جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 289556
۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵

با برگزاری میزگرد، همایش و نشست، گرانی ها مرتفع و مهار نمی شود؛ باید با یک کار اساسی جلوی سو مدیریت ها را گرفت و با سرمنشا های گرانی ها برخورد کرد.

آیت الله محمدحسن ممدوحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: همه مسئولان باید برای اجرای "اقتصاد مقاومتی" همکاری و همدلی لازم را داشته باشند و به ویژه از اسراف در هزینه های دولتی به شدت بپرهیزند.

وی با اشاره به لزوم توجه به سرمایه و تولید داخلی، گفت: باید با توزیع عادلانه امکانات و بهره گیری درست از سرمایه های ملی، تا حدودی از مشکلات و گرفتاری های مردم کاست.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: البته مردم هم باید توجه داشته باشند که حرمت اسراف و تبذیر جزو مسلمات دین و آیین ماست و لذا بدانند عدم اسراف به معنای درست زندگی کردن است، نه ریاضت کشیدن.

وی خاطرنشان کرد: گاهی پایبندی به رسوم و آداب غلط اجتماعی باعث دردسر و گرفتاری بیشتر مردم می شود؛ به عنوان مثال هزینه های بسیار در عروسی ها و حتی عزا و مراسم های ختم، باعث می شود که افراد دچار اسراف و تبذیر در پذیرایی شده و این مساله به مصرف زدگی بیشتر جامعه دامن بزند.

آیت الله ممدوحی در ادامه بیان داشت: از دیگر سو متاسفانه برخی از اقشار مرتب وسایل منزل خود را عوض می کنند که این مساله نیز به مصرف زدگی جامعه ما دامن زده و باید این رویه اصلاح شود، چرا که واقعا خیلی وقت ها این تغییرات هیچ ضرورتی ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه یادآور شد: بسیاری از رسوم غلط را خودمان بنا نهاده ایم؛ چه عیبی دارد که مجالس را ساده تر برگزار و از اسراف و تبذیر که گناه مسلم است نیز به این وسیله پرهیز نماییم.

استاد حوزه علمیه قم همچنین بیان داشت: هم مردم و هم مسئولان باید به مساله مهم اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از خرج های غیرضروری توجه ویژه داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که گرانی و تورم این روزها بیشترین فشار را به اقشار محروم و مستضعف جامعه وارد می کند، تصریح کرد: با برگزاری میزگرد و همایش و نشست و ... گرانی ها مرتفع نمی شود بلکه باید یک کار اساسی کرد و در وهله نخست هم جلوی سو مدیریت ها را گرفت.

آیت الله ممدوحی گفت: نکته قابل توجه دیگر آن است که گاهی دولت به اسم مقابله با مفاسد اقتصادی و گران فروشی با کاسب های جزء که عملا کاره ای هم نیستند، برخورد جدی می کند، حال آن که باید سرمنشا های مفاسد و گرانی ها را یافت و با آن ها برخورد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha