جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عالی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: در حال حاضر تعریف غرب درباره خانواده تغییر کرده و این سقوطی است که شیطان برای خانواده در غرب رقم زده و می‌خواهند این سوغات را به کشورهای اسلامی نیز صادر کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی ظهر امروز در سلسله جلسات حرم حضرت زینب(س) خواهر امام رضا (ع) در اصفهان، با عنوان ویژه برنامه «یک ظهر بهاری» با اشاره به اینکه مهم‌ترین نقشه شیطان از بین بردن پیوندهای خانوادگی و پیوند بین مومن و امام است، اظهار داشت: اگر این دو پیوند از بین برود، دینداری، تربیت و اخلاق نیز در جامعه از بین خواهد رفت، لذا اگر خانواده دچار سقوط شود، جامعه سقوط می‌کند، بنابراین نقشه دستگاه ابلیس در رابطه با خانواده از میان برداشتن محور خانواده یعنی زن می‌باشد.

این کارشناس مذهبی، با بیان اینکه زن محور تربیت و آرامش در خانه است، گفت: زمانی که غرب به خدا و دین پشت کرد، عریانی و برهنگی در غرب گسترش یافت و در آن فرهنگ، ارزش زنی بیشتر شد که بیشتر دیده شود و لذت‌های بدنی را تأمین کند و در چشم‌ها باشد، لذا زن به کالای لوکس تبدیل شد.

وی افزود: نظام سرمایه داری بی رحم است و توجهی به این مسئله ندارد که شخصیت زن حفظ شود، هم چنان که در جاهلیت قدیم، شخص زن را زنده به گور می‌کردند، در جاهلیت جدید شخصیت زن را از بین می‌بردند.

حجت الاسلام و المسلمین عالی، تبدیل شدن زن به یک کالای تجاری را ارمغان غرب برای زن امروز عنوان کرد و گفت: در چنین وضعیتی، جنسیت و جذابیت‌های زنانگی زن وارد جامعه می‌شود و انسانیت آن را کسی نمی‌بیند و به علم، مدیریت و خلاقیت زن کاری ندارند.

وی اضافه کرد: نقطه مقابل این وضعیت، فلسفه حجاب در اسلام است و اگر می‌خواهید فلسفه حجاب را بدانید، این است که زن آن چیزی را که او را تبدیل به یک کالا می‌کند می‌پوشاند و انسانیت، علم و خلاقیت خود را ارائه می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به آیه 59 سوره احزاب و فلسفه حجاب در قرآن کریم، گفت: این آیه می‌فرماید: " یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَٰلِکَ أَدْنَیٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ" و به دنبال آن قرآن کریم، فلسفه حجاب را بیان کرده و فرموده این بهتر است که مردم زنان را به انسانیت بشناسند و آنها را اذیت نکنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، تعریف غرب درباره خانواده تغییر کرده و این سقوطی است که شیطان برای خانواده در غرب رقم زده است و می‌خواهند این سوغات را به کشورهای اسلامی نیز صادر کنند.

این کارشناس مذهبی، سند 2030 را یکی از اسناد تبدیل فرهنگ کشورهای اسلامی به فرهنگ غربی بیان کرد و یادآور شد: سند 2030 که 17 هدف داشت و تنها موضوع آن آموزش و پرورش نبود، بلکه خانواده نیز یکی از اهداف آن بود، در واقع سند غربی سازی کشور بود و متاسفانه امضای برخی از مسئولین دولت سابق نیز پای آن وجود داشت.

وی افزود: فروپاشی خانواده در دستور کار دستگاه ابلیس است و راه آن این است که محور خانواده را از عفت و حیا خارج کنند، به همین دلیل است که روی بی‌حجابی این مقدار فشار می‌آورند.

این کارشناس مذهبی به ایراد و اشکال برخی افراد به تمرکز بر روی حجاب اشاره کرد و ادامه داد: برخی می‌گویند چرا روی مسئله حجاب متمرکز شده‌اید، پاسخ این است که چون غرب روی بی‌حجابی متمرکز شده، زیرا مهم‌ترین نماد غرب در زمان ما، عریانی و بی‌حجابی است.

وی تأکید کرد: حکومت اسلامی باید جلوی این مطلب را بگیرد و رهبر معظم انقلاب نیز چندین بار فرموده‌اند که وظیفه حاکمیت دینی است که وقتی متدینین قدرت یافتند باید دین را اقامه کنند و یکی از مهم‌ترین نمادهای دینی، حجاب است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی، خاطرنشان کرد: البته موضوع حجاب و عفاف که مورد نگرانی همه متدینین می‌باشد، یک مسئله چند وجهی است و این گونه نیست که تنها دولت آن را درست کند، بلکه یک بخشی از آن حاکمیتی است و بخش دیگر آن مربوط به مردم است.

وی، به‌کارگیری زور در مسئله حجاب را در بخش حاکمیتی نادرست دانست و خاطرنشان کرد: در بخش حاکمیتی با زور نمی‌توان چیزی را جا انداخت و البته اگر افرادی در جامعه بخواهند سازمان یافته بی‌حجابی را ترویج کنند و مشخص است که به جایی مرتبط می‌باشند، در آن مورد باید نیروی انتظامی و قوه قضاییه به میدان بیایند، اما بیشتر این افراد از روی جهالت و هوی و هوس این کار را انجام می‌دهند.

این کارشناس مذهبی، به تصویب طرح عفاف و حجاب در سال 84 و وظیفه 20 دستگاه و سازمان در این زمینه اشاره کرد و افزود: حاکمیت باید کاری کند که هزینه بی‌حجابی در جامعه بالا برود، در عین حال یک بخش این کار نیز مربوط به مردم متدین است، هم چنان که در زمان رضاخان، بانوان در خانه می‌ماندند، اما اکنون زنان محجبه باید به صورت جمعی بیرون بیایند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی، ضمن تقدیر از بانوان متدین و محجبه در شرایط فعلی، ایستادگی و حضور این بانوان در جامعه را موثر عنوان کرد و یادآور شد: زن می‌تواند بهتر از مرد بالا برود، زیرا مسیر رسیدن به خدا از راه محبت بیشتر امکان پذیر است و زن عاطفی‌تر است، به شرط این که عفت، حیا، پاکدامنی، صداقت و نجابت خود را حفظ کند.

وی یادآور شد: دلیل اینکه این مقدار در دستورات دینی آمده است که خانواده را حفظ کنید، هجوم سنگین شیطان است، هم چنان که اهل بیت(ع) می‌دانستند در آخرالزمان، شیطان به خانواده‌ها حمله می‌کند، لذا این مقدار توصیه کرده‌اند که خانواده را حفظ کنید و قرآن کریم نیز می‌فرماید: "یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلِیکُمْ ناراً".

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha