پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسچی

همزمان با ایام الله دهه فجر، پایگاه چند زبانه کتابخانه دیجیتال معارف اسلامی، به پنج زبان زنده دنیا، به همت محققان و پژوهشگران مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مدیر بین الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اعلام این خبر گفت: این پایگاه به نشانی اینترنتی www.islamic-lib.com در حال حاضر به سه زبان روسی، ترکی آذری و ترکی استانبولی و طی روزهای آینده به دو زبان اندونزیایی و اسپانیولی، کتب متعدد معارف اسلامی را در دسترس مسلمانان اقصی نقاط دنیا قرار می دهد.

محسن مس چی افزود: قالب و اینترفیس این پایگاه به دو زبان عربی و انگلیسی می باشد، ولی محتوای علمی و پژوهشی (کتب) به پنج زبان ذکر ارائه می شود.

وی با بیان این که چشم انداز این پایگاه به گونه ای طراحی شده است که قابلیت افزایش زبان های دیگر و ارائه منابع اسلامی به ویژه معارف اسلامی را به زبان های متعددی دارد؛ به گونه ای که در ماه های آینده زبان بنگالی، سواحیلی و... را اضافه خواهیم کرد.

مدیر بین الملل مرکز نور به قابلیت های پژوهشی این پایگاه اشاره کرد و گفت: جستجوی مناسب و سریع موضوع و منابع دلخواه، ارائه فهرست الفایی، فهرست موضوعی همچنین امکان دریافت فرمت های enw و bib  از جمله قابلیت های این پایگاه است.

وی خاطرنشان کرد: این پایگاه آماده همکاری با سازمان ها و نهادهایی است که به نوعی متولی و عهده دار آموزش های بین المللی علوم و معارف اسلامی هستند و از این طریق می توانند آثار و تالیفات اسلامی خود به زبان های مختلف را در اختیار این پایگاه برای عرضه به مسلمانان جهان قرار دهند.

انتهای پیام    313/17

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha