دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: دفاع از اسلام و نظام هم امر به معروف هم نهی از منکر است چرا که امر به معروف و نهی از منکر از عوامل ثبات دهنده امنیت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در آیین عزاداری سومین روز شهادت امام حسین(ع) نیروهای مسلح استان در حسینیه امام خمینی سپاه عاشورا، گفت: دفاع از اسلام و نظام هم امر به معروف از نهی از منکر است چراکه امر به معروف و نهی از منکر از عوامل ثبات دهنده امنیت است.

وی با اشاره به ابعاد دیگر امر به معروف در جامعه اظهار کرد: امر به معروف باید با شیوه قلبی و با زبان خوش و برخورد زیبا همراه باشد تا بتواند اثرگذار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم تأکید کرد: وظیفه همه ما تذکر دادن و وظیفه قانون چیز دیگری است؛ امر به معروف و نهی از منکر در مسائل شخصی نیست، برای امر به معروف باید معروف و عوامل تاثیرگذار برای امر به معروف را بشناسیم تا بتوانیم تاثیرگذار باشیم.

وی از بسیج، دانشگاه ها و آموزش و پرورش به عنوان عوامل تأثیرگذار در امر به معروف و نهی از منکر یاد و بیان کرد: این نهادها نقش مهمی در امر به معروف و سوق دادن جامعه سمت نیکی ها دارند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: وظیفه همه بخصوص نخبگان جامعه در امر به معروف و نهی از منکر، به موقع و درست عمل کردن است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha