جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت‌الله مقتدایی

در برخی کشورهای اروپایی به صورت روزمره، شاهد حضور و مراجعه افراد متعدد به دفاتر رایزنی ایران، جهت تشرف به اسلام هستیم که لازم است جهت ساماندهی و ...

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله مقتدایی، عصر امروز در اجلاسیه مدیران استانی ، تاسیس مدیریت‌های استانی را اقدامی با برکت خواند و اظهارداشت: از زمان تاسیس مدیریت‌های استانی که بیش از  چند سالی نمی‌گذرد، شاهد تحولات خوبی در عرصه‌های مختلف بوده‌ایم.

وی، هماهنگی بین مدارس استان، هم‌فکری،‌هم‌اندیشی و خرد جمعی در اداره امور و وضعیت مدارس علمیه و اساتید را از مهمترین برکات مدیریت‌های استانی برشمرد.

آیت‌الله مقتدایی تصریح کرد: امروزه نیاز جهان اسلام و تشیع به وجود روحانی فاضل و مهذب بسیار ضروری است چرا که ما با خیل عظیم اسلام‌گرایان در کشورهای اروپایی مواجه ایم و  این وظیفه حوزه‌ و روحانیت را سنگین‌تر نموده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در برخی کشورهای اروپایی به صورت روزمره، شاهد حضور و مراجعه افراد متعدد به دفاتر رایزنی ایران، جهت تشرف به اسلام هستیم که لازم است جهت ساماندهی و مدیریت فرهنگی و آشنایی آنان با احکام اولیه اسلام برنامه‌ریزی منسجمی صورت بگیرد.

وی بیان داشت: در برخی دفاتر رایزنی ایران در خارج از کشور واحدی به نام دفتر تشرف راه‌اندازی شده است و کسانی که علاقمند به اسلام هستند و می‌خواهند مسلمان شوند با مراجعه به آن دفتر، شهادتین را گفته و مسلمان می‌شوند. به طوری که در سال گذشته در یکی از دفاتر حدود دویست نفر مراجعه کننده داشته و برخی به صورت خانوادگی جهت تشرف به اسلام مراجعه نموده‌اند.

آیت‌الله مقتدایی ساماندهی و مدیریت این تازه‌مسلمان‌ها و آداب و احکام مسلمانی، بیان مسایل شرعی احکام و مسایل اعتقادی در قالبی نو را از دیگر وظایف حوزه و روحانیون عنوان کرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، تدوین رساله‌ها  و جزوه‌هایی در حجم کم با محتوای مسایل عبادی دینی و احکام را برای تازه مسلمانان یک ضرورت دانست و گفت: معاونت بین‌الملل حوزه‌های علمیه در این راستا جزوه‌ای با زبانی شیوا و خلاصه تدوین نموده که قابل ارائه در کشورهای خارجی است.

آیت‌الله مقتدایی،در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهتمام جدی مدیران حوزه در استان‌ها به پیگیری امور و بازدید از مدارس و مراکز حوزوی خاطرنشان ساخت: مدیران استانی نباید فقط به کار مدیریتی روتین اکتفا کنند بلکه باید به طور مرتب و منظم و با برنامه‌ریزی دقیق از مدارس علمیه بازدید نموده و با آسیب‌شناسی مباحث مورد نظر، در صدد رفع مشکلات اقدام نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha