جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پورسیدآقایی

حوزه / رییس مؤسسه‌ آینده‌ روشن با تاکید بر این که انتظار فرج موجب افزایش رزق می گردد،گفت: این افزایش رزق دارای جنبه های مادی و معنوی می گردد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین مسعودپور سیدآقایی، رییس پژوهشكده ‌مهدویت، امروز در نشست صمیمی با طلاب مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین، درباره فواید انتظار، گفت: در کتاب کافی جلد پنج حدیثی از امام کاظم(ع) وارد شده که فرمودند «کسی که برای امام زمان(عج) تلاش کند و منتظر راستین باشد، چهار ثمره برای خودش دارد» البته ثمرات متعددی هم وجود دارد.

وی با بیان این‌که ما معتقدیم در عصر غیبت هم عقل و هم نقل باید به سمت امام معصوم(ع) حرکت کند، افزود: طبق احادیث رسیده اگر امام غایب بود باید به سراغ کسی که نزدیکترین شخص به اوست، برویم

این استاد حوزه با بیان این‌که این انتظار دشمنان را به غیظ و خشم در می‌آورد، ابراز داشت: دشمن از انتظارهای ظاهری و یا برخی از کارهای سطحی هراسی ندارد، بلکه آنچه دشمن را مجبور به و اکنش کرده ، همان انتظار واقعی است که همه ما باید در این مسیر گام برداریم.

وی در تبیین شاخصه های انتظار با اشاره به این که انتظار عمل است، نه یک حالت، گفت: اولین شاخصه انتظار این است که آمریکا به خشم می‌آید.

رییس مؤسسه‌ آینده‌ روشن، افزایش رزق را با اشاره به حدیثی از ائمه اطهار(ع) یکی دیگر از آثار انتظار دانست و گفت: این‌که خدا رزق انسانی را که منتظر است افزایش می‌دهد فقط مادی نیست بلکه معنوی هم هست.

حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی، با بیان این‌که شرح صدر از دیگر آثار انتظار است، اظهار داشت: کسی که منتظر است، دلی دریایی دارد و نمی‌تواند مانند لیوان آب کوچکی باشد که با کوچکترین تلنگر در آن موجی ایجاد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha