پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 311956
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی همزمان با جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) شهریور ماه سال جاری در جوار حرم امام رضا (ع) بر گزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، محمدهادی زاهدی ، مدیر سازمان کتابخانه‌ها ، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ،در نشست خبری امروز ، از فراخوان ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال  رضوی خبر داد و گفت:این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی ، گسترش فعالیت های علمی ، هنری و پژوهشی مرتبط با سیره زندگی امامت و ولایت حضرت رضا (ع) برگزار می شود.

وی ادامه داد:در سال گذشته میانگین آثار رسیده 220 اثر داخلی و 60 اثر خارجی قابل چاپ در جشنواره پنجم شرکت کردند.

زاهدی با بیان اینکه  آثار ارسالی در ششمین جشنواره کتاب سال رضوی با موضوع امام رضا(ع) و خاندان ایشان است ، افزود: آثار ارسالی باید با موضوع خاندان امام رضا (ع) ، حضرت جواد(ع)، حضرت حسین بن موسی الکاظم و حضرت احمدبن موسی الکاظم«شاهچراغ» علیهم السلام، و حضرت فاطمه معصومه (س )، نوشته شده باشد.

وی اظهار داشت: آثار ارسالی ، باید طی سال های 91 و 92 منتشر شده باشد و هر نویسنده باید از هر اثر سه نسخه به جشنواره ارسال کند.

دبیر جشنواره ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی در ادامه به بخش های این جشنواره اشاره کرد و افزود: کتاب برتر با محورهای ؛ علوم و معارف رضوی ، تاریخ  و سیرۀ رضوی ، زیارت ، شعر، داستان ، کودک و نوجوان ، وترجمه، بخش اول این جشنواره خواهد بود.

وی در این باره افزود: پایان نامه برتر ، ناشر برتر و آثار شایسته چاپ از دیگر بخش های این جشنواره است که به آثار برتر جوایز نفیس اهدا خواهد شد .

زاهدی خاطر نشان کرد: مهلت ارسال آثار به این جشنواره 15 مرداد ماه سال جاری خواهد بود و 24 شهریور ماه جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی برگزار خواهد شد.

این جشنواره با همکاری آستان قدس رضوی ، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی ،    سازمان کتابخانه ها ، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) برگزار می شود.

 علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را به آدرس مشهد مقدس ، حرم مطهر رضوی ، بست شیخ طبرسی، کتابخانه آستان قدس رضوی ارسال کنند و برای اطلاعات بیشتر به سایت http://ketabsal.aqlibrary.irمراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha