جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

برای این که بتوانیم جهاد اقتصادی را در جامعه اجرا کنیم، باید وحدت کلمه را حفظ و از اختلاف پرهیز نماییم؛ زیرا اختلافات سیاسی تحقق این امر مهم را به بن‌بست می‌رساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید هادی رفیعی‌پور علوی در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه، با ضروری دانستن وحدت برای عملی شدن جهاد اقتصادی، اظهار داشت: برای تحقق «جهاد اقتصادی» باید اختلافات فرقه‌ای  و سیاسی را کنار گذاشته و همه به دنبال نابود کردن دسیسه‌های دشمنان در آسیب زدن اقتصادی به ایران اسلامی باشیم.

وی با اشاره به اتحاد مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس افزود: در جنگ تحمیلی، همه مردم می‌خواستند دشمن تجاوزگر را نابود سازند و ایران اسلامی را به پیروزی  برسانند؛ از این رو متحد شده و با این عمل خود جهاد علیه دشمن را به راه‌ انداختند، امروز نیز ما باید با همان روش فکری و تلاش جهادی، کار را ادامه دهیم.

*ابراز خرسندی از درایت و تدبیر رهبری

مدیر مؤسسه امام هادی(ع)با ابراز خرسندی از درایت مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال 90 به عنوان سال «جهاد اقتصادی» خاطرنشان ساخت: در این سال باید هوشیار باشیم و ببینیم که دشمن از چه عرصه‌ای در صدد ضربه‌زدن به نظام اسلامی است، به طوری که در سال گذشته دشمنان با تحریم بنزین به دنبال نابودی اقتصادی ایران بودند، ولی با تلاش کارشناسان، ‌توانستیم دشمن را مأیوس کنیم.

وی با تأکید بر این که جهاد باید در تمامی عرصه‌های اقتصادی وجود داشته باشد، گفت: امسال دشمنان ایران تحریم‌های بیشتری را بر کشور وارد می نمایند که برای خنثی‌سازی تحریم‌ها باید جهادگونه وارد عمل شد و مقابل آنها ایستاد.

* قبح اسراف از بین رفته است

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی‌پور در ادامه سخنان خود اسراف را یکی از موانع تحقق «جهاد اقتصادی» برشمرد و گفت: برای این که بتوانیم در «جهاد اقتصادی» موفق باشیم، خانواده‌ها باید از اسراف پرهیز کنند؛ چرا که متأسفانه قبح اسراف از بین رفته است و مردم به تشریفات‌گرایی روی آورده‌اند که آسیبی در جهاد اقتصادی است.

وی خطاب به مسئولان ابراز داشت: در سال «جهاد اقتصادی» مسئولان نیز باید از ریخت‌وپاش‌ها و هزینه‌های اضافی پرهیز نمایند و جهاد‌گونه وارد عرصه اقتصادی شوند.

مدیر مؤسسه امام هادی (ع) در پایان با اشاره به بروز اختلافات سیاسی در بین مسئولان گفت: برای این که بتوانیم جهاد اقتصادی را در جامعه اجرا کنیم، باید وحدت کلمه را حفظ و از اختلاف پرهیز  نماییم؛ زیرا اختلافات سیاسی تحقق این امر مهم را به بن‌بست می‌رساند.

گفتنی است، مؤسسه امام هادی (ع) قم در ابتکاری نو، به تناسب نام‌گذاری هر سال از سوی مقام معظم رهبری، کتابی را پیرامون موضوع سال، تدوین و منتشر می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha