جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

آیت‌الله مصباح یزدی گفتند: ماموستا شیخ الاسلام، عالم سنی که اخیراً در سنندج ترور شد به من گفت:‌ معتقدم کسی که به حضرت زهرا (س) جسارت کند، کافر است،

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مصباح یزدی در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه رشد، ضمن تبریک فرارسیدن دهه امامت و ولایت، با نقل خاطره ای از علاقه و محبت یکی از علمای اهل تسنن به اهل بیت(ع)، گفتند: ماموستا شیخ الاسلام، عالم سنی که اخیراً در سنندج ترور شد به من گفت:‌ معتقدم کسی که به حضرت زهرا (س) جسارت کند، کافر است، به شوخی به او گفتم پس شما از ما شیعه تری! گفت:‌ نه من سنی و شافعی هستم، ولی اهل بیت(ع) را دوست دارم.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در ادامه غدیر را بالاترین نعمت برای شناخت خداوند بیان کرده و اظهار داشتند: ‌همین که ما اهل بیت (ع) را می شناسیم و به مقاماتشان اعتراف داریم، نعمت بسیار بزرگی است.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که صرف ادعای دوستی ائمه (ع) کافی نیست، گفتند: ولایت اهل بیت (ع)، ولایت خدا است، ما به وسیله ایشان می توانیم خدا را بهتر بشناسیم و نزدیکتر شویم.

*دلمان به شیعه بودن خوش نباشد!

رییس مؤسسه امام خمینی با بیان این که گاهی اقتضی می کند به نکته هایی توجه داده شود که در شرایط عادی نسبت به آن بی توجهیم، افزودند: این که دلمان خوش باشد که شیعه هستیم و مورد شفاعت اهل بیت (ع) قرار می گیریم، خیلی کم همتی است، باید تلاش کنیم به مقاماتی که شیعیان خالص داشته اند، برسیم.

ایشان با بیان این که شیعیان خالص با درایت و پیروی صحیح از اهل بیت (ع) دنیای خود را بهشت می کردند، اظهار داشتند: بهشتی که در آن ولایت اهل بیت (ع) نباشد، بهشت نیست؛ براین اساس شیعیان خالص آن قدر سرمست محبت ائمه (ع) هستند که همین دنیا برای آنان بهشت است.

آیت‌الله مصباح یزدی خاطرنشان ساختند: صرف دوست داشتن اهل بیت (ع) هنر نیست، بلکه هنر آن است که آن طور که آنان دوست دارند،عمل کنیم.

*مجاز به انجام هر کاری نیستیم

 ایشان با بیان این که خداوند مودت اهل بیت (ع) را مزد رسالت قرار داده است و ما باید سعی کنیم مانند آنان باشیم، اظهار داشتند: شیطان کاری می کند که به خاطر دوست داشتن اهل بیت (ع) از آنان دور شویم و بگوییم چون ائمه (ع) را دوست داریم و آنان ما را نجات می دهند، مجاز به انجام هر کاری هستیم.

 عضو خبرگان رهبری تصریح کردند: آنچه از قرآن و اهل بیت (ع) آموخته ایم این است که ما برای عبادت خدا خلق شده ایم، نه این که در ایام عزاداری سینه بزنیم و ایام عید شادی کنیم و بگوییم راه سعادت همین است.

ایشان اضافه کردند: ما امام حسین (ع) را به خاطر خدا دوست داریم، چون امام حسین (ع) شاگرد مکتب خداوند است، نه این که چون آن حضرت تشنه شهید شدند، متأثر می شویم.

آیت‌الله مصباح یزدی گفتند:‌کسی که اهل بیت (ع) را دوست نداشته باشد، حیوان بر او شرف دارد مگر می شود کسی حضرت علی (ع) را بشناسد، اما او را دوست نداشته باشد.

ایشان در پایان با بیان این که دین را باید متوازن به کار برد، خاطر نشان کرد: دین را باید با جامعیت اش یاد بگیریم و پیاده کنیم، اگر در بخشی از دین افراط شود و بقیه فراموش گردد، صحیح نیست.  

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha