جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نبوی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه های علمیه با اشاره به کنگره خطر جریان های تکفیری ها گفت: این‌گونه کنگره‌های می‌تواند بین مسلمانان جهان روشنگری کرده و عقبه نیروهای داعشی را متوقف کند و همچنین پشتوانه مردمی آن‌ها را از بین ببرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نبوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره خطر جریان تکفیر و راه‌های مقابله با آن در قم اظهار کرد: پدیده تکفیر تنها به زمان ما بازنمی‌گردد و در سالیان قبل نیز افرادی بوده‌اند که با تعصب‌های فوق‌العاده نسبت به شیعیان حساسیت نشان می‌دادند که از این گروه‌ها می‌توان به خوارج در زمان امام علی(ع) اشاره کرد.

وی با اشاره به این که علت اصلی به وجود آمدن چنین گروهی در این زمان که مورد حمایت نیز قرار می‌گیرند و سریع نیز رشد می‌کنند انقلاب اسلامی در ایران است بیان کرد: زمانی که انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید منافع کشورهای استکباری در ایران، منطقه و در جهان به خطر افتاد و آن‌ها از انتشار این مکتب به دیگر نقاط جهان می‌ترسند.

معاون تبلیغ حوزه با بیان این که دشمنان اسلام تمام تلاش خود را برای کنترل اسلام ناب انجام داده‌اند تصریح کرد: آن‌ها راه‌های مختلفی را امتحان کردند و یکی از این راه‌ها انداختن صدام به جان ملت ایران بود ولی نتوانستند به اهداف خود برسند و حالا می‌خواهند در قالب این افراد متعصب به اهداف خود برسند و با اسلام ناب مبارزه کنند.

وی دشمنی داعش را نه با شیعه، بلکه با طرز تفکر شیعه‌ای که مقابل استکبار می‌ایستد عنوان کرد و گفت: آن‌ها اذعان می‌کنند که شیعیان کافر هستند، ولی با اسرائیلی که دستش به خون هزاران مسلمان و انسان بی‌گناه آلوده است کاری ندارند و حتی اسرائیل از آن‌ها نیز حمایت می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نبوی با بیان این که برگزاری این کنگره‌ها می‌تواند بخش زیادی از اهل سنت را نسبت به این طرز تفکر آگاه کند عنوان کرد: مستکبران تلاش دارند که بگویند که این جنگ بین شیعه و سنی است و به این وسیله شکاف و دشمنی بین آن‌ها را بیشتر کنند و به این وسیله به اهداف خود برسند و از دو طرف هم هرچقدر کشته شوند به نفع آن‌ها خواهد بود.

وی ابراز داشت: با روشنگری‌هایی که تاکنون صورت گرفته است، بخش زیادی از اهل تسنن متوجه شده‌اند که داعشی ها برای کشورهای استکباری و منافع آن‌ها می‌جنگند.

معاون تبلیغ حوزه مطرح کرد: این‌گونه کنگره‌های می‌تواند بین مسلمانان جهان روشنگری کرده و عقبه نیروهای داعشی را متوقف کند و همچنین پشتوانه مردمی آن‌ها را از بین ببرد.

وی با اشاره به اینکه قرآن می‌فرماید اگر کسی بگوید که من مسلمان هستم تو نباید به او بگویی که تو مشرک هستی افزود: باید بین شیعه و سنی تحقیق شود که در کجای اسلام مسلمانان فردی را به علت طرز فکر اعدام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نبوی گفت: باید مشخص شود که این افراد با چه تفکری شیعیان را مشرک می‌دانند و در کجای اسلام به دلیل مشرک بودن و یا کافر بودن انسان‌ها را اعدام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در زمان پیامبر(ص) از همه قوم و دینی در کنار مسلمانان زندگی می‌کردند و پیامبر(ص) تا زمانی که آن‌ها در مقام محاربه نبودند به آن‌ها کاری نداشت و با آن‌ها نمی‌جنگید و در تاریخ نداریم که پیامبر(ص) کسی را به دلیل کافر بودن بکشد.

معاون تبلیغ حوزه با بیان اینکه هیچ‌کدام از مراجع ما اجازه نمی‌دهد کسی را به این دلیل که یهودی یا مسیحی یا از مذهب دیگری است بکشیم گفت: ما در کشورمان در کنار همه مذاهب و ادیان زندگی می‌کنیم و تا زمانی که این گروه‌ها به دنبال براندازی نظام نباشند با آن‌ها کاری نداریم و درگیر نمی‌شویم.

وی بیان کرد: امام(ع) با خوارج کاری نداشت و تا زمانی که آن‌ها شیعیان را شهید نکرده بودند حضرت اجازه مبارزه با آن‌ها را صادر نکرده بودند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نبوی با اشاره به اینکه در منطق اسلام استفاده از جنگ برای دفع شر است و نه برای مسلمان کردن دیگران، افزود: پذیرش اسلام با عقل است و اگر با عقل خودت به عقیده‌ای نرسی مورد قبول نیست.

وی روشنگری و یافتن افرادی در دنیای اسلام که با طرز تفکر داعشی ها مخالف هستند را از پیامدهای مهم این کنگره دانست و گفت: با برگزاری این کنگره افرادی که اهل منطق و عقل هستند با هم آشنا می‌شوند و به این طریق بهتر می‌توانند مواضع قرآن را تبیین کنند.

معاون تبلیغ حوزه با بیان اینکه مقالات بسیاری به کنگره رسیده است بیان کرد: در این کنگره هر کسی می‌تواند دیدگاه خود را منتقل کند و دستاوردهای آن می‌تواند به سراسر جهان منتقل شود و مطمئناً در روشن سازی جهانیان و مسلمانان بسیار می‌تواند موثر باشد.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha