شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

مراسم هشتم شوال سالروز تخریب قبور مطهر ائمه مظلوم بقیع(علیهم السلام)، در مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه)، برگزارمی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه ،این مراسم از سوی مجتمع آموزش عالی فقه  برگزار می گردد که آیت الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه به سخنرانی خواهد پرداخت

مراسم  سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع(ع)  شنبه26مردادماه درمسجد مدرسه حجتیه برگزارمی گردد.

در هشتم شوال سال 1344 ه.ق، پس از اشغال مکه، وهابیان به سرکردگی عبدالعزیز بن سعود روی به مدینه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان حریم اهل بیت(ع)، سرانجام آن را اشغال نموده و مأمورین عثمانی را بیرون کردند و به تخریب قبور ائمه بقیع و دیگر قبور هم چنین قبر ابراهیم فرزند پیامبر اکرم(ص) قبور زنان آن حضرت، قبر ام¬البنین مادر حضرت اباالفضل العباس(ع) و قبر عبدالله پدر پیامبر و اسماعیل فرزند امام صادق(ع) و بسیاری قبور دیگرپرداختند.

ضریح فولادی ائمه بقیع را که در اصفهان ساخته شده بود و روی قبور حضرات معصومین امام مجتبی ، امام سجاد ، امام باقر و امام صادق – علیهم السلام – قرار داشت را از جا در آورده ، بردند.

اما این اولین حمله آنان به مدینه نبود . آنان در سال 1221 هجری نیز یک بار دیگر به مدینه هجوم برده، پس از یک سال و نیم محاصره توانسته بودند آن شهر را تصزف کنند و پس از تصرف اقدام به غارت اشیای گرانبهای حرم پیامبر(ص) و تخریب و غارت قبرستان بقیع نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha