دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباس مذهب جعفری

حوزه/ بخش اساسی کار قرآنی در مدارس علمیه نیازمند برنامه ریزی کلان از سوی مدیریت حوزه می باشد، لازم است که قرآن در راس همه فعالیت ها و برنامه ریزی های حوزه می باید باشد و خوشبختانه در این مسیر قدم های خوبی برداشته شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین عباس مذهب جعفری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان تهران با حضور در بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: بخش حوزوی نمایشگاه قرآن گوشه کوچکی از زحمات حوزه و مدارس علمیه در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه می باشد.

وی افزود: امیدواریم برای سایر مدارس علمیه نیز فرصتی فراهم شود تا آثار و فعالیت های خود را در این گونه نمایشگاه ها به معرض دید عموم قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین مذهب جعفری خاطرنشان کرد: هدف اصلی این نمایشگاه هم افزایی دستگاه ها و نهادهای قرآنی با یکدیگر می باشد، جو رقابتی خاص در این نمایشگاه نیست، این گونه نمایشگاه ها فرصت مناسبی است تا دستگاه ها و مراکز قرآن پژوهی همدیگر را یافته و در جهت ترویج و توسعه معارف قرآنی در سطح جامعه و عموم مردم تلاش کنند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان تهران تاکید کرد: ما نیز در مدیریت های استانی حوزه با دیدن محتواهای تولید شده در این گونه نمایشگاه ها و آشنا شدن با روش هایی که برای انتقال مفاهیم قرآنی بکار می روند برای تربیت طلابی که بتوانند در این عرصه ها نقش آفرینی کنند بهتر می توانیم برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: تلاش می کنیم با برنامه ریزی بهتر زمینه حضور طلاب مدارس علمیه را در نمایشگاه بین المللی قرآن فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مذهب جعفری گفت: بخش اساسی کار قرآنی در مدارس علمیه نیازمند برنامه ریزی کلان از سوی مدیریت حوزه می باشد، لازم است که قرآن در راس همه فعالیت ها و برنامه ریزی های حوزه می باید باشد و خوشبختانه در این مسیر قدم های خوبی برداشته شده است.

وی در پایان سخنان خود گفت: لازم است در برنامه ریزی های خودمان برای تربیت طلاب و مبلغین، سهم خوبی برای آموزش مهارت های قرآنی و آموزش قرآن به دیگران درنظر گرفته شود تا طلاب و مبلغین با روش های نو و متناسب با مخاطبین خود و البته در زمانی کوتاه، این مفاهیم نورانی را به عموم مردم به ویژه جوانان و تشنگان معارف قرآن و اهل بیت ع برسانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha