و ناهیان منکر ایجاد ترس میکند دوم اینکه دستگیری سریع ضاربان این فکر را در ذهن تداعی میکند که چطور این افراد سریعا بازداشت کردند در صورتی که صدها دختر در مدارس مسموم شدند و در نهایت نه معلوم چه چیز عامل مسمومیت بوده . چه کسی این کار را انجام داده ؟
  • ع ط IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    2 3
    حالا به آقای ابوالفضل پور عرب بفرمایید ورود کنن که تو تلوزیون ژست پدر دلسوز میگیرن که به خاطر یه امر به معروف مثل لاشخور به جون این آقا افتادن
  • رضا IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    10 0
    خدا رو شکر که همه ضاربان دستگیر شدند چون اگه قتل یا دزدی یا اختلاس یا آدم ربایی یا سربریدن یا دعوای خانوادگی یا اراذل و اوباش و یا طلاق یا سکته یا هر چیز دیگه ای بود ۱۱۰ میگفت الان گشت اعزام میکنیم و اب از اب تکون نمیخورد باز هم جای شکرش باقیه که همین یه قانون داره اجرا میشه با تشکر
    • معلوم الحال IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      0 0
      پس اون همه دزد و ... که دستگیر میشه از کره دیگه ای اوردن؟ از برخورد با فساد اخلاقی زورت میاد؟ خیلی با غیرتی!
  • علی IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    9 4
    فضول بردند جهنم گفت هیزمش تره
    • تزویر IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      4 0
      هرجا دیدیدی بلواشده وعده ای سرگرم هستند به کاری ناچیز ،بدون دشمن کارشو خوب انجام داده ....دلار/سکه/بی پولی/فقر/مسمومیت دخترامون/شهادت سربازای لب مرز/افت ریال /تورم/جنگ/گرانی/اختلاس/تعرضات/اعتراضات بحق اقشار تموم شد که الان مهمترین مسئله وعامل تفرقه درد حجابه و نهی از منکر؟کاش چندتا ازاین آمرین توی بانکها وبورس ومجلس تعیین دستمزد کارگر و....میذاشتن تا بعضیاارشاد بشن ...(**اونکه پیامبرخاتم فرمود الان اونجاهستیم.هرگاه فقرونکبت ازدروارد شود ایمان وخدا پرستی ذئل می‌شود...نمیدونم یا همه ما رو جز صحابه پیامبردیدن که تحمل این درد هارو داریم یاواقعانمیدونن ماهم آدمیم و زورکی بهمون تحمیل میکنن ونباید دم بزنیم
    • پاسخ به تزویر IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      0 0
      جناب «تزویر» همین کوچک معرفی کردن گناهت و با مطرح کردن بقیه گناهان سعی داری گناه بی حجابی رو کم اهمیت جلوه بدی، به تعداد افرادی که گمراه می شن، بی خیال میشن، حیاشون کاهش پیدا می کنه، دشمن اخروی برای خودت جمع می کنی. فردا یقت می گیرن، چرا روایت رو مقابل آیات قرار دادی؟ قرآن قطعی السنده روایت ظنی السند هست، قرآن میگه ایمان و تقوی، از بین برنده فقرند، تازه اکثر مومنان تاریخ اسلام هم فقرا بودند، اگر تلازم بین فقر و کفر هست، پس واقعیت اکثریت بودن فقرا چیست؟ از پشتیبانی مسیر بی حجابی و بی عفتی دست بردارید فردا دیر است.
  • دهه شصتی سوخته IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    8 0
    زرنگاخوب ضربتی گرفتین شون ولی اوناکه دخترای مدرسه ای رومسموم میکردن چطورشد؟
    • فرنوش IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      4 0
      حیف از نام مبارک علی برشما
    • ؟ IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      0 0
      یعنی از دستگیری مسموم کننده ها خبر نداری یا خودت رو به بی خبری زدی؟
  • مهدی IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    4 0
    اجنبی ب کسی میگن که ایرانی نیست
    • . IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      0 0
      اجنبی در موضوع محرم و نامحرمی، یعنی نامحرم، و کسی که جزو محارم نیست.
  • لعنت به دشمنان سید علی IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    2 1
    لعنت خدا بر همه ی اجنبی ها،،
  • یاسین IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    کار فضای مجازی همینه. یه کلیپ پخش کنه همراهش دروغ پخش کنه و واقعیت رو وارونه جلوه کنه بعد یه عده ساده لوح مقدسات و ارگان های ارزشی رو متهم کنن و کینه تو دلشون . ولی نمیدونن این حکومت از بین بره ناموسشون مثل ناموس عراق و افغانستان میره زیر یکی مثل داعش و طالبان و صدتا گروهکی ک منتظرن اتفاقی بیفته تا بریزن ایران
  • ابوالفضل IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    سلام دوستان این عظمت اسلام و رحمت خدا است که برای امور اجتماعی ما به صورت واضح راه و روش گذاشته از شما خواهشمندم که همه با هم هسته اجتماع رو به دست بگیریم و چراغ حق رو نگذاریم چند نفر که از این چراغ دور شدند خاموش کنند اگر ما کوتاهی نکنیم و از منکرات آشکار نگذریم و با دلسوزی حرف حق رو بزنیم کسی جرئت نمیکنه در غیاب ما مثل این کلیپ همچین کاری کنه با تشکر التماس دعا
  • مهدی IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    1 1
    با سو مدیریت سیاسی جامعه ایران به دوقطبی بسیار خطرناکی تبدیل شده . برخوردهای سیاسی میتواند طبعات غیر قابل پیش بینی برای جامعه داشته باشد
    • هماره IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      0 0
      دو قطبی حق و باطل همیشه بوده و خواهد بود، اجتماع ناپذیرند، در جبهه حق باشید.
  • محمدرضا IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    6 1
    کار از این حرفا گذشته نسل جدید دیگه اعتقادی به دین نداره بیخود خودتونو خسته نکنین البته مقصر اصلی خود شماها هستین
    • ؟ IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      0 0
      کی بحث اعتقاد کرد؟ الزامات اجتماعی در کجا محترم نیست، در ضمن این نسل هم معتقد است هر چند زیر بمباران شدید دشمنان آشکار و منافقان دوست نما قرار دارد.
  • هموطن IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    آخرالزمان نزدیک است، زمانی انسان ها به جان هم می افتند، ظلم و ستم و فقر و گرسنگی و تبعیض در دنیا همه گیر می‌شود و زنان مانند مردان و مردان چون زنان لباس بر تن می کنند..... یا مهدی عج ادرکنی
  • معترض IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    حالا اینایی که امر به معروف میکنن فساد و رشوه و دزدی هاو...هم امر به معروف میکنن یا فقط حجاب و تار موی مردم میبینن
    • نادیده IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      0 0
      آری اما شما واکنش اونها به رشوه و ... رو نادیده می گیری و برهنه سری رو افتضاح پوششی رو تار مو. قبول نکن و بازم تکرار کن!
  • ناشناس IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    3 0
    چرا اختلاس گرها با هاشون برخورد نمیشه چرا با کسانی که با گرانی و تورم کمر مردم را شکسته اند. برخورد نمی‌شود یک عده را مامور کنید که با کسانی که ما را جان به لب کرده اند برخورد شود عامل این بی حجابی ها خود مسئولان هستند بدبختی مردم را نبینند فقط گیر دادن به یک موضوع
    • بیستی! IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      0 0
      بی حجابی مال گرونیه؟ از لباساشون معلوم! اصلا ته فقرن! سر کی میخای شیره بمالی؟ گرونی مالی و ارزونی عرضی همه سر و ته ...
  • بصیر IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 1
    سلام دوست عزیز، اتفاقا اکثریت قریب به اتفاق مردم از جمله نسل جدید عاشق دین و اهل بیت و نظام پر شهید مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، فقط نکته اینجاست که این افراد اهل تظاهر و خودنمایی در کف جامعه نیستند و از محیط های پر تنش و محل های بروز بی حجابی دوری می کنند و همیشه در عرصه های اصلی دفاع از نظام و شریعت حضور دارند. اگر می خواهید جلوه هایی از این دلدادگی را ببینید به مجالس احیای شب های قدر پیش رو به ویژه در اماکنی مثل حرم امام رضا علیه السلام و یا به راهپیمایی روز قدس امسال سری بزنید تا خودتان از نزدیک موضوع را درک کنید، از مصادیق گذشته آن نیز کافیست جمعیت میلیونی حاج قاسم و یا همین راهپیمایی 22 بهمن اخیر بعد اغتشاشات را نگاه کنید. همه این تصورات که همه نسل جوان از دین بریده اند ماحصل جنگ شناختی و پروپاگاندای رسانه ای دشمنان است. بصیر باشیم. البته جهت تغییر این تصورات حاصل شده از پروپاگاندای رسانه ای دشمن از این پس مذهبی ها و انقلابی ها باید از این به بعد حضوری جدی در سطح جامعه داشته باشند و آنرا به مانند تکلیف و جهاد در شرایط امروز جامعه بدانند.
  • حاج قاسم IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    1 0
    سر خم می سلامت، شکند اگر سبویی . . . یاحق
  • ناشناس IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    آخوند که اقتصاد را اول می داند و ندانسته در دام بازاری های بی دین می افتد من که جزئ از حاکمیت هستم نمی توانم مثل بازار ی فکر کنم اقتصاد جز ی از حاکمیت است نه همه چیز حکومت دینی پناه می بریم به خدا همه چیز مردم هستند
  • خدایا IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    0 0
    ای خدایی که دعا در ماهت مستجاب است، مهلت را از قلم زنان ضد حجاب و عفاف بردار به آتش قهرت عاجلا گرفتار فرما، سر تا قدمشان را مبتلای لهیب دوزخت گردان همه عقبه آنان را در هم فرو ریز، یاران مهدی فاطمه سلام الله علیهما و آلهما را نصرت تام مرحمت بدار.
  • نزنون IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    0 0
    از ماست که برماست؟