دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر /گفت‌وگوی خبرنگار حوزه با مسئولین غرفه‌های نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در روز سوم

حوزه/ پژوهشگر پیشکسوت عرصه دین گفت: مسئله اصلی این است که همزمان با برگزاری هر نمایشگاه باید آثار تولید شده به خوبی معرفی شود؛ امروزه به اندازه تبلیغ یک کالای غیر ضروری در سطح شهر آثار پژوهشی و کتاب تبلیغ نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی پور از پژوهشگران پیشکسوت عرصه دین در در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در حاشیه نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در مجتمع امام خمینی(ره) قم گفت: همه تلاش هایی که برای تحقیق و پژوهش انجام می شود اگر به خوبی عرضه نشود و راکد بماند جامعه از آن به خوبی استفاده نمی کند.

وی افزود: یکی از بهترین راه ها برای معرفی آثار هم برای تولید کننده آثار و هم برای استفاده کننده برگزاری اینگونه نمایشگاه هاست؛ مردم باید با این دستاوردهای پژوهشی حوزه آشنا شوند چرا که مردم به این آثار واقعا نیاز دارند.

این پژوهشگر پیشکسوت خاطرنشان ساخت: یکی از مهم ترین وظایف رسانه های جمعی به ویژه صدا و سیما این است که بر اساس نیاز حاصل زحمات محققین و پژوهشگران حوزوی را به مردم و جامعه علمی کشور معرفی کنند, زحمات زیادی در عرصه تولید اثر پژوهشی انجام می شود اما آنگونه که شایسته است به مخاطب نمی رسد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی پور تاکید کرد: باید ارتباط بین رسانه ها و تولیدکنندگان آثار و مردم بیش از پیش تقویت شود تا حوزه متهم نشود که چرا کاری انجام نداده است. یکی از کارهای لازم برگزاری چنین نمایشگاه می باشد.

وی در انتقاد از کم کاری در معرفی و تبلیغ کتاب در سطح شهر افزود: مسئله اصلی این است که همزمان با برگزاری هر نمایشگاه باید آثار تولید شده به خوبی معرفی شود؛ امروزه به اندازه تبلیغ یک کالای غیر ضروری در سطح شهر آثار پژوهشی و کتاب تبلیغ نمی شود؛ کتاب را زیربنای تحول جامعه باید بدانیم, برای معرفی کتاب از تولید آثار نباید پول تبلیغات و سرمایه گذاری نباید بخواهیم.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی پور در پایان سخنان خود در توصیه هایی به طلاب جوان گفت: طلاب جوان در درجه اول باید بیایند و آثار منتشر شده را ببینند، مدیران و مسئولان مدارس علمیه بازدید از این گونه نمایشگاه ها را برای طلاب خود الزامی کنند تا طلاب و محققین با حضور در این نمایشگاه ها از آثار تولید شده به خوبی مطلع شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha