دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طباطبایی

امام جمعه اصفهان گفت: باید آگاه بود که در کنار تولید محصولات کشاورزی و دامپروری که اقدامی استراتژیک است، فروش محصولات و بازاریابی مشتریان نیز در شرایط امروز جهانی حایز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ، صبح امروز در دیدار مدیر کل جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: حقیقتا واژه جهاد در کنار این سازمان ، واژه ای ارزشمند در اذهان ملت ایران است.

وی افزود: هر گاه واژه جهاد در اذهان ملت ایران می آید، تلاش و سازندگی و خدمت با آن عجین شده است از این بابت قرارگرفتن واژه جهاد در کنار یکی از مهمترین ارکان هر کشور و دولت یعنی صنعت کشاورزی، بر اهمیت رسالت این سازمان می افزاید.

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار کرد: امروز صنعت کشاورزی و دامپروری از صنایع و ارکان استراتژیک کشور ایران است که چنانچه سرمایه گذاری و توجه خاصی به آن شود، هیچگاه دست دولت و ملت به طرف بیگانگان دراز نخواهد بود و وابستگی قطع می شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بااشاره به سابقه جهاد سازندگی وانبوه خدماتی که در عرصه عمران و آبادانی کشور به صورت شبانه روزی کرده و ادغام آن با وزارت کشاورزی کشور در مقطعی، گفت: امروز از خصوصیات نیروهای سابق جهاد سازندگی که در سازمان جهاد کشاورزی تداوم عملکرد دارند، تلاش جهادی و دغدغه مندی است.

وی ابراز کرد: اگر به مجموع سابقه، اقدامات و عملکرد های صورت گرفته جهادکشاورزی در طول ۴۳سال گذشته به صورت دقیق در عرصه مواد غذایی، کشاورزی، میوه و صیفی جات و دامپروری بنگریم ، متوجه پیشرفت ها خواهیم شد.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: یک زمانی ، اوایل انقلاب اسلامی ،هرچه از میوه و مواد غذایی در کشور وجود داشت با آرم ها و برندهای کشورهای بیگانه بود، ولی امروز دست نیاز ما به کشورهای خارجی و بیگانه در این زمینه ها به صورت تقریبا کامل قطع شده و صادرات خوبی هم داریم .

وی با انتقاد از برخی قوانین صادرات محصولات لبنی و کشاورزی که مکرراً تغییر می کند و باعث از دست رفتن مشتری ها می شود، تصریح کرد: داشتن بازاریاب های خوب و قوی از سوی ایران در کشورهای مقصد، باعث رونق صادرات محصولات باکیفیت دامپروری و کشاورزی می شود ولی دراین زمینه ضعیف عمل کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بار دیگر تأکید کرد: باید آگاه بود که در کنار تولید محصولات کشاورزی و دامپروری که اقدامی استراتژیک است، فروش محصولات و بازاریابی مشتریان نیز در شرایط امروز جهانی حائز اهمیت است.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از تأکیدات و اقدامات مهم و استراتژیک در عرصه کشاورزی و دامپروری ، افزایش کارخانجات فرآوری است، به عنوان مثال محصول سیب زمینی شهرستان فریدن از جمله محصولاتی است که با تمرکز بر فرآوری کردن آن می توان ارزش افزوده‌ای فوق العاده ایجاد کرد.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه کارها و اقدامات خوب در زمینه کشاورزی و دامپروری باید افزایش یابد، کارهای تبدیلی و فرآوری از اقدامات مهم است، اذعان کرد: یکی از مزیت های جهاد کشاورزی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، حضور نمایندگانی از روحانیون به عنوان مسئول دفتر نماینده ولی فقیه بوده است که انصافا همیشه جهادگرایانه عمل کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha