دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
غرفه مرکز نور

حوزه/ قرآن کریم یک قرائت مشخص دارد و آن قرائتی است که حضرت علی علیه السلام بیان فرموده اند به روایت حفص از عاصم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا مودب با حضور در غرفه مرکز کامپیوتر اسلامی نور در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در سخنانی خاطرنشان کرد: مستشرقین گفته اند که شما قرآن شما مسلمانان در مقایسه با تورات یا انجیل یک متن ثابت نیست؛ در تورات و انجیل تشابه کلمات ندارد و متن آن ثابت است اما قرآن شما اضطراب متن دارد و وضعیت ثابتی ندارد و گوناگون است.

وی افزود: ۱۱ هزار کلمه در این معجم وجود دارد و این اختلاف قرائت ها مورد سوال محققان است.
حجت الاسلام والمسلمین مودب تاکید کرد: ائمه و بزرگان ما در طول سه قرن بعد از نبی مکرم اسلام ص مواظبت کرده اند که متن قرآن ثابت بماند و دچار تغییر نشود و به بهانه اختلاف قرائت ها قرآن کریم را دچار تحریف و تغییر نشود.
وی گفت: قرآن کریم یک قرائت مشخص دارد و آن قرائتی است که حضرت علی علیه السلام بیان فرموده اند به روایت حفص از عاصم.
این کارشناس علوم قرآنی با اشاره به اهمیت نشر دیجیتال علوم قرآنی ابراز داشت: نرم افزارهای قرآنی و معاجم هرچقدر کامل تر باشند زمینه جستجوی بیشتر و دقیق تری را برای پژوهشگران علوم قرآنی فراهم می کند و این خود یک خدمت بزرگی برای قرآن پژوهان است.

وی در پایان تاکید کرد: قرآن کریم بدون تمسک به اهل بیت علیهم السلام هیچ فایده ای ندارد و هرگز مورد پذیرش نبی مکرم اسلام نیست بلکه این دو ثقل گرانقدر همواره در کنار هم خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha