جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
5

مدیران شهرداری قم با تولیت مسجد مقدس جمکران حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان دیدار و از ویژه برنامه های این نهاد جهت برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین حسینی در قم گزارشی ارائه دادند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آقای حاجی رضا مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری در این دیدار با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت اطلاع رسانی مراسم اربعین حسینی(ع) در سال گذشته گفت: کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات با محوریت صدا و سیما با برگزاری بیش از 10 جلسه، زمینه ساز حضور گسترده مردم در مراسم اربعین حسینی(ع) شد.

وی ادامه داد: لازم است در سال جاری با تبلیغات گسترده تر در سطح کشور ظرفیت حضور مردم از سایر استان ها در این مراسم را تقویت کنیم.

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری در ادامه از اقدامات صورت گرفته با همکاری روابط عمومی مسجد مقدس جمکران و حرم کریمه اهل بیت(س) خبر داد و اظهار داشت: امسال با همکاری روابط عمومی مسجد مقدس جمکران و آستان حضرت معصومه(س) فضای مناسبی جهت حضور خبرنگاران داخلی و خارجی فراهم خواهد شد.

حاجی رضا در پایان عنوان کرد: سال گذشته بیش از 100 پرتابل در طول مسیر پیاده روی نصب شده بود که امسال ضمن افزایش تعداد آنها، بخش زیادی را می توانیم در اختیار هیئات مذهبی قرار دهیم.

در ادامه مهندس رضایی نسب رییس سازمان فضای سبز شهرداری بر بهسازی کمپینگ های اطراف مسجد مقدس جمکران در ایام اربعین امسال تأکید کرد.

وی در پایان اظهار داشت: 65000 متر مربع فضای سبز اطراف و حاشیه مسجد مقدس جمکران به خصوص در ورودی های 5 و 6 نیز بهسازی خواهد شد و جهت ارائه خدمات کمپینگ در این ورودی‏ها نیز آمادگی کامل داریم.

همچنین دکتر معصومی معاون شهرسازی و معماری شهرداری، بهره برداری از بلوار پیامبر اعظم(ص) را از جمله عوامل مؤثر در شکل گیری عزاداری بزرگ اربعین حسینی(ع) در سال گذشته بیان کرد.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده تا نیمه شعبان سال آینده نیز سنگ فرش و موزاییک باند کندرو جهت پیاده‏روی زائرین انجام خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم اظهار داشت: در حوزه معماری، نگاه ویژه ای به ورودی های مسجد مقدس جمکران شده و طراحی زیبایی در نظر گرفته شده و آمادگی داریم با همکاری مسجد، معماری اطراف و دیوارهای مسجد را ساماندهی کنیم.

* بیش از 4 هزار وسیله حمل و نقل عمومی در اربعین حسینی

وی در پایان از آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی جهت ارائه سرویس مطلوب در مراسم اربعین خبر داد و خاطرنشان ساخت: ناوگان حمل و نقل عمومی با حضور بیش از 250 دستگاه اتوبوس و 4000 دستگاه تاکسی آمادگی دارد نسبت به انتقال زائرین اقدام کنید، همچنین مسیر حرکت افراد پیاده، وسایل نقلیه خصوصی و عمومی در مراسم امسال به صورت کامل تفکیک خواهد شد.

فتحی رییس سازمان زیباسازی شهرداری نیز در این دیدار از نصب إلمان های مذهبی با موضوعات مرتبط با ایام محرم، صفر و اربعین در ابتدا و انتهای مسیر پیاده روی عزاداران اربعین حسینی(ع) خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه نقاشی در این مسیر گفت: این کارگاه با حضور هنرمندان استان قم در موضوعات محرم، اربعین، امر به معروف و نهی از منکر در طول مسیر برپا و سازه های تبلیغاتی در طول مسیر با موضوعات متنوع نیز نصب خواهند شد.

*راه اندازی کاروان سفینة النجاه در اربعین حسینی

رییس سازمان زیباسازی شهرداری در پایان افزود: نصب پرچم های عاشورایی در طول مسیر و همچنین راه اندازی کاروان «سفینة النجاه» با همکاری سازمان فضای سبز نیز از دیگر اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری خواهد بود.

در پایان این دیدار، مقومی معان عمران و توسعه مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: در جلسه کمیسیون مشترک با شهرداری قم مصوب شد موارد ضروری و اولویت ‏های اجرایی مسجد مقدس جمکران و این نهاد با اولویت اربعین، نوروز و نیمه شعبان  فهرست و رسیدگی شود.

وی ادامه داد: از شهرداری قم تقاضامندیم پیگیر تشکیل جلسه شورای ترافیک استان بوده و همچنین مقدمات انتقال ورودی درب 2 مسجد به ورودی رو به روی بلوار پیامبر اعظم(ص) را قبل از اربعین فراهم کنند و امیدواریم تابلوهای مناسبی در طول مسیر و سطح شهر نیز به تبلیغ مراسم اربعین اختصاص داده شود.

معان عمران و توسعه مسجد مقدس جمکران در پایان گفت: سیستم صوت اطراف مسجد مانند نیمه شعبان در مراسم اربعین نیز تقویت خواهد شد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha