سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 319144
۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۷

حزب الله و جنبش امل لبنان در واکنش به حمله احتمالی آمریکا به سوریه، تصریح کردند: تهدیدهای آمریکا درباره حمله به سوریه، تهدیدی برای امنیت منطقه و جهان به شمار می‌رود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، رهبران حزب الله و جنبش امل در جنوب لبنان، تهدیدهای آمریکا در مورد حمله به سوریه را یک تروریسم علیه ملت‌های منطقه و تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان دانستند. این دو گروه در بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که این تجاوز، به سود اسراییل و اهداف این کشور برای تضعیف مقاومت در منطقه است؛ چرا که مقاومت همچون سدی محکم در برابر تحقق اهداف اسراییل و چپاول ثروت‌های منطقه ایستاده است.

از سوی دیگر هانی قبیسی از نمایندگان پارلمان و عضو فراکسیون جنبش امل گفت: برخی به حمله آمریکا و غرب به سوریه امید بسته‌اند، تا در سایه آن بتوانند سیاست های جدید ضد مقاومت در لبنان وضع کنند.

وی خاطر نشان کرد؛ آمریکا میخواهد سیاست سیطره بر خاورمیانه و تضعیف فرهنگ مقاومت را اجرایی کند؛ چرا که امروز تمام انسان‌های آزاده فلسطین و جهان عرب همراه مقاومت هستند.

علی المقداد از نمایندگان عضو فراکسیون "الوفاء للمقاومة" نیز گفت: این تهدیدها و کوبیدن بر طبل جنگ مساله جدیدی برای عرب ها نیست؛ چرا که از سال 1948 تا امروز صدای این طبل‌ها به گوش می‌رسد که گاه برای جنگ نظامی و امنیتی و سیاسی و گاه برای جنگ نرم بر آنها کوفته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha