پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بنایی

تمام انسان ها در محیط زیست عمومی از حق برابر برخوردار هستند و نباید حق دیگران را با آسیب رساندن به طبیعت ضایع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی، پیش از ظهر امروز در سومین جشنواره ملی محیط زیست در آموزه های رضوی، در مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران با بیان این که انسان و محیط زیست مخلوقات خداوند هستند، گفت: انسان جایگاه خلیفة اللهی دارد و به میزانی در عالم حق تصرف دارد که نیازهای خود را برطرف کند و میزان و حد آن باید مشخص باشد.  

وی با اشاره به این که حفظ محیط زیست در ابعاد فردی و اجتماعی از حقوق مشترکی به شمار می رود که تمام انسان ها در آن مشارکت دارند، تصریح کرد: انسان ها باید به گونه ای زندگی کنند تا آسیب و تجاوزی به طبیعت نداشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با اشاره به این که مقابله با انسان های متجاوز به طبیعت از وظایف محیط بانان محیط زیست است، گفت: لازم است انسان هایی در قالب حفاظت محیط زیست فعال باشند تا طبیعت را از آسیب ها نگاه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین بنایی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه انسان ها در سه مسئله امنیت، عدالت و سرزمین های آباد اشتراک دارند، ابراز داشت: اگر می خواهیم در محیط زیستی زندگی کنیم که مطلوب همه باشد باید بدانیم این نعمت عظیم، امانت الهی است .

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با بیان این که انسان ها باید در حفاظت از این امانت الهی اهتمام داشته باشند، تصریح کرد: تمام انسان ها در محیط زیست عمومی از حق برابری برخوردار هستند و نباید حق دیگران را با آسیب به طبیعت ضایع کرد. 

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) در خصوص فصل بهار گفت: بهار در بین فصول چهارگانه برتر است چرا که محیط زیست و طبیعت در این فصل زنده می شوند.  

حجت الاسلام والمسلمین بنایی در پایان تاکید کرد: قم باید در زمینه حفظ محیط زیست در کشور نمونه باشد، چرا که در مرکز فقه و مرجعیت و مرکز آموزه های دینی فعالیت می کند.

انتهای پیام/313 /33

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha